Goedemorgen, Toch maar even vragen... Is dit normaal: ik heb nu inmiddels een harde buik of 10 gehad, terwijl ik in bed lag of rustig op de bank zit... Heb geen gekke dag gisteren, avond of nacht gehad... 10 harde buiken in een kleine 2 uur? Is dit normaal? Of betekent het iets? Moet ik er iets mee? Het doet niet echt pijn, maar het is wel een onaangenaam gevoel. Groetjes, Arri
Ik heb dit ook gehad, VK gaf toen aan dat ik het echt rustig aan moest doen (deed ik al...), en mijn urine moest laten testen op blaasontsteking. Uiteindelijk kwam het bij mij gewoon door de stress. Als je je zorgen maakt zou ik sowieso de VK even bellen hoor!
hier ook iemand die er last van heeft.... van de vk volledige rust voorgeschreven gekregen (gelukkig mag ik wel bed uit) haar tips: zware dingen zoals stofzuigen, bed verschonen of de wasmand beuren aan iemand anders overlaten!! en traplopen zoveel mogelijk vermijden... klinkt raar maar traplopen is zwaarder dan je denkt! en idd ff urine naar de ha brengen om een blaasontsteking uit te sluiten! enne je zegt geen gekke dag gister gehad maar het is een combi van meerdere dagen! bij mij kwam het na 4 hele drukke dagen (kinderfeestje, huis schoonmaken door nesteldrang enzo) tipje van mijzelf: probeer zoveel mogelijk zitten te doen als dat lukt... douchen, eten koken, was opvouwen/strijken...
Harde buiken zijn over het algemeen een teken dat je het rustiger aan moet doen. Of misschien een blaasontsteking. Of je darmen die aan het opspelen zijn, daardoor kan je ook harde buiken krijgen. Het doet inderdaad geen pijn maar is een naar gevoel, ja. Zit er een regelmaat in de harde buiken? Als je twijfelt of het kwaad kan, zou ik voor de zekerheid echt even de verloskundige bellen, ook al is het zaterdagavond. Het is maar 1 telefoontje en dan weet je zeker of het erg is of niet.
Ik had het ook afgelopen maandag. Ik werd maandag wakker en had om de 15 min een harde buik, 's middags werd het iets minder om het half uur ofzo. Toen heb ik toch even mijn gyn gebeld en ik moest gelijk langs komen. Ik kreeg een inwendige echo om te kijken of ik geen ontsluiting had. Dat was gelukkig niet zo. Ik moest daarna 1 uur aan een hartfilmpje en tijdens het hartflimpje kreeg ik ook harde buiken. Maar ze konden niets vinden. Ik moest rustig aan doen. De volgende dag had ik het ook paar keer maar gelukkig wel veel minder. Rusten helpt behalve als er iets meer aan de hand is, en dat weet je alleen maar door je vk te bellen. Succes meid. Liefs E.
Ik heb het ook gehad en bleek toen blaasontsteking te hebben, terwijl ik verder helemaal geen klachten had! Dus even laten controleren is altijd de moeite waard.
Dank jullie wel voor de reacties! Vorige week heb ik even naar de assistent gebeld en zij gaf aan dat het er gewoon bij hoorde bij dit termijn. Maar vind het nogal veel en vaak. Vanavond ook weer; nu deden ze ook echt flink pijn. Maar had ook veel te veel gedaan... Ons kindje beweegt ook enorm veel; het gaat de hele dag flink tekeer! Zoiets kan misschien ook wel de reden zijn. En bellen... tja... de vorige zwangerschap heb ik zoveel gebeld met echte redenen, dat ik nu liever niet teveel van me laat horen; ben blij als het een gewone zwangerschap is/wordt.