Derde en laatste Trimester

Discussion in 'Zwangerschap' started by kwekkie4u, Jan 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hallo allemaal,

de stap naar de laatste trimester is aangekomen en merk dat de zenuwen soms best aanwezig zijn.

Wat, behalve dan de bevalling, kan ik eigenlijk verwachten in deze laatste 3 maanden? Wat is erg kenmerkend in deze periode?

Alvast bedankt!

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    ik ga zo s meeleze hier...
    spannend he, ik heb soms echt van die enge ideetjes al over de bevaling :p
    maar schijnt dat je op t laatst het er gewoon uit wil en je je daar niet meer bang om maakt hihi

3. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

May 16, 2011
    728
    1
    16
    Ook ik ga richting derde trimester en ben mega bang voor de bevalling. Waarom had de natuur niet iets anders kunnen verzinnen?
    Ik lees dus ook even mee ;)

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Hier ook.. al moet ik zeggen dat het allemaal veel te snel voorbij is gegaan! kan niet wachten tot ik deze kleine meid mag vasthouden :D en de bevalling helemaal niet bang voor gelukkig :) bij mn 1e dochter heb ik het ook over me heen laten komen en dat is goed gekomen... alleen nu willen ze dat ik thuis ga bevallen dat is wel weer spannend dan mja...het moet maar

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Whahahaa.. veel animo voor deze topic. Nu maar wachten tot we iemand vinden die reageert (iemand die net bevallen is of aan het einde is van het 3e trimester)... :p

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Tsjaa wat wil je precies weten?:p

Het laaate trimester:
    Vocht vasthouden! Ik wel heel erg in ieder geval..
    Steeds ongeduldiger worden want je word het zat en ben nieuwsgierig naar je kleine..
    Lastig slapen! Met namen omdraaien...

In het begin scheet ik in mn broek voor de bevalling!
    Daarna rond week 34 was ik het zoooo zat dt ik elke dg zowat gig hopen dat het zou beginnen...
    Rond week 37 dacht ik nja t zal wel.. Nog max 5 weken..
    En met 37+5 stond ik te strijken en braken mn vliezen..
    20 min daarna werd ik weer even zooooo bang! Ik dacht shit! Nu begint het echt! Vooral toen de weeen kwamen....

Maar ik heb t overleefd :D

Nog vragen?:p vraag maar raak hoor haha

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    @ rosalynn

Ze willen dat je thuis gaat bevallen?
    Maakt toch geen ruk uit wat hun willen...
    JIJ ben degene die moet bevallen en je moet je op je gemak kunnen voelen!

Dus gewoon lekker doen waar JIJ je goed bij voelt :)

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mja, ik mag vanaf maandag bevallen, dus ben nu met de laatste loodjes bezig kennelijk... Maar ik voel me niet erg anders dan tijdens het tweede trimester. Ja, mijn buik is de laatste tijd wel flink gegroeid en zit soms in de weg, maar verder slaap ik nog altijd prima, eet ik heel gewoon, kan ik nog prima lopen (ok, wel minder lang :p ).
    Ik ben niet bang voor de bevalling, vooral erg nieuwsgierig naar hoe dat gaat verlopen en natuurlijk enorm nieuwsgierig naar ons dochtertje!

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Jaa iedereen is natuurlijk weer anders! Gelukkig :)

Wees blij dat je nergens last van heb!:D
    Ik had op zich ook geen boeiende dingen.. Alleen dat vcht was heeeel vervelend! 5 weken geleden stond hier t raam nog elke dag open en snachts in de slaapkamer... Kon anders gewoon niet slapen.. Mn voeten waren altijd zo dik en zoooo warm! Dacht dt k gek werd haha

10. unscientifique

unscientifique Actief lid

Dec 6, 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Ooh leuk topic, ga ik volgen!

11. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Oei inderdaad, vocht vasthouden, pfff!!! Vorig jaar pasen begon het bij mij, begon toen ook net warm weer te worden. Maar jemig, heb nog nooit van m'n leven zulke ontzettend dikke enkels/voeten gezien!

Verder groeide m'n buik erg hard het laatste trimester, kon ik écht niet meer normaal slapen en had ik heeeeeeel veel last van zure oprispingen.... Ook werden de bewegingen in m'n buik heel anders, veel heftiger op het einde. Erg leuk!

