Hallo, Ik heb een erg dringende vraag: Ik heb ongeveer 16 oktober mijn ovulatie gehad en rond die tijd gemeenschap gehad. 1 november heb ik een test gedaan die positief bleek. Gisteren (10 november) heb ik een vaginale echo gehad om te kijken hoe ver ik was. Er was alleen niets te zien (er zat wel een piepklein druppelvormig donker stipje in de baarmoeder) en er werd weer een test gedaan die weer positief was. Ze twijfelde eraan of ik dan wel bijna 6 weken was omdat er niets te zien was. Ze denkt dan dat ik nog geen 4 weken ben en hebben een afspraak over 2 weken gemaakt. Hoe kan ik nou nog maar nog geen 4 weken zijn en op 1 november al een positieve test te zien gekregen... We hebben na mijn ovulatie ook geen gemeenschap meer gehad. Ik snap er echt geen bal van en ben bang dat er niets zit... Dit is mijn 2e zwangerschap, we hebben een dochter van 15 maanden.
Hoi Hendrikje, wanneer je toen al een positieve test hebt gehad, moet je er wel rekening mee houden dat het vruchtje niet meer mee isgegroeid. Het zal er dan waarschijnlijk wel al langer zitten, maar is niet meegegroeid met je termijn. Dat zou betekenen dat het niet goed zit. Je zult inderdaad even de volgende echo moeten afwachten, maar houdt dus rekening met het feit dat het mis kan zijn helaas. Groetjes Brigitte