Ik ben helaas niet alleen de ochtenden misselijk, maar gewoon de hele dag! Het houdt geen minuut op... Hoef gelukkig niet te spugen, dat is het enige voordeel. Door de misselijkheid de hele dag kan ik dus bijna niet eten, heb nergens zin in. Niet in eten, niet in drinken. Moet ook gewoon werken, februari wordt druk bij mij in de zaak en dat zie ik niet echt zitten als ik zo kotsmisselijk ben de hele dag door. En ookal eet ik wat, de misselijkheid gaat geen seconde weg. Heeft iemand tips hier tegen?
hoi drethuh. ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! hoe ver ben je? je kan gemberthee of gembercapsules nemen die kun je bij een reformwinkel kan kopen en worden ook door vk geadviseerd bij misselijkheid en/of overgeven, ik ben hardstikke misselijk met overgeven geweest vanaf een week of 6 t/m bijna de 12e week maar ik moest ook heel erg overgeven en hield niks binnen ik heb op een gegeven moment zetpillen gekregen vd huisarts maar als je niet over hoeft te geven kun je het beste die gemberthee of gembercapsules nemen die werken hardstikke goed, daar wordt de maag sterker van. succes! en geniet van je zwangerschap!
hoi hoi, Hier ook een hele misselijke......Ik had het bij Britt ook al en ik hoopte zo dat het deze keer anders zou gaan, maar helaas. Maar ik heb helaas geen tip voor je. Ik ben m.n 's ochtends heel erg misselijk. Op een of andere manier went het ook wel weer, ik moet 's ochtens gewoon ff rennen naar het toilet en dan kan ik wel weer tegen....
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Uit eigen hand kan ik je helaas geen advies geven, heb zelf nergens last van gehad. Mijn zus echter wel en die had nog een paar tips voor je. 's ochtends voor je uit bed gaat eerst even iets eten. Als je ligt is je maagzuur horizontaal en het helpt om iets te eten voor je opstaat. Het nadeel daarvan is wel dat je niet kunt gaan palssen voordat je iet hebt gegeten en ook niet zelf iets klaar kunt maken. verplicht ontbijt op bed dus! BVerder is het belangrijk de hele dag door kleine hoeveelheden te eten. Dus niet traditioneel 3 maaltjden per dag, maar misschien wel 10. Dit schijnt rustiger te zijn voor je maag en je krijgt zo ook meer voedingsstoffen binnen. Drink geen gewoon water maak energiedrank, dan krijg je ook wat voedingsstoffen binnen.
IK dacht ook dit komt later pas, maar wat voelde ik me vanochtend niet lekker.. Mn maag draaide, en ik had kotsneigingen maar er kwam niets uit.. Ik vraag me af hoe jullie het doen als je dit een hele dag hebt.. (ik moest even liggen) en dan moet werken. Het is superdruk op werk, en kan echt nog niet thuisblijven, hoe hou je zoiets nog een beetje voor jezelf?
tja, dat is best lastig inderdaad, vooral als je een baan hebt waar je niet even snel iets kunt eten (dat helpt meestal namelijk wel) of even snel de frisse lucht in kunt lopen... Ik vraag me ook wel af hoe men dat doet. Ik heb een kantoorbaan, dus dat is wel gemakkelijker.
