hcg waarde...ik snap er niks van

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mendie, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    hi meiden,

ik ben er 2 agen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben en heb al 6 testen gedaan ( *bloos*) en echt allemaal positief :D
    nu heb ik vandaag bloed laten prikken voor de waardes van mijn hcg.
    maar nu wil ik dus graag weten wat nou precies de waarde moet zijn? en als t daaronder zit dat ze kunnen zeggen of t misschien fout gaat of niet. natuurlijk wil ik daar helemaal niet aan denken, maar ik heb een beetje roze en bruinverlies gehad de afgelopen 2 dagen..wel heel minimaal maar je gaat je toch van alles in je hoofd halen.

kan iemand mij dus uitleggen hoe het zit met die hcg waardes?

alvast bedankt!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kunt lijstjes van hCG waarden opzoeken (bij Freya bijvoorbeeld) maar ik vrees dat je daar niet heel veel aan hebt. Als je arts zegt dat de waarde goed is, dan is het op dat moment goed. Het kan morgen anders zijn...dat geldt voor iedereen.
    Rond de testdatum hebben ze hem het liefste rond de 100 (meen ik).
    Ik heb eens 182 gehad (eerste zwangerschap) en deze keer was het 118 (iets voor de testdatum).
    Dat is dus een aardige richtlijn.

Bij mijn twee mk's was het 16 en 46. Dit ging dus fout.

Probeer erop te vertrouwen als de arts zegt dat het goed is! Ik heb overigens ook flinke bloedingen gehad bij mijn eerste kindje dus dat zegt niet altijd iets over het wel / niet goedgaan van de zwangerschap.

Elmo

3. stral

stral Actief lid

6 jul 2009
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    HGC waarde kan bij iedere laboratorium verschillend zijn.Dus jij moet daar schemma aanvragen waar je bloed liet prikken.Maar dat zeggen ze niet gauw.Als je door huisarts was verwezen dan krijgt huisarts deze papieren met cijfers.
    MAAR!!!!!!een keer prikken zegt ook niets.ja dat je wel zwanger bent.maar om te zien of zwangerschap goed loopt dan moet je per se in progressie zien.Liefst met echo daarbij.als vrucht leeft en groeit en hormon ook.Dan zou moeten alles goed zijn.Iedere vrouw kan verschillend hormonen aandoening krijgen.Bij ene gaat wat langzamer bij andere juist anders om.
    Dus jij moer 2-3 keer bloed laten prikken iedere 3 dagen.En dan MOET in principe cijfers verdubbelen.Maar ik horde bij gyn dat het hoeft ook niet altijd.Maar dat is alleen te zien met vergelijking met vorige resultate.
    Kleinbeetje bruine afscheiding kan in principe geen kwaad.Als die ook stopt.Dat kan oude bloed zijn naar innestelling.Bruine bloed zowiezo is oud en betekend dat bloeding is al tijdje geleden geweest.
    als die begint toenemen en war rood worden dan is de reden voor paniek.
    veel succes met zwangerschap

4. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    bedankt lieve meiden voor de reactie. net mijn uitslag gekregen en die was 127. was netjes en mooi voor deze 4 weekjes zwangerschap zei ze, dus dat vond ik erg prettig om te horen!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat klinkt inderdaad keurig hoor!

Deel Deze Pagina