hey goedeavond ik heb een paar kleine vraagjes. 1. soms heb ik steken in me zei maar aan 1 kant en de volgende dag aan de andere kant. is dit erg? 2. ik ben bang dat als ik niez ik de baby pijn doe 3. dit is een beetje een domme vraag, als ik met mijn vinger in me navel ga en dan er in knijp (net zoals een piercing) dan voel ik iets hartigs. is dit de navelstreng? ik voel het alleen daar en verder om mijn navel heen niet namelijk. 4. gisteren ben ik stomweg vergeten de aardbijen schoon te maken omdat ik dacht dat me vriend dit al had gedaan. wat dus niet zo was. is dit erg schadelijk met vriendelijke groet anne
dag Anne, de steken in je zij komen door bandenpijn, kan geen kwaad, hoort erbij. Niezen en hoesten en springen en wat je ook maar doet kan geen kwaad voor de baby, doet ook geen pijn. Als je in je navel voelt voel je niet de navelstreng, gelukkig, want die zit goed weggestopt in de baarmoeder. Je voelt of je eigen buikspieren of het ligament rondom je navel, dat hoort en is geen probleem. Aardbeien een keer niet schoonmaken is niet zo erg hoor. Mirjam
nou dat lucht me toch weer op hoor me vriend was al de hele dag boos op me omdat ik de aardbijen niet had schoongemaakt hahaha bedankt