je kunt bij je vk of huisarts emesafene krijgen dit helpt vrij goed. heb dit keer van de gyn zetpillen gehad en nu is het helemaal weg de misselijkheid maar ik doe het alleen als we echt weg gaan want anders heb ik een probleem als het weer tot aan het einde van de zwangerschap aanblijft houden. en het nadeel bij mij en gember was dat ik het op ging boeren waardoor ik de smaa proefde en dan weer snel naar de wc moest
Fleur dat is ook niet fijn. Ik dacht gister ff een gevoel te hebben.. en vandaag ben ik de hele dag misselijk, gisteravond gespuugd, vanochtend vanmiddag en daarnet.. Ik durf niet eens meer wat te eten op werk, anders loop ik even op te boeren en 10 minuten later moet het er weer uit. ZO erg gewoon
Bedankt meiden voor de tips die gegeven zijn, als het tƩ erg wordt vraag ik denk ik wel naar dat medicijn. Kleine maaltijden helpt niet tegen de misselijkheid bij mij, ik ben en blijf misselijk en het gaat nergens mee weg
Bij de apotheek verkopen ze bandjes tegen wagenziekte, misselijkheid enz. Ik ben in mijn vorige zwangerschap (haha, wat is dat raar om te typen het is pas zo kort geleden...) 2 dagen 24u lang misselijk geweest. Ik heb die bandjes gekocht en daarna nergens meer last van. Ik vond het een uitkomst vooral omdat je geen 'troep' hoeft te slikken. Daar ben ik niet zo van namelijk
Gefeliciteerd! Helaas uit mijn ervaring, niks hielp! Ik ben nu ruim 16 weken en eindelijk minder misselijk. Het begon met 6 weken en na 12 weken werd het wel minder maar geef nog steeds af en toe over. Toen ik niks meer binnen hield kreeg ik ook zetpillen maar dat is alleen voor noodgevallen zeg maar. Op bed wat eten, kleine beetjes eten, gember.. niks hielp bij mij. Ik wilde het ook niet horen als ik voor de zoveelste keer voor pampus op de bank lag, maar soms moet je er gewoon doorheen. Het enige waardoor het iets minder werd is rust! Als ik me druk maak (drukke baan) begin ik gelijk te boeren en zelfs spugen. Maar ook als niks helpt, hou de moed erin het gaat echt over! Al is 't voor je gevoel misschien niet zo. Succes, ik hoop dat je snel beter voelt !
ik heb in het ziekenhuis geleerd dat je beter kleine beetje over de hele dag kunt eten. Heb zelf bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen aan de sonde voeding enzo omdat ik een zwangerschapsziekte heb die Hyperemisis Gravidarum heet, dan houdt je helemaal niet meer binnen en is zelfs je urine en bloed slecht. Succes zou ik zeggen
ik heb ook zet pillen gehad maar daar werd het niet minder op ik blijf gal spuwen en eten gaat al helemaal niet door me keel probeer wel veel te drinken en ik merk ook als ik me te druk maak of opwind dan ga ik ook gelijk boeren en blijven boertjes vast zitten waardoor ik weer over me nek ga mag hopen dat al dat gal me tanden niet teveel aantast maar ja goed spoelen en poetsen en ook je tong want daar zitten zoveel bacterien op
Ik had ook geen behoefte om te eten en dan met name s'avonds (warm eten) niet. Ook was ik niet alleen s'morgens misselijk maar op veschillende momenten op de dag. Ik kreeg de tip om vanille-vla te eten en dat heeft bij mij heel goed geholpen! Wie weet is het iets om te proberen.
hallo dames ik had een tijdje terug ook om tips gevraagd over misselijkheid. nu is t zo erg geworden dat ik de afgelopen 5 weken alleen maar in bed heb gelegen. heele dag door misselijk en spugen. het is egt verschrikkelijk. wat ik tot nu toe heb geprobeerd: beschuit in bed, voor t opstaan gembercapsules emasefene zzetpillen emasefene tabletjes kleine beetjes eten met andere woorden, ik heb ALLES geprobeerd maar t wil maar nie verdwijnen. ik ben nu 13 weken en hoop vurig dat t na mn 3 maanden over zal gaan. ik vrees alleen dat t zo door zal gaan tot mn 9 maanden. voor mijn gevoel houd t egt nie op ik ben depressief geworden en huil de hele dag door omdat k t gevoel heb dat ik de enige ben die dit heeft kan geen leuke dingen meer doen, kan nie eens effe buiten frisse neus halen! k wens egt iedereen die dit heeft veel sterkte toe. ik weet als geen ander hoe je je voelt.... succes
Erg herkenbaar dit allemaal. Ben ook vanaf week 7 erg misselijk, bijna elke dag overgeven, heb al tabletten van de ha gehad en ben nu al een paar weken bezig met zwangerschapsgranules van vsm puur mama. moet zeggen sinds ik die gebruik het wel iets minder geworden is. Even dacht ik met 12 weken dat het goed ging, namelijk wel 3 hele dagen! maar helaas ben alweer 2 dagen aan het spugen. en dan voel ik me de rest van de dag niks aan. Ik hoop ook zo dat het beter gaat, maar ben bang dat het nog wel een tijdje zo doorgaat, en idd aan de ene kant je raakt er aan gewend, aan de andere kant je kunt zo niet echt genieten van het zwanger zijn.
