Ik vroeg me af wanneer alles nou zo'n beetje klaar moet zijn voor je bevalling enzo...?!? Ik ben meestal ruim aan de late kant met alles, maar merk dat om me heen mensen al zenuwachtig worden. Morgen komt de babykamer al, dus dat lijkt me ruim op tijd. En dan eind vd week maar eens langzaam gaan beginnen met kleertjes wassen enzo.... En nog maar eens vontroleren of ik eigenlijk alles wel in huis heb. En dan heb je nog de vluchtkoffer. Wanneer doe je dat? En vanaf wanneer ga je je matras beschermen enzo?
Ik heb altijd gehoord dat je met 37 weken alles op orde moet hebben, bed op klossen, vluchtkoffer klaar etc etc Nou moet ik zeggen dat ik al heel snel alles klaar had, maar meer omdat ik het gewoon leuk vond om te tutten met de spulletjes.
met 7 mnd moet je de baby kamer klaar hebben en 3 weken voor je bevallings datum al je spulletjes die jijzelf nodig hebt , bv kraampakket als je thuis bevalt en je vluchtkoffertje die had ik nooit hihihihi ging er van uit gewoon lekker thuis te bevallen en was ook waar.
Nou die 7 maanden heb ik nooit gered hoor om alles 'af' te hebben! Als je kleintje dan geboren wordt, heb je zowiezo nog nix aan dat kamertje enzo wat je kleintje verblijft dan nog een tijd in het ziekenhuis. Ik zou wel idd met 37wk je ziekenhuistas/koffertje klaar hebben, je bed op klossen en een zeiltje op je matras. Het is alleen voor je eigen rust wel fijn als je alles ruimschoots op tijd klaar hebt, dan kun je nog even rusten voordat je aan de zware taak van bevallen begint
die ziekenhuistas is eigenlijk het belangrijkste want vanaf 34 weken houden ze niets meer tegen en bij ons (belgie) krijg je je baby'tje wel vroege mee nr huis als het op gewicht is grtz x
Als je met 37 weken alles in orde hebt dan zit je goed hoor. de kans dat er eerder iets gebeurd is klein en dan moet je sowieso naar het zh. en wat betreft kleertjes wassen ed, neem daar maar de tijd voor hoor, als je de kleinste dingetjes en de hydroluiers gewssen en gestreken hebt dan zit je goed, spullen die je nodig hebt voor de bevalling ed zijn even het belangrijkste. Zo heb je dan ook de laatste weken af en toe nog wat te doen anders blijft duimen draaien over en de laatste weken duren errug lang
ik heb gehoord dat je kamertje ook met 7 maanden klaar moest zijn. vanaf 37 weken je bed op klossen en je tasje klaar.
Ik zou zeggen, als alles klaar is is alles maar klaar, wij waren erg vlot, gelukkig maar want met 37 weken en 1 dag braken de vliezen !
hier hadden wij met de 1e ook alles vroeg klaar ben bevallen met 36 4. nu met de 2e maak ik wel alles klaar maar mijn bed komt niet op klossen, ik haal ze wel maar aangezien ik zowiezo ik het ziekenhuis beval en ik met klossen mijn bed niet in kan komen, zetten we deze er onder in overleg met de kraamverzorgster. met mijn 1e bevaling was ik thuis direct op de been, aangezien ik nog 3 dagen in zh heb gelegen. de kraamverzorgster vondt de klossen niet nodig, dus heb nu zo iets van kan altijd nog na de bevalling. zo gedaan
ik ben misschien wel heel erg vroeg maar ik ben al bijna klaar met alles de kinder kamer staat al heel lang de kleertjes zijn al gewassen mijn vluchtykoffertje is bijna gepakt en de een briefje met alle belangrijke telefoonnummers voor mijn vriend is ook al klaar... voor mijn gevoel vind ik het prettig dat het klaar is.... je weet maar nooit. maar ja dat is ieder voor zich..
ben ik toch niet de enige die alles vlot klaar had hihi ik heb zelfs de vluchttas alweer drie keer opnieuw ingepakt kijken of alles er wel inzat i kben ook meer het typje dat alles van te voren goed geregeld wil hebben anders dan ga ik niet met een fijn gevoel starkkie het ziekenhuis in bevallen met het idee dat ze de verkeerde kleertjes of wat ook mee nemen haha of dat mijn huisje helemaal op zijn kop staan nee ik regel alles lekker op tijd
Bij mijn eerste bevalling had ik pas met 31weken de meubels binnen van de kamer, met 37weken ging het bed gelijk op poten en verder had ik alleen wat noodspullen in de maxi-cosi gelegd voor het geval ik toch naar 't ziekenhuis moest. 'k Ben blij dat ik dat niet nodig heb gehad! En ik was ruim op tijd klaar, mijn vliezen braken met 36weken en 6dagen. Ik denk dat je moet doen wat je zelf prettig vindt!
Wij hebben net dit weekend alles klaargemaakt, maar ben iedere keer bang dat ik iets vergeet Liefs Petra
Die zijn om je bed te verhogen vanaf week 37. Je kunt ze lenen bij de thuiszorgwinkel bijvoorbeeld, of de kruisvereniging.