Luteale fase van 5 dagen??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Aylin16, Jan 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Ik zit met het volgende;

Ik ben in september 2009 bevallen van een zoon. Ik gebruik nu een tijdje ovulatie testen en ik temperatuur om te kijken hoe mijn cyclus verloopt na de bevalling. Dit ook ivm de eventuele wens voor een derde kindje in de toekomst.

Nu ben ik erachter gekomen dat ik al 2 cyclussen 5 dagen na mijn eisprong ongesteld word. Mijn luteale fase is dus zeer kort. 5 dagen om precies te zijn.

Nu heb ik gelezen dat dit niet handig is als je zwanger wilt worden omdat, het baarmoederslijmvlies niet voldoende ontwikkelt om een bevruchte eicel te laten innestelen en verder te laten ontwikkelen.

Nu mijn vraag blijft dit voor altijd zo of herstelt mijn cyclus zich weer? En wat kan de oorzaak zijn dat ik nu ineens een luteale fase heb van 5 dagen? En mocht ik opnieuw zwanger willen worden in de toekomst wat kan ik hieraan doen? Ik maak namelijk geen enkele kans als ik 5 dagen na mijn eisprong ongesteld word toch?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,
    Aylin

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi aylinn,

Dat is inderdaad een korte luteale fase. De kans is groot dat dat weer hersteld. Je cyclus moet weer even wennen om alles weer zelf te doen! Geen zorgen. Het is misschien lastiger zwanger worden maar de kans is niet nul! Dus het gaat vast geod komen!

Imke

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Beste Immie,

Bedankt voor de snelle reactie.

Nu nog een vraagje mocht luteale fase zich niet herstellen is 5 dagen toch veel te kort? Op dag 4 daalt mijn temp namelijk al en op dag 5 word ik ongesteld.

Er kan dan zo toch nooit een innesteling plaatsvinden?

Alvast bedankt,

Groetjes Aylin

Share This Page