Buikpijn door cyste in eierstik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pooh81, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik ben sinds 9 maanden gestopt met de pil, altijd wel een regelmatige cyclus gehad. Nu ben ik ver overtijd. me temperatuur blijft rond de 37.

Ik had sinds zaterdag avond plotseling erg veel pijn in het midden onderin me buik. De dag erna was de pijn hetzelfde, naar de HA post geweest. kon niet bedenken wat het was, kreeg naproxen maar als de pijn erger werd moest ik terug komen. 's avonds werd de pijn erger ondanks de naproxen. via de HA post doorgestuurd naar het ziekenhuis naar de gyn. Onderweg in de auto erg veel pijn door de hobbels in de weg. inwendige echo is gedaan en er was een cyste van 5 cm te zien in me rechter eierstok. ook vrij vocht in me buik.
    Paar maanden geleden heb ik ook al een cyste gehad in me linker eierstok, die was toen kleiner en is vanzelf weggegaan.
    De gyn zei dat deze cyste ook vanzelf weg zou gaan. Heb diclofensc gekregen voor de pijn. Hoef verder niet terug te komen voor controle.

Vandaag nogsteeds veel pijn in me buik, lopen etc doet nog steeds pijn.
    Nu trekt de pijn ook door naar bovenin me buik, net onder me middenrif. Hierdoor een soort benauwend gevoel.

Waar komt deze pijn vandaan?
    Na wanneer moet ik de dokter bellen als de pijn nog niet weg is?

Alvast bedankt voor je tijd!

Groetjes, pooh

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi pooh,

De pijn word waarschijnlijk veroorzaakt door het vocht in je buikholte die waarschijnlijk is ontstaan door de cyste in je eierstok. Indien de pijn doo r de diclofenac heen komt moet je weer bellen hoor! Deze pijn is niet fijn!

Groetjes Imke

3. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Hoi Imke, dank je voor de snelle reactie.

Die pijn kan dus ook helemaal bovenin je buik gaan zitten? Waardoor er een drukkend gevoel ontstaat tegen het diafragma?

Kan de gyn aan de echo zien om wat voor cyste het gaat en kan hij ook zo op het oog zien of het een cyste is die vanzelf weggaat? De cyste was 2 bij 5 cm groot en was niet helemaal zwart op de echo maar troebel grijs.

Maar als de pijn morgen nog niet minder is met de diclofenac moet ik aan de bel trekken.....

Kan het overtijd zijn iets met de cyste te maken hebben?

groetjes, pooh

Deel Deze Pagina