Hey meiden, Ik zit er nu al een tijdje mee en durfde het eigenlijk niet te vragen, maar mijn weerstand is zo vreselijk laag, dat ik om de 2 weken volledig onder de koortsuitslag zit en natuurlijk bijna dagelijks ziek of onderweg... Elk verkoudheidje, griepje en of ziekte kwaaltje heb ik nu al gehad... Om moe van te worden!! Ik slik gewoon Davitamon mama plus en nog eens extra vitamine c 1000 mg om de weerstand op te bouwen, maar lijkt niks te helpen!! Vooral de koortsuitslag elke 2 weken is erg vervelend... Zijn er nog meer meiden die dit hebben gehad? En zo ja, wat kun je er nog meer aan doen? Want tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje had ik dit helemaal niet... Ik had juist meer weerstand dan normaal... Thanks!!
Mijn weerstand is altijd goed en slikte daar geen extra vitamines voor! Je zou je vk even kunnen vragen want koortsuitslag is volgens mij niet goed. Hopenlijk is en blijft het snel weg!!
Meid, Ik had er echt nooit last van... Ook niet bij mijn dochtertje, maar nu... Het is echt een verschrikking!! Het is al de 4e keer deze zwangerschap... Ik loop bij de gyn, dus die heb ik al gebeld, maar die zegt dat het wel weer over moet gaan en dat is moet smeren met crème van VSM calendulan... Maar zo vaak lijkt me toch echt niet goed...
Ik heb nergens last van gehad, misschien kun je je huisarts vragen voor een zalfje zodat het eerder weggaat dan met de gemiddelde zalfjes? succes!
Wat vreemd dan!! Ik vind dit op een dokters site: Een koortslip ontstaat ook door het herpes simplex virus, maar is niet gevaarlijk tijdens de zwangerschap. Een koortslip kan echter wél gevaarlijk zijn voor een pasgeboren baby. Zorg er na de bevalling dus voor dat je mensen met koortsblaasjes niet in de buurt van je baby laat. Moeders met koortsblaasjes moeten ook extra maatregelen nemen (niet knuffelen, mondkapje dragen).
Ik was pas bij de vk en toen gaf ze aan dat het geen kwaad kan en dat de baby nu vast anti stoffen gaat ontwikkelen tegen het virus. Ik gaf aan het al een tijdje niet en hebben. Nu sinds gisteren ook een onwijze koortslip. Het is alleen super gevaarlijk voor zeugelingen.
Hier hetzelfde! Ben om de haverklap verkouden en normaal ben ik noooooooit ziek. Maar mijn vit D is ook heel erg laag, dus misschien moet jij ook even bloed laten prikken op vit D? Sterkte.
Ik heb ook steeds een koortslip. De VK vertelde mij dat het nu alleen maar goed is, dan maakt de kleine er antistoffen voor aan. Dus minder kans dat hij/ zij het later ook krijgt. Inderdaad na de bevalling eventueel mondkapje, want dan is het wel levensgevaarlijk!
Mondkapje is niet eens nodig! Ik had een koortslip tijdens mijn kraamweek met de jongste. Gewoon zo'n doorzichtig pleistertje is voldoende.
hier ook elke week een koortslip! deze ochtend nog 1 op mijn onderste lippen en mag van de ha gewoon zovirax zalf gebruiken,kan geen kwaad!
Ik heb er nu geen last van! Maar heb wel soms last van een koortslip, wat echt het allerbeste helpt is AKOLIP! Nog nooit zo'n wondermiddel gehad. De koortslip verdwijnt echt als sneeuw voor de zon. Het is een doorzichtig soort gel en de koortslip droogt er direct door uit! Ook in zo'n mini tubetje net als bij Zovirax, echter hielp dat nooit echt bij mij. Sterkte dames!
Hoii! Herkenbaar! Wat betreft Zovirax; daar zijn de meningen over verdeeld! De een zegt dat je het kunt gebruiken en de ander geeft aan liever van niet... Bij mij helpt geen enkel middeltje meer van de drogist, heb er zo vaak 1 gehad dat ik bestand ben tegen alles inmiddels... Heb een goede tip ergens gelezen; aantal keer per dag een watje met wat druppeltjes echinaforce (vogel) tegen de plekjes aanhouden. Je krijgt er in principe 1 door een verlaagde weerstand en direct vitamine C erop helpt bij mij wel
Thanks meiden, Bedankt voor alle tips.. Het is zo vervelend... ik gebruik van VSM calendulan, slik dus extra vitamine c 1000 mg en zovirax mocht ik niet gebruiken.... Maar zal ook eens vragen om bloed te prikken op vitamineD. Het is iig wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zoveel last van heeft...
Mijn man heeft om de haverklap wel een koortslip (zelf heb ik het nog nooit gehad en dat terwijl ik hem toch wel vaak zoen ), dus we zijn er straks wel wat voorzichtig mee. Gelukkig gebruikt hij nu koortslipcreme en heeft hij er alweer een week geen last van. Als je je zorgen maakt, gewoon aan de bel trekken, daar is de vk voor.