Hi meiden, Ik ben niet bezig om zwanger te worden. De vader van mn dochtertje en ik zijn al meer dan anderhalf jaar uit elkaar. Nu is er alleen iets met mn cyclus waar ik mn vinger niet op kan leggen.. Mijn cyclus is normaal gesproken 26/27 dagen. Dit is NOOIT anders geweest. Tot vorige maand ineens mijn menstruatie uitbleef. Ik was op vakantie in Spanje, dus ik heb geen test gedaan omdat ik er gewoon vanuit ging dat mn lichaam door de warmte o.i.d daar anders reageerde. Na 32 dagen werd ik dan toch ongesteld, geloof een normale menstruatie, niet erg op gelet ook. Nu deze maand.. Weer overtijd. ik zit vandaag op dag 31 weer.. snap dr echt helemaal niks van! Ik wil ook niet testen, want ik heb maar 1x sex gehad deze maand, lijkt me niet dat ik daar zwanger door ben geworden. Ik heb wel buikpijn, maar dat heb ik al onderhand een week en het voelt ook anders dan menstruatiepijn. Ik heb nog wel wat ditjes en datjes die ik voel, maar ik denk dat ik er veel te veel mee bezig ben wat er mis kan zijn met mn lichaam en ik daardoor van alles ga voelen. iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Afwachten of toch maar even naar de huisarts? Of zit ik me nu echt ontzettend aan te stellen?
Ik zou toch maar een test doen voor de zekerheid. Een keer kan gewoon bulls eye zijn, dat weet jij ook. Succes!
Bedankt voor de reactie! Ik weet natuurlijk dat het na 1x raak kan zijn, alleen heb ik (volgens mn cyclus kalender) 3/4 dagen voor mn eisprong sex gehad. De kans lijkt me dan niet heel groot, toch? En omdat mn cyclus vorige maand ook ineens langer was dan normaal, zit ik eigenlijk meer te denken aan een andere oorzaak dan een zwangerschap. Ik denk dat ik nog maar even afwacht tot na het weekend..
Nee, nog niet getest. Voornamelijk omdat ik dacht dat die kans er niet echt in zat, misschien toch maar een test halen dan..
Lijkt me relevant of je veilige sex hebt gehad of niet? Als het onveilig was zit de kans er wel in ja. Helemaal omdat je niet precies weet wanneer je eisprong is geweest... Maar goed je zegt dat je vorige maand ook een rare cyclus had. Als de test negatief is zou ik dan zeker even bij de huisarts langs gaan aangezien je buikpijn hebt. Voor mn 1e zwangerschap had ik altijd een cyclus van 28 dagen en erna altijd 26 dagen. Kon er de klok op gelijk zetten. Voor mn 3e zwangerschap niet meer zo'n regelmatige cyclus. Dus ik denk dat leeftijd, zwangerschap, bevalling, inderdaad andere omgeving, stress, etc best invloed kunnen hebben op je cyclus.
Naja.. heel stom.. maar afgelopen maand heb ik meerdere keren veilig sex gehad (condoom) en die ene keer kwamen we tot de ontdekking dat het condoom gescheurd was.. Dus vandaar dat ik het reken als 1x. Ik heb precies hetzelfde als jij, voor de bevalling 28 dagen en daarna 26, maar nog nooit zo lang als nu. Ergens ben ik ook best bang om te testen, want voor de zorg van mn 4 jarige dochter sta ik al alleen.. dus nog een kleintje dr bij.. En misschien denken jullie nu; hoezo ben je niet aan de pil? De man waarmee ik sex heb gehad is dus niet mn vriend. Wel iemand die ik al jaren ken en een goede band mee heb, maar er meer van maken dan dat was eigenlijk nooit de bedoeling. Wat me wel heel erg opvalt is dat mn darmen echt ontzettend aan het rommelen zijn (last van winderigheid) en loop continu te boeren (lekker charmant). Geen idee of dit ergens op kan duiden..
Het kunnen symptomen zijn maar zoals bij al die kwaaltjes, kan het ook wat anders zijn, dat is het rare.
Pfoeee.. verwarrend allemaal hoor! Ik denk dat ik nog heel even afwacht, het voelt al een week alsof mn menstruatie gewoon gaat doorbreken (lage rugpijn enz) dus ik denk dat ik pas maandag of disndag een test haal (mocht ik dan nog niet ongesteld zijn natuurlijk).
bij mn oudste had ik dat gevoel ook gewoon een week lang. ik heb wel getest. Volgens mij durf je de waarheid (nog) niet onder ogen te zien
Ja misschien wel.. ik weet het niet. maar het is ook deels door vorige maand dat ik zoiets heb van; het komt heus nog wel. Naja,.. misschien zaterdag testen dan..