Buikpijn boven in buik

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Elianne92, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Laaste tijd enorme last van buikpijn. (2 weken) Ik ben afgelopen 4 dagen bijna niet van bed geweest. Boven in mijn buik is het hard en doet enorm pijn. Kan bijna niet meer normaal zitten. Ik eet wel weer goed dat deed ik niet ivm overgeven en afkeer.

Weet iemand wat mijn harde buikpijn boven mijn baarmoeder kan zijn? Baarmoeder en rug doen ook pijn maar veel minder. :( Ik zie een beetje op tegen de volgende 30 weken. Of is dit een miskraam?

2. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
  3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Kunnen je darmen zijn. Ik heb dat ook gehad, was wel iets verder dan jij.
    Je darmen gaan zich verplaatsen, omdat ze ruimte moeten maken voor je baarmoeder.
    Ik moest van mijn verloskundige een warme douche nemen en 2x 500 mg paracetamol.

Als je het echt niet vertrouwt moet je gewoon de vk bellen hoor!

4. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Ik zou ook aan je darmen denken. Misschien een verstopping?

Drink je voldoende? Wellicht even op licht verteerbaar voedsel overstappen. Als je bijna niet gegeten hebt voor een poosje, kan stevig bruin brood of heel vezelrijk eten een behoorlijke belasting zijn voor je darmen. Vooral omdat ze veel minder actief zijn dan voor je zwangerschap. Als je daarbij dan ook nog te weinig drinkt, en je hebt iets meer nodig dan normaal, dan zit je zo verstopt.

Persoonlijk beperk ik paracetamol tot het moment dat ik het zonder echt niet vol houd. Ik geloof dat geen enkel medicijn zonder risico's is voor je kleine.

5. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt! Heb de verloskundige gebeld die dacht aan PrimPram om maag te beschermen maar de huisarts heeft me een zuurbindend middel voor de maag voorgeschreven. Mijn ontlasting is diaree achtig.......

6. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Fijn dat je geholpen bent vanuit je huisarts en vk.

Zoals je waarschijnlijk wel weet verlies je met diarree (achtige ontlasting) veel vocht. Zorg dus dat je voldoende binnenkrijgt! Dat hoeft niet alleen door middel van drinken, maar je kunt ook denken aan een kopje soep/bouillon (let wel op met zout als dat bij jou nodig is) of vochtrijk fruit als watermeloen.

Hopelijk knap je snel een beetje op!

Deel Deze Pagina