Buikpijn bij elf/twaalf weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danabelle, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb sinds een paar dagen buikpijn. Precies waar de baarmoeder zit - ik kan de baarmoeder voelen als ik met mijn handen over mijn buik ga. De buikpijn is er telkens een paar uur en ebt dan weg. De verloskundige kon hier niet zoveel mee; het zou geen groeipijn of bandenpijn kunnen zijn omdat ik dan ook pijn in mijn liezen en onderrug zou moeten hebben.
    Ook is het overgeven (ik gaf meer dan tien keer per dag over) wat afgenomen, zo lijkt het. Ik weet niet goed of ik me hier nou zorgen over moet maken of niet, want het komt vaker voor dat het overgeven rond 12 weken minder wordt toch? Maar die buikpijn zit me niet lekker.
    De termijnecho heb ik twee weken geleden gehad, was goed. Volgende week heb ik de combinatie-echo (nekplooimeting) en ook volgende week weer een afspraak bij de verloskundige.
    Wat denken jullie? En wat raden jullie me aan?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

probeer anders even een warm kruikje op je buik te leggen als je het weer hebt, als dat helpt dan is het waarschijnlijk de groei van je baarmoeder, het kunnen ook je darmen zijn die een ander plekje moeten zoeken nu je baarmoeder groeit, misschien heb je ook wel spierpijn in je buik van al het overgeven? het kan heel veel zijn maar als je vk aangeeft er niet zoveel mee te kunnen dan zou ik toch de echo afwachten deze week en de afspraak, dan heb je snel genoeg antwoord of alles goed is, als je tijdens de nekplooi-echo je beebje ziet spartelen dan is het toch echt niks om je zorgen over te maken ;)

3. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi,

Zelf heb ik hier ook last van gehad en nu soms nog, vooral als ik moe ben aan het eind van de dag, of teveel achter elkaar probeer te doen.

Bij mij helpt dan een warm bad heel erg, dan voel ik eigenlijk mijn buik bij wijze van spreken ontspannen.

Misschien dat je hier iets aan hebt, en verder kun je helaas niets dan afwachten tot je echo en volgende afspraak.

Heel veel succes,
    Krissa

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik had dat ook en bij mij zei ze toch echt dat het komt door de groei van m,n baarmoeder... ik heb nu nog allerlei pijntjes en krampjes... er gebeurd zoveel daarbinnen.
    maak je maar niet ongerust... als de verloskundige er niet iets mee kan en er verder ook niets mee doet dan is er geen reden je zorgen te maken hoor... en bij mij ging de misselijkhied hoera! om die tijd ook helemaal weg

gr jose

5. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik heb dat ook gehad en nu nog, volgens mijn vk is het ook groeipijn.
    Een lekker warm kruikje helpt idd, of lekker op je zij gaan liggen met een dekentje:)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had het ook precies met 3 maanden, herinner ik me nog goed omdat dat toen oudejaars avond was . Behoorlijk gemene pijn, waarvoor ik op een gegeven moment toch maar paracetamol gepakt heb. Gelukkig heb ik het maar een paar dagen gehad.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Bedankt voor jullie antwoord.
    De eerste keer dat ik bij de verloskundige was, nu drie weken geleden, heeft zij aan mijn buik gevoeld en zei ze dat ze daar de bovenkant van de baarmoeder kon voelen. De buikpijn die ik nu heb, zit iets hoger. Maar ik nam aan dat de baarmoeder ook iets hoger zou zitten inmiddels, en ik voel ook een verdikking op die plek.
    Maar.. nu was ik vanmiddag bij mijn behandelend arts (geen gynaecoloog) en die zei dat het onzin was dat de VK met 9 weken al de bovenkant van de baarmoeder kon voelen. Volgens hem zit die nog veilig achter het schaambot en kruipt ie daar de komende weken onder vandaan. De plek waar ik pijn heb, heb ik uiteraard aangewezen. Volgens mijn arts moeten het dan mijn darmen zijn.
    Ik vind t maar vreemd dat arts en VK heel andere dingen zeggen over de plaats van de baarmoeder.. Maargoed, de arts zei dat ik me geen zorgen moet maken om de buikpijn. Net als jullie dus :)

Deel Deze Pagina