Een onbeschrijfbaar gevoel....

Discussie in 'Miskraam' gestart door shirley78, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley78

shirley78 Lid

22 mei 2008
    14
    0
    0
    veghel
    Graag wil ik mijn verhaal kwijt ....

Afgelopen vrijdagnacht kreeg ik een bloeding , ik was toen bijna 7 weken zwanger van ons 2e kindje.
    Zaterdagochtend hebben we meteen de Huisartsenpost gebeld en het enige wat ze zeggen is afwachten en als het bloeden erger wordt of als je meer kramp krijgt moesten we komen.
    's middags nam helaas de bloeding en de kramp toe en zijn we bij de huisarts geweest en inderdaad kwam de bloeding uit de baarmoeder .
    We gaan van het ergste uit en voor de zekerheid maandagochtend de gynaecoloog gebeld en ik kon meteen komen ze heeft een inwendige echo gedaan en zag dat er nog wel iets zat ..maar ze kon me niet zeggen wat het was ivm de bloeding.
    Ga ik dus weg met de hoop dat het toch misschien nog goed is en zit je met een emotioneel gevoel wat niet te beschrijven is ..ben ik nog wel zwanger of ben ik niet meer zwanger?

helaas ....Gisteren is er iets uitgekomen wat lijkt op een vruchtzakje ...het was stevig en je kon het niet uit elkaar halen ,zelf weten we niet precies wat het was., misschien dat iemand dit herkend ?
    We hebben het samen in de tuin een plekje gegeven om het toch een eerbiedig afscheid te geven.
    Het was toch een begin van een heel mooi mensje ..Ons mensje !

De bloeding is nog steeds niet gestopt en ik weet niet goed hoe lang er voor staat , moet het meteen stoppen of kan dit nog wel even duren.
    Er wordt je zo weing verteld dat we niet goed weten wat normaal is bij een miskraam , volgende week donderdag moet ik weer naar de gyn.en dan zullen we het verder wel horen.

Het is een raar gevoel wat ik nog nooit eerder heb gevoeld en we zijn er dan ook echt intens verdrietig van.
    Het doet emotioneel zo veel met je dat alleen de mensen die het zelf ook mee maken en meegemaakt hebben kunnen begrijpen wat je voelt .

Shirley

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wat enorm jammer dat jullie dit moeten meemaken.
    Ik zal in iedergeval proberen antwoord te geven op je vragen, zodat je weet wat je ongeveer te wachten staat. Zoals je aangeeft heb je waarschijnlijk het vruchtje verloren en zoals je het beschreven hebt is dat heel goed mogelijk. Wel kun je nog veel meer stolsels verliezen, dus schrik daar niet van. Hoe lang de bloeding blijft aanhouden is per persoon verschillend, maar het varieert zo'n beetje tussen een week en 3 weken. (sommigen zelfs 8 weken, maar dat zijn uitzonderingen) Wel moet je er even op letten of je niet te veel bloedverlies hebt en bij twijfel meteen een arts bellen. Het bloedverlies is meestal te vergelijken met een hevige menstruatie.
    Gelukkig heb je volgende week een afspraak bij de gyn, dus schrijf al je vragen op en stel die daar. En natuurlijk kun je ze hier ook altijd stellen.
    Heel veel sterkte met jullie verlies.

3. Niet meer actief

Shirley
    echt je vragen beantwoorden kan ik niet maar k wil wel je enorm veel sterkte toewensen.
    neem er de tijd voor en hopelijk maakt de gynaecoloog meer duidelijk.

succes

4. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Hallo Shirley,

Ik herken mezelf erg in je verhaal. Ik heb een mk gehad met 5,5 wk en heb het vruchtje in mn handen gehad. Er was duidelijk een miniplacenta te zien en een klein vruchtzakje.
    Bij mij hield het bloeden iets minder dan een week aan (werd elke dag wel minder erg) en daarna verloor ik nog een beetje oud bloed. Ik vond ook dat heel veel mensen onderschatten wat een mk met je doet. Ik heb daarom al onze emoties vanaf de testdag tot de dag van de mk (een week) van dag tot dag beschreven en op mijn hyves-pagina gezet. Ik heb daar toen heel veel 'positieve' reacties op gekregen. Mijn verhaal greep mensen echt aan. Dat heeft mij veel goed gedaan.
    Ik wens je heel veel sterkte met verwerken. Wij hebben het nu een plekje kunnen geven, ik hoop dat het jullie ook gauw lukt.

5. Niet meer actief

Wat naar voor je meis!
    Het bloeden kan nog wel een tijdje aan houden. Misschien wil je gyn nog wel een echo maken om te kijken of de baarmoeder helemaal leeg is.
    Wat je beschrijft lijkt idd op het vruchtzakje. Wel bijzonder dat je het begraven hebt, misschien helpt dat bij het verwerken.
    Heel veel sterkte!

liefs mara

Deel Deze Pagina