Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen want ik ben hier nu voor het eerst dus ik hoop dat ik het goed doe en reacties ga krijgen... Ik wil graag zwanger worden en ben nu al 8 maanden bezig. Afgelopen 18 september werd ik heel licht ongesteld en dat duurde zeker 5 dagen en daarna een normale bloedverlies van 7 dagen plus nog twee dagen licht. Totaal dus 14 dagen heel raar! Voelde me ook regelmatig niet lekker en mijn temperatuur was de hele periode hoog. Afgelopen zondag was ik niet meer ongesteld en wilde toch testen. De zwangerschapstest was positief! Maar vandaag bij de huisarts was de nieuwe test negatief... Zou ik een miskraam hebben gehad? Ik hoop natuurlijk zwanger te zijn en hoor dat het best regelmatig voorkomt dat vrouwen ondanks zwangerschap toch menstrueren. Groeten, Shanae
Vreemd dat je eerste test wel positief was en bij de dokter negatief, was jou test heel duidelijk positief? Zou als ik jou was vragen of je een bloedonderzoek mag waarin je HCG-gehalte bepaald wordt....dan heb je wat meer duidelijkheid. Ik hoop natuurlijk voor je dat de uitslag positief zal zijn!
Gonzo nog bedankt voor je reactie... Momenteel weet ik nog steeds niet veel want de huisarts denkt aan een miskraam vandaar eerst een positieve test en bij hem een negatieve test. Afgelopen weekend heb ik weer getest en ook deze was weer positief! Ik heb verder besloten maar af te wachten tot ik weer ongesteld moet worden, dit raadde mijn huisarts ook aan. Dat zou over vier dagen moeten zijn dus dat hou ik nog wel vol. Een bloedonderzoek vond hij niet nodig (omdat ik nog een leek ben op dit gebied durfde ik het ook niet te eisen). Als ik begin volgende week niet ongesteld ben geworden, ga ik weer testen en als ik dan nog steeds een positieve test heb dan ga ik wel meteen door naar de verloskundige want aan mijn huisarts heb ik niets. Groeten en nogmaals bedankt voor je reactie, Shanae
De eerste test had ik bij de apotheek gekocht van Pharmachemie, de tweede test van de huisarts (geen idee wat voor merk) en de derde test heb ik op deze website gekocht van Midstream. Al deze merken zouden een percentage van 99% betrouwbaarheid hebben (zeggen de bijsluiters/huisarts assistente). Zou jij me een bepaald merk aanbevelen?
Nee dat kan ik niet, maar ik weet dat er een test is dat niet altijd de juiste uitslag geeft. nou ben ik daar de naam van kwijt misschien dat iemand anders hier dat weet. Volgens mij begon de naam met een R. Wel erg vervelend voor jou.
was dat niet die test van romed ofzo? ik begrijp trouwens niet waarom huisartsen zo moeilijk doen over een bloedtest. kijk in sommige gevallen heeft het geen zin, maar in deze situatie zou ik het wel doen. het enige wat de HA hoeft te doen is een briefje tekenen. het kost hem geen geld alleen 10 seconden. maar die onzekerheid van de dames duurt soms weken en is ondraagelijk. Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt meid. En inderdaad mocht je niet ongi worden gewoon een bloedtest eisen.
Nou dames, heel erg bedankt voor jullie reacties... De tijd komt al een beetje dichterbij en als ik weet waar ik aan toe ben dan horen jullie het wel. Jullie ook heel veel geluk en plezier met jullie zwangerschap! Groetjes, Shanae
Daar ben ik dan, en zoals jullie aan mijn counterbox kunnen zien ben ik weer ongesteld geworden! Ik zet het van me af en begin opnieuw want wat er precies binnen in mij aan de hand is geweest blijft waarschijnlijk toch een raadsel...
Hoi dames, Ik heb afgelopen maandag een posi test gehad..weliswaar van Romed...Wel was het zo dat ik zaterdag ook met Romed had getest en de test van een paar dagen erna, maandag dus, was echt duidelijk donkerder 9zie foto album). Nu had ik gisteravond ook weer test gedaan van Romed (wel met 4 uur tussen laatste plas en testplasje) en nog steeds even positief...nu vanochtend: geen streepje meer...? kan toch niet zoo snel nega zijn als het fout gegaan zou zijn? heeft 8uurtjes tussen gezeten tussen laatste posi test en de nega... raar hoor, ik ga geen Romed testen meer gebruiken. Mn temp is nog steeds hoog, zit nu op dpo 13. Nog geen ongi te bespeuren.. Ik heb andere testen bijgehaald van Kruidvat en apothekersmerk. heb ook nog CB liggen maar die kan ik denk ik beter bewaren tot dag of dagen na mn NOD..(zit nu nog voor mn NOD) Liefs Sylvia
Hi Sylvia, Ik zou helemaal gek worden als ik in jouw plaatst stond. Ik heb ook besloten om pas twee dagen na mijn NOD te testen als ik dan tenminste nog niet ongi geworden ben. Ik zat er inderdaad ook aan te denken om dit al voor mijn NOD te doen want ik had gelezen dat dit in principe 10 dagen na de eventuele bevruchting al zou kunnen... maar ik doe het toch niet want dan krijg ik wellicht net zoiets als jij nu hebt en daar heb ik helemaal geen zin in ](*,) Ik hoop voor je dat je zwanger bent en ik zou zeggen trek je niets aan van die negatieve test. Je temperatuur is immers nog hoog toch? Dus dan zou ik als ik jou was nog even een paar dagen geduld hebben en je NOD afwachten. Laat je me horen als je zekerheid hebt want ik ben heel benieuwd. Veel geluk Sylvia!
dank je, Shanae, voor je lieve bericht. Ik voel me er nu echt ff rot onder ja.. maar ja; het is idd wel zo dat ik misselijk ben (het wordt iedere dag erger) en nog een paar dingetjes. Ik laat het zeker wel weten hier als ik meer weet, maar dat is dus pas vrijdag of na vrijdag....dus misschien pas volgende week woensdag.... Bij mn vorige zw heeft het nl ook ff geduurd voor er een duidelijk streepje kwam te staan, pas zo'n 3 dagen na mn NOD zag ik toen een licht streepje... (dat zou in dit geval dus maandag zijn dat ik een licht streepje zou hebben..) Dus ik wacht het af... Bedankt voor het meeleven en idd: niet testen voor je NOd.. Liefs Sylvia