Hoi, Mijn schoonmoeder vertelde dat wij voor 1 april (ben in maart uitgerekend) kinderbijslag aan moeten vragen, maar volgens mij gaat dat toch automatisch door de gemeente zodra je je kleine hebt aangegeven? Wie kan mij hier een antwoord op geven? Alvast bedankt. Liefs Britt
Voor zo ver ik weet gaat dat allemaal automatisch via de gemeente als je kindje word aangegeven. Het gaat 4 keer in het jaar in. Word je kindje bijvoorbeeld in oktober geboren dan gaat het per januari aan, voor zo ver ik begrepen heb tenminste.
Okay bedankt voor jullie snelle reacties! Dat dacht ik al. Ben ik daar ook weer rustig over Haha... Wat mij betreft mag deze topic nu gesloten worden hoor! Liefs Britt
Je kunt het niet in april aanvragen als je in mei uitgerekend bent en nog ff 180 eurootjes meepikken! Je krijgt na de aangifte bij het gemeentehuis vanzelf de papieren en dan wijst het zich vanzelf Veel succes,groetjes Linda
kinderbijslag kan trouwens ook online aangevraagd worden, je hoeft dan niet te wachten op de papieren van de gemeente, scheelt weer in tijd