Hallo iedereen, Ik ben sinds 20 augustus gestopt met de pil voor ons eerste kindje. Ik heb hiervoor 9 jaar de pil genomen. Op 23 augustus heb ik mijn pilbloeding gehad tem 26 augustus. Ik tel dus 23 augustus als cyclusdag 1. Ik heb me voorgenomen om te zien of mijn cyclus goed in gang zou komen om op cyclusdag 10 te beginnen met cb digital ovulatietest. Op cyclusdag 14 (5 september) krijg ik plots een hevig opgeblazen gevoel en vond ik wat rozig bloed. Ook kreeg ik lichte menstruatieachtige krampen. Ik ben hier dan mee naar de HA geweest en die heeft me onderzocht en heeft me gezegd dat het kan zijn dat mijn eisprong eraan kwam. Echter heb ik nooit een positieve test gehad. Die lichte bloeding en pijn heeft zo'n 5 dagen aangehouden. Ik heb toen nogmaals naar de HA gebeld omdat het nu al lang duurde en ik moest bloed laten trekken en ze hebben gekeken op basis van hormoonwaarden in welke periode ik van mijn cyclus zat. Volgens mijn HA was dit nog de folleculaire fase en was mijn oestrogeen wat aan het stijgen (dus ik moest nog mijn eisprong hebben). Ik ben toen blijven doortesten met de ovulatietest maar tot op heden (cyclusdag 28) nog altijd geen positieve test in handen.. Wat zou die bloeding kunnen geweest zijn? Zou dit toch een menstruatie geweest zijn en moet ik dan weer van 1 beginnen tellen. Heeft iemand dit al gehad?
Hoi! Ik weet niet of het bij mij dezelfde oorzaak is geweest als bij jou, want ik ben er niet mee naar de huisarts geweest. Maar ik ben ook wel is halverwege mn cyclus "ongesteld" geworden. het was een veel lichtere bloeding, maar hield ook een dag of 5 aan. uiteindelijk werd ik 27 dagen later gewoon weer ongesteld. ik zat alleen niet zoals jij nu, in mn "ontpillingsfase", zou het daar niet mee te maken kunnen hebben? Misschien gewoon het wennen van je lichaam of iets dergelijks. Zou in elk geval gewoon door blijven testen om te kijken of je je ei kan spotten,, dat kan natuurlijk nooit kwaad. Succes!
Nou, dat was bij mij dus wel het geval.. Dit betekend natuurlijk niet dat dit voor iedereen hetzelfde zou zijn, maar ik zou me er (zeker nu je lichaam aan het ontpillen is) niet te druk om maken. Wacht het gewoon rustig af, en wie weet komt je eisprong binnenkort wel!