Verweken baarmoedermond

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Zomerbries, Oct 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Hallo,

Ik heb gister te horen gekregen dat ik over een week een inwendig onderzoek krijg om te bepalen of mijn baarmoedermond al aan t verweken/verstreken is. Dit omdat de bevalling dan ingeleid gaat worden. Het kindje is heel klein beetje ingedaald maar niet voldoende. Ik ben dan precies 38 weken zwanger.
    Mijn vraag: vanaf hoeveel weken is de baarmoedermond meestal al wat verweekt/verstreken? ik wil graag de kans op een bevalling dan al iets in kunnen schatten. We zitten nu zo in onzekerheid namelijk.
    Alvast bedankt!!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als dit je 1e kindje is heb je bij 38 weken nog niet zoveel kans op een verweekte, verstreken baarmoedermond, maar het kan wel. Afwachten maar!

Mirjam

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Bedankt voor de snelle reactie, het is inderdaad ons eerste kindje.
    Is het een belemmering voor het inleiden als t nog niet verstreken/verweekt is? dit omdat ik toch erg graag dan wil gaan bevallen omdat ik super veel last heb van galstenen en dit erg pijnlijk is. zolang t kindje blijft zitten en doorgroeit krijg ik steeds vaker koliekaanvallen. t kindje is nu ruim 7 pond dus t zou makkelijk mogen komen.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lynnes,

bij een niet rijpe baarmoedermond zoals wij dat noemen kan het zijn dat het inleiden langer duurt dan gemiddeld, dus wellicht een aantal dagen. Heel soms blijft het bonken op een dichte deur en zal het inleiden niet lukken. Het meest ideaal is dus als je baarmoedermond al een stukje openstaat en/of als aardig wat verstreken is.

Groetjes Brigitte

5. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Ok duidelijk, nou zit niets anders op dan afwachten, hardstikke bedankt voor het antwoord!

Share This Page