HOi omdat ik wisselende verhalen hoor en lees, vraag ik het jullie ! Ik wil heeeel graag zwanger worden ! Nu vraag ik mij af of sporten invloed heeft. Ik heb na het hardlopen of als ik heel druk ben geweest weleens wat bruinverlies (heel soms drupje bloed) en heb nu dus de neiging na de eisprong maar niet meer te gaan lopen voor de zekerheid..... Weet iemand hoe dit zit? En of hardlopen wel of niet goed is ?
Volgens mij kan sporten geen kwaad. Zolang je nergens last van hebt mag je ook tijdens je zwangerschap gewoon sporten. Hardlopen is toch alleen slecht voor je knieën?
Sporten is juist heel gezond! En je kan nog een tijd blijven hardlopen wanneer je zwanger bent. Dus gewoon lekker blijven lopen hoor en gewoon goed luisteren naar je lichaam.
Zelf heb ik toen tot bijna 6 mnd gesport en dat ging prima nu bezig voor een brusje en als het straks raak is blijf ik zeker sporten... ik heb zelf nooit ergens last van gehad met sporten Gr Sietje
Sporten kan totaal geen kwaad. Ik sportte tijdens mijn eerste zwangerschap met een groep waar ook een verloskundige in zat: voor je zwabger bent mag je echt alles, als je zwanger bent geen contact sporten of duiken, en luisteren naar je lijf.
Ik herken je verhaal. Heb er al enkele discussies over gehad met mijn vriend. Wij zijn bezig voor ons eerste wondertje en hij wil dat ik stop met volleyballen als ik zwanger ben, maar dat wil ik niet. Ik wil mijn team niet van de ene op de andere dag in de steek laten als dat niet nodig is. Maar ik begrijp ook wel dat hij niet wil dat onze (toekomstige) baby niets overkomt.
Volgens mij kan je de meeste sporten gewoon blijven doen ook tijdens je zwangerschap. Wij hebben op onze sportschool zelfs een groep voor zwangere vrouwen die dan samen gaan sporten.... Fitness en yoga is t dacht ik.... Maar sporten is dacht ik zelfs goed tijdens je zwangerschap... Ookal zullen er sporten tussen zitten die je niet meer kan doen, paardrijden is er dacht ik een, maar dat weet ik niet zeker.
Zolang je niet overmatig sport (en zo te lezen doe je dat niet), is het juist gezond om lekker te sporten!
Ik heb toch ook wel eens gehoord dat sporten niet zo goed is als je zwanger wil worden. Een kennis van mij was bezig met IVF en zij mocht na het plaatsen van de bevruchten eicel niet sporten. Ik twijfel daarom ook wel of ik na mijn eisprong wel moet sporten
Je kan beter geen contact sporten doen.. In ieder geval niet te lang tot 12 weken zit de beeb soieso nog achter het schaambot... Je heb als je een contact sport doet veel meer risico dat er iets gebeurt
Ik rij al jaren heel fanatiek paard, zo'n 6x in de week. Ik rij intensieve dressuurlessen, springles, buiten rijden en wedstrijden en ik ben gewoon zwanger geworden. Nu ben ik 3 maanden en ik rij nog altijd (geen springen en wedstrijden meer, maar nog wel dressuurles en buitenrijden) In overleg met vk rij ik door tot het niet meer fijn voelt.
@lotje, dat ben ik ook van plan. En gewoon iets vaker gaan stappen tussendoor. En als het echt niet gaat krijgt hij een lange vakantie
thanks voor de reacties !! Ik heb toch steeds de neiging om na de eisprong niks meer te doen, maar dat kan dus eigenlijk gewoon wel !