Aanhechtingsproblemen eicel en zaadje en ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door flower78, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hallo dames,

Afgelopen had ik de punctie en vrijdag werd er een 7 cellige kwaliteit B teruggeplaatst. Ik had 13 goede eicellen maar er werd maar 1 bevrucht. Tijdens de tp zei de vp dat ze aanhechtingsproblemen van eicellen en zaadjes hebben geconstateerd maar de eicel en zaad is verder prima. Zij zei dat ICSI de oplossing is. Ik heb een dubbel gevoel hierover: heb nog maar twee pgingen en het is nog maar de vraag of het dan met ICSI wordt opgelost of niet. Ben heeel erg onzeker hierover.

Wie heeft ook dit probleem gehad (dus verder helemaal gezond)? En bij hoeveelste behandeling had je een positieve test? En hoe oud was je toen (ben zelf bijna 37 en ml 45)...

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier trad er helemaal geen bevruchting op tijdens de eerste IVF-behandeling. Bij ons was de verklaring: Het schilletje van de eicel is waarschijnlijk iets te dik/taai en de zaadcellen zijn misschien iets te zwak om er op eigen kracht doorheen te komen. Overgestapt op ICSI en daarmee waren we meteen zwanger! Dus ons probleem lag echt op dat vlak en dat valt met ICSI goed te omzeilen. Natuurlijk heb je dan nog wel de hele grote factor geluk nodig!

Je kunt helaas nooit met zekerheid zeggen of het met ICSI wel gaat lukken. Er komt zoveel bij zwanger worden kijken, allemaal verschillende factoren die meespelen. Maar waarom zou je geen ICSI doen? Het is hetzelfde als IVF, alleen het laboratoriumwerk is wat uitgebreider. Doorgaan met IVF heeft weinig zin, want elke behandeling telt, ongeacht of je goede embryo's overhoudt om terug te plaatsen. Met ICSI is die kans in jullie geval stukken groter.

Toen we met behulp van ICSI zwanger werden, was ik 29 en mijn man 32. We hadden daarvoor tien keer IUI gedaan en één IVF-behandeling. In totaal zijn we 5 jaar bezig geweest met zwanger worden en behandelingen.

Succes!

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Als het probleem het aanhechten van het zaadje is aan de eicel lijkt het me dat dit op te lossen is met ICSI. Dan plaatsen ze namelijk het zaadje ín de eicel, waardoor hij niet hoeft te vechten om door de schil heen te komen en dat probleem dus overbrugd wordt.

In ons geval was er helaas sprake van geen bevruchtingen bij de eerst ICSI. Omdat het 100% gefaalde bevruchting was, kwamen wij meteen in aanmerking voor onderzoek naar de oorzaak. Gelukkig zijn we daardoor nu door ICSI met AOA heel blij met de 3 goede embryo's die daaruit ontstaan zijn.
    Ik denk wel dat artsen je eerst ICSI zullen adviseren, voor je in aanmerking komt voor dit soort aanvullende behandelingen.

Ik hoop voor je dat de ICSI-behandeling aanslaat, maar nog meer dat die helemaal niet meer nodig is. (want ik had volgens mij ergens gelezen dat je tóch een terugplaatsing van 1 embryo gekregen hebt) Succes!

4. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Erg bedankt dames..
    Jippie: na z'n lange weg genieten jullie destemeer van jullie dochter natuurlijk. Het is heel fijn om te lezen dat de eerste icsi heeft geholpen, dus dat kan..en uiteraard: je hebt een grote porsie geluk nodig en ik hoop dat we dat hebben.
    Kaila: vp zei dat de eicel en zaadje op zich goed gesmolten (ik denk dat zij dat woord gebruikte) werden..en we gaan idd geen ivf meer doen, volg keer wordt het zeker icsi..ik zie dat je 1 dag na mij mag testen,..spannend he?...eerlijk ik heb niet zo veel hoop, kwaliteit was niet zo heel goed...maar ik zie het wel. Ik wens je heeeeeel veel succes deze ronde...

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Het lijkt heeeeel erg op ons verhaal! Bij ons hechtten de zaadjes ook niet aan de eicellen! Wij hadden ook 13 goede eitjes, goed zaad en 1 eicel die laat doordeelde tot 5 cellen. Later heb ik de embryoloog gesproken en zij zei dat ze dacht dat het om een zelfdelende eicel ging, omdat ze niet hadden gezien dat hij bevrucht was. Dat kan blijkbaar. Ze hebben hem bij mij wel gewoon terguggeplaatst als Emmy, maar dit zei dus de embryoloog. Daar heb ik toen een fijn gesprek mee gehad, die kun je dus gewoon aan de telefoon vragen! Wij liepen in het Vu.
    Maar nu wat je wilt weten :) bij ICSI had ik minder eitjes, want minder gestimuleerd. Ik had 6 goede eicellen, goed zaad en 5 goede bevruchtingen! 4 los ingevroren cryo's en een zoontje van de verse tp! Ik baalde mega van die mislukte ivf, maar nu achteraf ben ik wel blij dat bekend is waar het aan ligt en er een goede oplossing is! Ik heb nu veel minder stress voor een tweede omdat ik weet dat de kansen nu hetzelfde zijn als voor mensen zonder problemen. Met ICSI natuurlijk dat wel.
    Ik hoop dat het bij jullie net zo gaat! Hoewel het zou nog fijner zijn als deze tp raak is! :)
    Succes!
    Je mag me altijd een pb sturen en laat me weten hoe het verder gaat!

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    En oja: ik was wel wat jonger, 32, dus ook niet piepjong.

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik bedenk me nog iets: er is een verschil met niet door de eicel kunnen dringen en niet hechten. Bij ons kwamen de zaadjes niet in de buurt van de eicel (heb ik allemaal gevraagd aan de embryoloog, dus zou ik zeker aanraden) ze zwommen heel hard, maar bleven op afstand. Het lag dus niet aan de doordringbaarheid van de eischil. Het was of een probleem waarbij de zaadjes een soort helmpje met stofjes misten waardoor ze hechtten of mijn eicellen hebben een soort antistoffen waardoor ze de zaadjes op afstand houden. Beiden staat het bij ICSI de vruchtbaarheid niet in de weg. Een harde eischil kan weer betekenen dat de eitjes wat ouder zijn geloof ik, maar dat was het dus niet en bij jou dan denk ik ook niet Flower.
    Ik vind het ook fijn dat wij niet weten 'aan wie het ligt', het is gewoon pech! :(

8. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hoi Doortje,
    Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb jouw berichten op andere pagina's wel gelezen...hihi..net stuurde ik je een pm..

9. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hi Doortje, dank voor je reactie op mijn pm. Ik heb wel op je bericht gereageerd maar weet niet zeker of het met het verzenden goed ging...mocht het niet zo zijn laat het mij weten zodat ik weer er op reageer.

Deel Deze Pagina