Hallo meiden, Heb even jullie hulp nodig. Ik heb suikerziekte en ik ben nu 16 week. Ik heb sinds vanochtend hele wisselende suikers toen ik een suiker van 23.4 had en ik moest overgeven gingen de alarmbellen wat rinkelen gebeld met de internist want de diabetes waren vrij en ziek. moet 6 eenheden novorapid inspuiten. Nu prik ik net weer is hij 25.5 ik durf niet goed weer te bellen met het zh ook omdat ik denk dat ik weer te horen krijg bij te spuiten. Wat zouden jullie doen? Wachten of toch weer bellen?
Ik zou in jouw geval gewoon bellen. Beter 10 keer onnodig bellen dan 1 keer niet bellen terwijl het wel nodig was. ik snap dat je niet zo goed durft te bellen maar het is echt van belang dat je je waardes onder controle krijgt. 25 is echt veel te hoog... Koppie omhoog en bellen dus. Je zult zien dat het achteraf wel meegevallen is. Succes en sterkte!
Bellen! Misschien kan je een bijspuitschema krijgen zodat je niet altijd hoef te bellen. Want 6eh novorapid gaat niet helpen bij 25,5. Succes!
Heey meiden, bedankt voor jullie reacties idd 6e bijspuiten hielp niets noppes nada want ik kreeg een onmeetbare suiker. zh gebeld en moest langs komen. Eenmaal daar zakte het glucose en hebben ze bloed enzovoor geprikt flink bijgespoten en 2,5 uur later weer naar huis.
Ja heb ik idd bij 15 4 en 20 6 en hoger 10 volgende week maandag aan de pomp. We hopen zo beter gereguleerd te gaan worden.