Besefte me van de week dat ik nu ook weer in het laatste trimester zit... Ben benieuwd deze keer!

Veel succes met de laatste loodjes! Enne, geniet nog even van die heerlijke kleine in je buik voor je hem of haar écht vast kunt houden!

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    ik zit ook in het laatste trimester, de kwaaltjes zijn herkenbaar! is mijn 1e dus de bevalling zie ik ook wel een beetje angstig tegemoet....... vocht hou ik ook al vast, maar het gaat tijdens de nacht wel weer weg. ben wel benieuwd hoe jullie dit allemaal beleven en hoe het uiteindelijk gaat lopen

13. jess37

jess37 Lid

Jan 3, 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 28 weken zwanger van mijn 3de kindje, dus zit ook in het 3de/laatste trimester.

Wat ik weet van mijn vorige 2 zwangerschappen is dat ze beide zo verschillend waren, en deze 3de ook weer. Bij mijn 1ste en 2de had ik bekkeninstabiliteit en was ik het zwanger zijn behoorlijk zat rond de 36 weken. Zat in de ochtenden op de rand van mijn bed te huilen... want ik kon gewoon niet meer langer voor mijn gevoel, ik wou mijn eigen figuur terug. Kortademig kan ik me ook nog herinneren, en pijn in mijn ribben. Verder vond ik het erg mooi dat je vanaf de buitenkant mijn kindje zag bewegen. Vond mezelf een ware attractie met die hobbels en bobbels in mijn buik.

De bevallingen. Bij de 1ste was ik erg bang,... wist niet wat me te wachten stond. Pethidini injectie gehad... waar ik totaal niet rustig van werd, maar KNETTERGEK ! Dus die wil ik never nooit weer. Duur 1ste bevalling was bijna 48 uur pfff. De 2de... ik was wel bang ivm mijn 1ste ervaring, maar toen de bevalling op gang kwam was ik ineens KALM... duur van deze bevalling was 6 uurtjes! Nu de 3de... ik ben bang... toch weer haha. Ik weet hoe het is een langdurige bevalling te hebben en een snelle... Weet echt niet hoe het nu zal gaan, afwachten ...

14. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik ben nu 39 weken en iedereen heeft het altijd over de laatste loodjes. Nou dat klopt ook wel een beetje.
    Je buik word zo groot. Normaal zitten is al lastig. haha en van de bank af komen...soms zit ik mezelf gewoon uit te lachen. Sokken aantrekken gaat nog maar net. En omdraaien in bed is ook een hele opgave. Ben ik boodschappen wezen doen moet ik eerst een half uur bijkomen. Soms lijk ik wel een vrouw van 80...

Verder mag ik echt niet klagen hoor! Je hoort vrouwen die het vele malen moeilijker hebben dan ik, want behalve deze dingen wat je niet eens klachten mag noemen voel ik me heel goed! Het is gewoon nogsteeds leuk om zwanger te zijn.
    En je weet dat het tijdelijk is...over maximaal 3 weekjes heb ik een mooi mensje op de wereld gezet.

En de spanning stijgt wel inderdaad. Wanneer gaat het beginnen. Alles is klaar je zit gewoon op wacht... :) Verder dood ik mijn tijd met klusjes in huis. Creatieve uitspattingen, visite en een fillpje op zn tijd.

Veel sterkte de komende tijd en probeer er ook van te genieten. Dat probeer ik ook! Straks ga ik het nog missen denk.

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik ga ook volgen!!! Begint nu toch weer spannend te worden!

Bij mijn eerste heb ik me de hele zwangerschap top gevoeld...ook niet veel bijgekomen, geen vocht enz.
    Alleen op t laaste last van maagzuur een aambeien.
    Voor de bevalling was ik niet zo bang, tuurlijk lag ik wel eens wakker en dacht HELP ik moet echt over een tijdje bevallen haha.
    Met 36 wk braken s'nachts mijn vliezen maar geen weeen.Ik moest in zh blijven en zou met 36 wk en 4 dgn ingeleid worden maar die ochtend toen ik naar verloskamer ging bleek ik al 6 cm te hebben en 2 uur later is onze kleine man geboren!!!

