He dames, Graag even jullie ongezouten mening. Ik ben vanaf januari 2016 bezig met clomid. Gestart met 50mg. Toen 1x eisprong gehad, daarna sloeg 50mg niet meer aan. Toen over op de 100mg. Wel eisprong gehad, alleen te laat voor het mooie. Deze maand heb ik iom de arts op cd 3,5 en 7 150 mg clomid genomen, en op cd 4 en 6 100 mg. In de hoop dat mijn eisprong iets eerder zou komen. Nu heb ik bloed laten prikken, en heb helaas toch weer geen eisprong gehad. Dit terwijl de dosis al hoger was dan vorige maand. Volgende stap zou eigenlijk zijn alle dagen 150mg. Ik heb alleen zelf het idee dat die 2 dagen 1 pilletje meer niet echt het verschil gaan maken. Wat denken jullie? Morgen wordt ik gebeld door mn gyn om één en ander te bespreken. Ik twijfel of ik zal aangeven dat ik niet echt vertrouwen meer heb in de clomid en of we niet gelijk kunnen starten met spuiten. Alleen ga ik over 4,5 week wel 12 dagen op vakantie, dus weet niet of dat kan en hoe jullie dat doen met vakanties? Sowieso misschien niet echt handig om vlak voor mn vakantie te starten met hormonen. Ik weet het even niet hihi. Ik baal dat ik in 6 maanden tijd in de mmm, maar 2 keer een eisprong heb gehad. Vandaar mn twijfels what to do.... Groetjes Jamie
Gezien je vakantie zou ik nog 1 ronde met clomid 150 proberen. Om na je vakantie (als dit nog nodig is) te starten met injecties. Met injecties moet je vaak voor een echo en moet je eerst een juiste dosis zoeken, dit red je niet in 1 maand Het zou zonde zijn om die ronde af te breken vanwege een vakantie. Ik heb 3 maanden clomid geprobeerd en het duurde daarna nog 4 maanden met injecties voor ik de juiste dosis had gevonden! Het is erg frustrerend
O jeetje ik wist niet dat het nog een hele tijd kan duren voordat je de juiste dosis hebt gevonden met injecties. Beetje naïef misschien van mij... haha. Nou dan lijkt me inderdaad toch de volgende ronde 150mg de beste keuze. Wie weet dat er toch nog een eisprong komt. En zo niet dan na de vakantie inderdaad starten met injecties. Ja het frustreert ondertussen enorm dat de medicijnen iedere keer niet aanslaan. Dan doet de clomid zn werk en ben je blij en denk je jaaa nu gaan we de goede kant op. En de volgende ronde helaas pindakaas.. Zelfs de duphaston om mn menstruatie op te wekken werkte niet meer. Nou ja, positief blijven! Er zal toch ook voor mij wel een keertje een beetje een cyclus komen neem ik aan..
Ik zou inderdaad pas na je vakantie met injecties beginnen. Bij mij deed clomid ook niks, injecties was ook een tijd zoeken naar de juiste dosering en zelfs nu hebben we die nog niet echt. Die clomid voelde bij mij ook als maanden verloren tijd, zelfs de 150mg deed niks en dan moet je toch 35 dagen wachten en weer opnieuw een kuurtje nemen om ongesteld te worden, zijn er weer 2 weken voorbij. Maar met spuiten had ik juist snel last van overstimulatie en dan kan je ook niks anders dan afwachten. Ik zou zeggen probeer die laatste dosis clomid, geniet lekker van je vakantie en ga daarna weer verder kijken.
Dankjewel . Jullie omschrijven allebei precies wat ik voel. Frustratie en het gevoel van verloren tijd. Zo fijn om me zo begrepen te voelen. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, dan kan ik me er vast een beetje op voorbereiden op wat er mogelijk komen gaat.
Injecties worden alleen gegeven als je onder strenge controle staat, dus over het algemeen extra echo's en bloedonderzoek. Het is inderdaad ook even zoeken welke dosis het beste werkt. Heel vaak moet het tussentijds aangepast worden. Met spuiten heb je een grotere kans op overstimulatie, dus het komt veel preciezer dan bij Clomid. Je hebt van tevoren ook een intake en prikinstructies. Je kunt daarom sowieso niet meer voor jullie vakantie met hormooninjecties beginnen. Ik zou daarom de Clomid proberen, wie weet. Als je het niet doet, weet je zeker dat je geen eisprong gaat krijgen. Het is toch een kans. Succes!
Bij mij werkte clomid niet dus ben nu begonnen met spuiten. Ik zou de 150 doen en dat afwachten.. wie weet levert het wat op
Hoi hoi Nou ik heb vandaag mn arts gesproken. We gaan inderdaad nog een ronde 150 mg proberen voordat we de volgende stap zetten. Bedankt voor jullie mening en advies
Heel veel succes, ik hoop dat het deze keer wel goed aanslaat, zonder teveel nare bijwerkingen. En alvast een fijne vakantie!