Beste verloskundige, Wegens mogelijk moeten afbreken van zwangerschap en om die reden nog geen eigen verloskundige stel ik mijn vraag hier. Ik ben 13 weken zwanger en heb extreem veel last van mijn darmen, de pijn moet ik letterlijk weg puffen, word helemaal naar en duizelig. Ik herken dan het gevoel van weeën. Bij een toilet sessie worden mijn darmen geleegd en loop ik helemaal leeg met normale ontlasting. Na een toilet sessie is mijn buik direct een heel stuk dunner. Ik eet weinig vet, drink veel water, pas op met scherpe kruiden, eet veel vezels, groente en fruit. Wat kan ik naast dit extra doen om mijn darmen een beetje op orde te krijgen zodat ik een betere stoelgang krijg en dus ook minder last van mijn darmen. Verder vraag ik mij af of de spanning van het eventueel moeten afbreken van de zeer gewenste zwangerschap hiermee te maken zou kunnen hebben. Groet, rodebanaan
Hoi, Stress kan inderdaad op de darmen slaan dus dat is niet vreemd. Daarnaast kan de zwangerschap dit ook doen, ookal had je de vorige keer geen klachten. Je doet eigenlijk alles goed om de klachten te verkomen. Je zou nog even naar de drogist kunnen gaan om te kijken of ze iets hebben voor de darmen. Sterkte met je keuze! groeten Evelien