Buikpijn en ongi gevoel bij afbouwen utro (utrogestan)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liv91, 19 mei 2024.

  1. Liv91

    Liv91 Lid

    19 jul 2023
    7
    1
    3
    Vrouw
    Hoi dames,


    Hier weer een topic over utrogestan (sorry!), maar vind even geen gelijkaardige ervaringen.


    Ik ben momenteel 14 weken zwanger en neem utrogestan omdat wij zwanger zijn geraakt via een icsi traject. Ook wel vanwege een te korte luteale fase. Van het ziekenhuis moest ik de utro nemen tot 12 weken en dan stoppen. Omdat men progesteron vaak laag was en wij ook meerdere miskramen hebben meegemaakt, durfde ik niet meteen te stoppen. Na overleg mocht ik uiteindelijk mijn 2x2 bollen afbouwen. Dat ben ik nu aan het doen door telkens 1 bolletje achterwege te laten. Sinds vandaag neem ik nog maar 1 bol, maar sinds ik vanochtend geen bol heb genomen heb ik een enorm ongesteldheidsgevoel, krampen en buikpijn. Ik maak me nu best zorgen dat dit fout gaat en ik toch een bloeding ga krijgen of het weer een miskraam wordt door lage progesteron. Zijn er nog mensen die na het afbouwen of stoppen een ongi gevoel hadden of andere klachten? Tot wanneer hield dit bij jullie aan?

    groetjes
     
  2. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.912
    3.001
    113
    Vrouw
    Toen ik moest stoppen (welliswaar na 4 weken) bij de zwangerschap van mijn dochter, had ik ook veel menstruatiekrampen. Volgens mij las ik ergens iets dat de utrogestan ook de baarmoeder rustig houdt dus volgens mij is het niet zo gek. Bij mij is er in ieder geval niets mis gegaan.

    Bij twijfel kan je altijd je verloskundige vragen.

    Sterkte en hopelijk trekt het snel weg!
     
    Liv91 vindt dit leuk.
  3. Liv91

    Liv91 Lid

    19 jul 2023
    7
    1
    3
    Vrouw
    dankjewel voor je antwoord! Het zou indd kunnen dat het nu dan wat onrustiger is daar. Kijk het nog even aan en anders bel ik indd even de verloskundige. Duurde dat menstruatiegevoel toen lang bij jou?
     
  4. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.912
    3.001
    113
    Vrouw
    Volgens mij een aantal dagen. En soms gedurende de zwangerschap kwam het weer even opzetten. Gewoon bellen inderdaad als je je zorgen maakt.
     
  5. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.912
    3.001
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je? Al wat verbetering?
     

Deel Deze Pagina