Dus ben nu ook niet zo bang...van de andere kant kan t alleen maar erger denk ik dan weer haha
    Verder is deze zwangerschap wel zwaarder, meer vocht, heel veel last van bekken, maagzuur en harde buiken.

Dus ben benieuwd hoe t er over een paar weken uitziet haha

16. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Heel bijzonder hoe dat werkt. De eerste bevalling 48 uur? Dit kwam waarschijnlijk doordat je zo bang was dat je je niet kon overgeven. Dat zegt ook iedereen tegen mij. (het is ook mijn eerste) Je moet je overgeven aan de pijn. En de pijn dient ergens voor! Daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik hou dat dan ook maar in mn hoofd. We gaan het mee maken binnenkort.

Je 3e bevalling zal in iedergeval geen 48 uur duren denk.

17. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Oei aambeien! Jaaaa
    Die rotkrengen zitten er nu nog steeds!:( wel veel minder hoor ;)

En idd overgeven aan de pijn...

Wil jullie niet bang maken hoor.. Maar ik had beenweeen.. en daar kan je dus helemaal niks mee..
    Mijn weeen begonnen na t breken van de vliezen al snel en na een half uur/uur kwamen ze elke 2 min en hielde minimaal anderhalve miniut aan...
    4 uur later besloot ik dan ook naar t ziekenhuis te gaan want ik werd gek..
    Kreeg daar een morfine pompje! Wat een geweldig spul!:D
    Wers helemaal high en was helemaal van de wereld.. Nog 2 uur geslapen en wakker geworden met persweeen...

1.20 uur geperst en daar was ons mannetje!:D
    In totaal vanaf t breken van de vliezen 11,5 uur over gedaan

18. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Bij de eerste had ik in het derde trimester heel veel last van BI, hield ik heel veel vocht vast, had ik last van carpaal tunnelsyndroom, nog meer last van brandend maagzuur, heel slecht kunnen slapen, veel harde buiken, oefenweeen, indalingsweeen en een stuiterende (hoge) bloeddruk (met ziekenhuisopnames als gevolg). Maar natuurlijk ook een heerlijk trappelend mannetje in mijn buik, die mijn buik alle kanten op liet golven.
    En ondanks dat ik alles behalve een droombevalling had kijk ik nu toch al wel weer heel erg uit naar de bevalling. Het moment dat je voor de eerste keer je kindje ziet en het op je buik wordt gelegd is zo mooi, dat is echt niet te beschrijven.

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

Jan 25, 2011
    1,931
    0
    0
    Ik zit nu ook in mijn derde trimester en ik moet zeggen dat ik nog niet veel kwaaltjes heb. Ik heb een beetje last van mijn bekken maar daar heb ik oefeningen voor mee gekregen dus ik ben benieuwd of het beter word.
    En ja dat golven in de buik is echt geweldig, liet het gisteren nog eens zien aan mijn vriend en die vond het ook prachtig oom te zien. Ik ben pas 31 weken maar ik kan niet wachten tot ik de kleine in mijn armen heb. Maar ze mag nog even blijven zitten hoor! in ieder geval tot 37 weken want ik wil graag thuis bevallen. Wat de bevalling betreft ben ik op dit moment nog helemaal niet zenuwachtig ik zie allemaal wel wat er op me afkomt.

20. Bully

Bully Lid

Mar 9, 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Ook ik zit in het laatste trimester!! Wat een leuk idee dit gezellige topic :D

Heb nog geen dikke enkels gelukkig..
    Wel af en toe last van pijn in m'n liezen en bandenpijn... M'n buik
    Maakt nu ook een groeispurt merk ik!! Je ziet nu ook m'n buik vaak bewegen met hobbels en bobbels... Echt super leuk!
    Verder ben ik al 8 kilo aangekomen.... Maar dat was netjes zei. De verloskundige gister nog.. Ben 1.80 en normaal/slank postuur.. Dat was prima volgens de verloskundige dus het zal allemaal wel!! Haha....;)

Tot nu toe geen angsten voor de bevalling! Kijk wel uit naar m'n verlof op het werk...... Dat word af en toe al best zwaar... (bewegingsagoog in de zorg) nog 7.5 week werken!!! Heerlijk!!!

Ik wil in het ziekenhuis bevallen.... Lekker safe ;)

Share This Page