Hallo dames! Elke maand heb ik op dag 20 van mijn cyclus buikpijn, ik vermoed dus dat dit met mijn eisprong te maken heeft. Nu hebben we deze maand besloten voor een tweede kindje te gaan en wil ik dus graag weten wanneer we dan het beste kunnen klussen Als ik op dag 20 's avonds buikpijn heb, is het moment van de buikpijn dan ook precies het moment dat het eitje echt spring? Of komt de buikpijn voor of na de eisprong? Ik snap dat dat lastig te zeggen is maar ik hoop toch dat iemand een idee heeft (deze maand hebben we op di.middag geklust, do.avond ei-buikpijn, vr.middag geklust. Zou dat goed zijn??)
Ik geloof dat je op verschillende momenten buikpijn kan hebben. Ik zelf heb het als mijn ei springt maar ook daarna.
Ah ok, daar was ik al bang voor haha. Maar hoe weet jij dan wanneer je ei precies springt?? En hoe lang is een ei na het springen nog te bevruchten, 24 uur toch? Voor ons eerste kindje was het in ronde twee al raak maar voor mijn gevoel was het toen echt mazzel dus ik weet er nog niet echt veel van hoe die eisprong precies werkt enzo
Ik heb eerst buikpijn, dacht dat dat mijn eisprong was, maar uit ovulatie testen blijkt dat mijn eisprong erna dan is.
Dag 20 is aan de late kant om een eisprong te hebben bij een cyclus van gemiddeld 28 dagen maargoed het vrouwenlichaam blijft je soms verbazen dus het kan ook de pijn zijn van de eisprong zelf zijn. Waarom gebruik je geen ovulatie testen?
hoe lang is je cyclus? 14 dagen na de eisprong wordt je (gewoonlijk) ongesteld, dus bij een cyclus van 30 dagen bijvoorbeeld, hen je op dag 16 je ei. ik heb trouwens wel 5 dagen pijn, ervoor, tijdens en erna. (Opbouwend, feller en afzakkend).
Ik heb een dag of drie voor mijn ei een soort spierpijn gevoel in m'n baarmoeder. Soms gaat het gepaard met een dag misselijkheid (meestal de derde dag). Heb denk gister m'n ei gehad want vandaag geen buikpijn en niet meer misselijk. Gaan het vandaag nog gezellig maken om deze rond goed af te sluiten hahaha! Zijn op vakantie en hebben er goed gebruik van gemaakt dat we er meer tijd voor hebben (dus ook overdag ipv alleen maar s'avonds) .
Vaak is het de spanning van het springen van een eitje wat ke voelt. Maar je kan ook last hebben van het springen van je ei.. Dus het kan beide als hij rond deze dagen om de dag sex hebt zit ke altijd goed
Mijn cyclus is 29 dagen. Weet dat dag 20 laat is voor een eisprong maar vind het anders wel héél toevallig dat ik elke maand precies op die dag buikpijn heb als het geen eisprong is. En bij ons eerste kindje was ik ook minder lang zwanger dan ik zelf dacht bij de eerste echo dus daaruit zou ik dan ook kunnen concluderen dat mijn ei later is dan 'normaal'. Maar er is dus niks over te zeggen wanneer je pijntjes voelt; vóór, tijdens of na de eisprong. Was ik al bang voor haha. Bedankt!