Smoezen ivm non-alcohol-gebruik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Frummel1, 22 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummel1

Frummel1 Nieuw lid

22 okt 2006
    3
    0
    0
    Hi,
    Net als (de meeste van) jullie ben ik ook (net) zwanger...fijn, met misselijkheid en al, hoihoihoi.

Op m'n werk kan ik het wellicht nog even verbloemen met een griepje als gevolg van het wisselvallige weer enzo..maar binnenkort is m'n eigen verjaardagsfeestje.....en bij net als vele van jullie zal niemand er niets achter zoeken als ik ineens geen alcohol drink! ;)

Dus, ik had zelf al wat prachtige smoezen bedacht, waar ik echter wat meer informatie voor moet hebben (hoe lang duurt een antibioticumkuur bij een blaasontsteking bijv??)....andere fantatische smoezen zijn echter meer dan van harte welkom!!! - GRAAG MET SPOED....what else is new :p

Thanks alvast!

OJa, tips om van misselijkheid af te komen - op een manier dat niemand het door heeft - zijn ook van harte welkom!!!

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Een vriendin van mij zei steeds oh ik drink wel uit die fles wijn want dat staat al ff open en dan had ze er bessensap ingedaan.
    Dus voor anderen een nieuwe fles openmaken.
    Weet niet of je wijn drinkt?

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Een kuurtje antibiotica duurt vaak vijf dagen, soms iets langer.

Maar goed, als je net hersteld bent van een griepje kun je er natuurlijk ook voor kiezen om even een week niets te drinken, om te voorkomen dat je gelijk weer ziek wordt (heb je gelijk ook een verklaring voor eventuele misselijkheid). Misschien moet je de volgende ochtend heel vroeg op, en drink je niet omdat je anders moeilijk wakker kunt worden. Misschien heb je een weddenschap met je vriend/man dat je een maand lang niks kunt drinken, en win je daarmee een weekendje aan zee. Ja, natuurlijk loopt die weddenschap ook tijdens je verjaardag, anders is het geen echte uitdaging. Of je hebt de dag ervoor al teveel gedronken en je hebt nog een beetje een kater (voilá, weer een goede verklaring voor je misselijkheid).

Joh, er valt van alles te verzinnen. :D

4. Frummel1

Frummel1 Nieuw lid

22 okt 2006
    3
    0
    0
    Ladies,

Thanks...die tips zijn zeker bruikbaar voor bij een borreltje. 'kGa 's kijken hoe ik me de komende week voel....want dit weekens is m'n huis dus vol voor m'n eigen verjaardagsfeestje. Had ook al gedacht aan met water gevulde bierflesjes, maar hoe vul je die bij in een klein huis waar iedereen toch al continu op me let (jaja, 'men' ziet me graag asap zwanger :) .........gisteren ook redelijk gelukt (jetlag en bob...prachtige combi...was ook erg blij dat ik niet had gedronken toen ik naar huis reed)..maar ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om het steeds te ontkennen...alleen maar omdat m'n man het eerst aan ouders wil vertellen (en dat duurt nog 3 weken!) Dat ga ik écht niet fiksen hoor! Hij snapt geloof ik niet helemaal hoe slecht ik me af en toe voel en hoe graag ik dat met m'n vriendinnen wil delen! Zal 'm zo weer 's even aan de tand voelen! ....nogmaals...thanks (fijn zeg, zo'n interactief dagboek :p

5. Frummel1

Frummel1 Nieuw lid

22 okt 2006
    3
    0
    0
    ennu...ja, ik drink normaliter zeker wijn....zucht :rolleyes:

maar 'kheb begrepen dat de eerste weekjes essentieel zijn voor de ontwikkeling, dus nu écht even niet........gelukkig voel ik me ook niet lekker :( , dat remt de lust weer een beetje...

6. Niet meer actief

Geef je de rest gewoon Rose en neem je zelf druivensap in een wijnglas ofzo... dan valt het kleurverschil tussen beide ook niet op ;)

7. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik heb hier gelezen dat bessen/druivensap aan je glas blijft 'hangen' en rode wijn niet. De goede opletter ziet het dan alsnog.

8. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Dan neem je toch wit druivensap? Dat valt een stuk minder op, lijkt me. :D

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, ja dat is een leuk dilemma...
    En je zal zien, op het moment dat je het van de daken mag schreeuwen, dat iedereen opeens zegt dat ze het allang doorhadden. Duh, lekker makkelijk achteraf.

Nog een tipje die ws alleen op zaterdag of zondag werkt: zeggen dat je een fikse kater hebt van de dag ervoor, en dat je nu gewoon even geen drank kan zien!

Groet van Kiki

10. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik deed water in mijn bierflesjes; echt super! Malt bier in een glas is missschien ook een idee?!
    Was zelf ook jarig toen ik een paar dagen daarvoor had ontdekt dat ik zwanger was... (en jee - wat lijkt dat alweer lang geleden!)
    Succes ermee en laat even horen hoe het afgelopen is!

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    En tips tegen de misselijkheid die zijn hier genoeg op het forum te vinden. Wat mij hielp op mijn werk was een blikje 7-up en steeds als ik me misselijk voelde nam ik een klein slokje. Zo was de misselijkheid enigszins vol te houden.

Deel Deze Pagina