Vanaf 6 weken ook alleen maar misselijk geweest...ook helaas niet alleen maar in de ochtend maar de hele dag door. Bij de huisarts heb ik Emesafene voorgeschreven gekregen wat ik nu nog steeds gebruik. Overdag gelukkig geen last meer en sinds een week hoef ik niet meer over te geven. Verder ben ik er ook nog niet echt achter wat wel en niet helpt. Moet geen zure dingen eten (zoals sinaasappel etc) want daar krijg ik maagzuur van met als gevolg weer misselijk. Veel sterkte...
Ook ik was/ben de pineut. Vanaf week 6 zit ik al ziek thuis. Heb 5 weken echt plat gelegen en kon niks en wilde niks eer. Kon niets eten of drinken zonder over te geven. Emesafene hielp ook niets en vsm ook niets. Na 9 weken bij VK geweest en weer emesafene gehaald en 3 x per dag een tablet genomen (eerst maar 1 p/d durfde niet meer) en het begon te helpen na een dag of drie. Wat wel binnen bleef was blanke vla. Nu kreeg ik van mijn tante de tip om voor je opstaat wat kleine slokjes cola te drinken, dit werd haar in ziekenhuis ook geadviseerd na chemokuur (ben je ook zo ziek van) en dit helpt wel enorm! De misselijkheid verdwijnt langzaam aan. ook een dextro energie wil helpen voor je opstaat. Het is echt vervelend maar voor een goed doel. Nu ben ik nog dagelijks beetje misselijk en weinig eetlust soms en sommige dagen opeens weer overgeven (meestal in de ochtend alleen en nadat ik een poosje weer wat meer heb gedaan). Was in die 5 weken ook erg ongersut dat er iets niet goed was/zou zijn omdat je je zo beroerd voelt maar alles bleek bij de eerste echo gelukkig goed te zijn! Ga volgende week weer eens proberen te werken, ben dan bijna 14 weken en hoop dat het nu beetje wegblijft maar betwijfel het, zal bij mij mischien best op en aan blijven terugkomen maar ja. Ben ook zwaar moe op dit moment en mega snel buiten adem na echt een paar passen lopen soms maar na een maand of 3/4 zou de energie ook wat meer worden... Succes iedereen!
heel simpel cola drinken even de prik eraf schudden en drinken maar voor je het weet voel je je weer beter bij mij werkt het echt groetjes jacqueline
Ik was al behoorlijk misselijk voor ik wist dat ik zwanger was, dus bij 4 weken zeker al. Heb er ook de hele dag last van. Hoef niet meer heel veel over te geven gelukkig... maar kan ook bijna niks binnen houden. Het begon bij mij op maandag pas echt erg te worden, overgeven en ik kon niet eens rechtop zitten. Dinsdag voelde ik me in eerste instantie wat beter, maar toch mn werk afgebeld, en dat was maar goed ook. Ik ging even naar de wc, maar ergens onderweg ben k mn bewustzijn verloren... dus k werd wakker en lag op de grons met mn gezicht onder t bloed en een flink gat in mn hoofd... gelukkig was mn man thuis, dus die heeft me opgevangen en naar de dokter gebracht enzo. De dokter zei dat het kwam van de zwangerschap dat ik opeens buiten bewustzijn raakte Sindsdien kan ik in ieder geval niet langer dan 5 minuten (al wiebelend) op mn benen staan... ik voel me behoorlijk invalide nu, ik kan niet eens zelf naar de wc lopen Anyway, nu heb ik dus dubbel, mn hoofd en mn buik . De dokter wilde mij trouwens geen medicijnen geven omdat ik nog niet uitgedroogd ben en omdat ik nog zo vroeg in de zwangeschap ben dus hij zei dat et nog wel erger zou worden, wordt je ook blij van maar niet heus