Rusteloze benen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liset, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    De laatste tijd heb ik onwijs rusteloze benen. Vooral snachts weet ik niet waar ik het zoeken moet. Mijn heupen voelen ook vervelend aan als ik er op lig. Ik draai dus onwijs snachts, en slaap heel weinig. Heeft iemand hier tips voor?

2. Marisca

Marisca Lid

10 okt 2006
    69
    0
    0
    Hoi Liset,

Ik heb precies hetzelfde. Ik wordt er echt gek van, heb al anderhalve week niet normaal geslapen vanwege rusteloze benen. In mijn heupen ook zo´n zeurderig gevoel. Ik wordt ook regelmatig wakker omdat mijn been verkrampt en van de week werd ik wakker toen mijn bilspier verkrampte :confused: :(
    Nou heb ik gehoord dat wisseldouches op je benen wel helpen tegen rusteloze benen, maar heb het nog maar 1 keer gedaan en toen heeft het niet geholpen.
    Ik hou deze topic in ieder geval in de gate, want ik ben benieuwd of er nog andere tips volgen.

Marisca

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je voeten omhoog leggen en eventueel een stukje gaan lopen als je ze echt niet meer stil kunt houden. Ook extra calcium wil helpen, maar dat duurt zeker twee weken heb ik gelezen, dus ik weet niet of je daar nog iets aan hebt.

4. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    fiets bewegingen maken.
    Ik had het al voor mijn zwangerschap en het is veeeeeel erger geworden door de zwangerschap.
    Ik heb het nu ook in mijn armen.

Hoe warmer mijn lijf trouwens is hoe erger het word.
    Ik lig dus de halve nacht met armen en benen boven de dekens.

Het is bij mij ook zo dat hoe moeier ik ben hoe erger het is, maar je kan er ook niet door slapen.
    Dus kom je in zo'n neerwaardse spiraal.

Succes ermee, want het is drama. De enige echt oplossing is bevallen.

5. Mausie

Mausie Lid

20 sep 2006
    19
    0
    0
    bank medewerker
    Hoogkarspel
    Ik heb het restless leg syndrome en heb hier dus altijd last van. Maar nu is het nog erger! Probeer inderdaad te slapen met een kussen oid onder je voeteneinde. Bij mij helpt dat wel. (niet te hoog want dan krijg je weer last van je rug) Een beetje lopen en strekken helpt wel, maar kortstondig. Het is vervelend maar het hoort erbij. Gelukkig gaat het bij jou waarschijnlijk gewoon weer weg als je bevallen bent :D

6. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik weet ook niet meer wat ik kan doen om het te stoppen. Word er knettergestoord van, slaap maar een paar uur per nacht. Niets helpt. Ja, opstaan en lopen :( de benen heel koud laten worden, terug naar bed en hopen dat ik heel snel in slaap val.
    Geen gouden tips hier voor je dus, sorry :rolleyes: Behalve dan bevallen :D

Voor de zwangerschap had ik er eigenlijk alleen 's avonds last van, 's nachts lag ik er niet echt lang wakker van.

7. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb er ook heel veel last van, vooral 's avonds.
    Ik rek mijn benen af en toe, maar het helpt volgens mij niet echt.
    Ik weet ook niet wat ik eraan kan doen, waarschijnlijk hoort het er gewoon bij want ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook.

8. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ugh, vervelend he?! Ik heb er ook last van, ook al voor ik zwanger was en nu helemaal. Er zijn smeerseltjes voor te krijgen die misschien in extreme gevallen niet meer helpen, maar mij helpen ze gelukkig best goed. Er zijn er 2 waarvan ik weet dat je ze ook bij zwangerschap kunt gebruiken:

Weleda Venadoron gel en
    Venal Bional Creme

En naast de tips die al gegeven zijn: let ook op hoe je zit. Dus niet de benen over elkaar ed, dat belemmert de bloed doorstroming en kan het verergeren.

Nou heb ik ook gelezen dat het kan helpen om een stuk zeep :confused: onder je matras te leggen...dat lijkt mij een fabeltje maar sommigen zweren erbij, dus wie weet: baat het niet, dan schaadt het ook niet.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb er ook last van en vind het tot nu toe nog het verveldenste zwangerschapskwaal.
    Maar ja hoe komt je ervan af buitenom doro te bevallen dan.
    Hopelijk is er wel iemand met de goude tip en wie die heeft krijgt van mij een bos met bloemen thuisgestuurd

10. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ja, please, iemand iets dat werkt? :cry: Werd er vannacht weer helemaal gek van, geen oog dichtgedaan. Het enige wat eventjes helpt is flink de nagels erin zetten, lijkt me niet echt gezond he. :rolleyes:

11. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    @MarieLize

Toevallig dat ik afgelopen zaterdag Weleda Venadoron gel heb gehaald!
    Ik had het gekocht voor spataders omdat mijn vorige spatadergel (waar ik niet tevreden over was) bijna op was. Ik ga die gel voortaan meteen opsmeren zodra ik last krijg van rusteloze benen, hopelijk werkt het bij mij ook!
    Thanx!

12. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    @Selmama

Bij mij werkt het niet tegen de rusteloze benen, wel tegen de spataderen. Is toch mooi meegenomen! :D

13. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Gelukkig ben ik niet de enigste die er last van heeft, sorry dames. maar ik denk dat het inderdaad het handigste is om te bevallen. Maar ja dat is nog even wachten tot de kleine het startsein geeft.

14. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb het ook maar niet elke avond :(:
    Dat is toch vreemd :confused:

Misschien nemen we niet genoeg rust ;)
    Want het valt wel op als ik meer heb gezeten die dag, dan heb ik het niet als ik ga slapen.

Of het is toe val ;)

Deel Deze Pagina