Ik heb een vraagje.. Misschien dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt of het herkent ofzo. Ik heb nu sinds een weekje last van buikpijn soort menstruatie klachten. Sinds 3 dagen voel ik de kleine bijna tot helemaal niet. Heb wel ctg gehad en hartje klonk gewoon goed... maar voel hem nog steeds niet terwijl hij echt heel erg druk was. Ben nu 36 weken en 5 dagen zwanger. Moet ik me nu toch zorgen maken of gewoon even afwachten ?? Alvast bedankt
Als je je zorgen maakt zou ik toch echt de vk bellen!! Je hoort je kleintje nog wel regelmatig te voelen. Het is vast niks, maar je kunt het beter zeker weten.
10 keer op ene dag moet je de kleine voelen dacht ik toen ik zwanger was van ons dametje. weet wel dat ze rond die tijd ook minder gaan bewegen heb hiervoor vaak aan de ctg gelegen.
Serieus?!? Sorry hoor, maar als je minder leven voelt dan moet je echt meteen je vk bellen! Daar dringen ze bij ons echt op aan! Ps; ik bedoel het niet lullig, maar meer voor jou ... Better safe than sorry!
Hoop dat je inmiddels gebeld hebt ! Ookal voel je je kindje 10 x , maar wijkt t wel af van zijn of haar ritme dan gewoon bellen !
Wanneer je niet zeker bent of je de kleine voelt, gewoon de VK bellen. Daarvoor zijn ze. Maar met jouw termijn zwangerschap, is het wel normaal om de kleine wat minder te voelen, dan in het begin. En ik herken de menstruatiekrampen ook. Dat kwam bij mij door het indalen van de kleine. Ik voel ook niet alle bewegingen. Maar ik merk wel als de kleine in m'n buik beweegt. Dan zie ik een bult ineens uit m'n buik steken, en uiteindelijk weer verdwijnen. Soms een soort van druk, die ineens weer verdwijnt. Mocht je je onzeker voelen, gewoon de VK bellen. Het hoeft helemaal niets te zijn. Maar liever dat je onnodig belt en nog een CTG krijgt, dan dat er wel iets aan de hand zou zijn.
Heb je inmiddels gebeld?? Ik heb het ook gehad rond die periode begon de kleine meid ineens een stuk minder te bewegen. Gelijk VK gebeld, ik was helemaal in paniek. We werden gelijk ook doorgestuurd naar de gyn en zkh en helemaal doorgelicht. Gelukkig alles goed en paniek was over. Er werd me wel heel erg, door zowel vk als gyn, op het hart gedrukt dat ik de kleine elke 12 uur minstens 10x moest voelen en anders moest ik gelijk bellen. Je kan beter elke dag aan die ctg liggen dan dat je je kindje verliest denk ik dan maar.
Herken het wel. Inderdaad, je moet je kleine 10x per dag voelen. Mocht je ongerust zijn,ga dan eens liggen op je zij een half uurtje lang. Voel je je kindje dan nog niet, gewoon bellen. En trouwens bij ongerustheid gewoon bellen, hier zeggen ze ook: beter 10x te veel, dan 1x te weinig.