Help! Bedorven sap gedronken.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik heb zojuist helaas ongeveer een half glas bedorven sap uit een pak (Roosvicee 50/50) gedronken. Ik dacht wat smaakt dat vreemd en keek toen naar de datum. Ten minste houdbaar tot 28-01-2010 stond er op het pak, dus ik schrok natuurlijk onwijs, want dat betent dus een dag of 10 over de datum. Er staat wel tht, maar er zat een aparte smaak aan.
    Ik hoop dat m'n kindje er niets van oploopt. Kan je kindje hier trouwens überhaupt iets van oplopen? Listeria ofzo?
    Ik let juist altijd erg op houdbaarheidsdatums nu ik zwanger ben, maar nu dus één keer niet en ga gelijk de mist in.
    Het pak sap is trouwens gisteren gekocht in de winkel, dus dan ga je er wel vanuit dat het in orde is, maar helaas dus niet.
    Ik maak me nu ernstige zorgen over het kindje.
    Wat denken jullie? Is dat terecht? Of heeft één van jullie weleens iets bedorven gegeten of gedronken tijdens de zwangerschap?
    Pfff, ik weet even niet wat ik moet doen nu.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het valt wel mee hoor. Zo gauw wordt je niet ziek ervan en je kindje nog minder.

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

Niets aan de hand hoor, je kindje houdt er niets aan over! Geen listeria of toxoplasmose risico hoor!

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Echt niet? Oh gelukkig. Ik dacht echt dat het kindje er listeria van op kon lopen.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    waar zou die listeria dan in moeten zitten?

Nee mss dat je even misselijk word, maar zelfs dat kan ik me niet voorstellen. Zit ook niet echt iets in wat echt kan bederven. Zeker niet als t pak dicht was.

6. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    In de sap. Kan dat niet dan? Welke bacterie of voedselvergiftiging kun je dan wel oplopen van bedorven sap of voedsel?
    Als een pak vruchtensap open is, mag je het toch ook meestal niet langer dan 2 á 3 dagen open laten staan i.v.m. listeria dacht ik? Kan het mis hebben hoor.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Listeria komt voor in rauw vlees, ongepasteriseerde melk en melkprodukten, rauwe vis, schaaldieren etc. Maar niet in sap. Bovendien is 9 dagen over de datum ook niet zo schokkend. De smaak kan wel vies zijn geworden, maar jullie zullen er niet heel veel van oplopen. Misselijk is de kans ook groot dat het van het idee komt.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0

daar komt geen listeria van. En als een pak sap open is en dan lang laat staan en weer drinkt, zal t meer kwaad kunnen dan nu. Maar dat merk je dan wel, dan komt er zo'n vies vel of schimmel op. Maar niet als t pak nog ongeopend is.

Zoals Yolanthe al zegt 9 dagen voor sap valt mee, zeker die roosvice. Sinasappelsap of appelsap zou ik voorzichtiger mee zijn

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je hebt deze vraag ook aan één van de deskundige(n) gesteld. Vragen dubbel stellen mag niet.
    Ik doe deze dan ook dicht.

Kwebbel

Deel Deze Pagina