Ik heb nu een jaar gestopt met de pil en heb een onregelmatige cyclus (varierend van 26 tot 35 dagen). Ik zit nu op dag 21 van mijn cyclus en heb nog geen eisprong gehad. Ik temperatuur sinds oktober en heb de afgelopen cyclussen (gelukkig) wel een eisprong geconstateerd. Maar nu dus nog niet. Wel heb ik sinds de vorige eisprong regelmatig vruchtbare (rekbare) afscheiding gehad. Ook in de luteale fase, wat ik nog niet eerder heb gehad of in elk geval niet heb opgemerkt. Deze cyclus is begonnen op 27 januari en ik heb vanaf 2 februari ook al weer af en toe vruchtbare afscheiding waar we natuurlijk dankbaar gebruik van hebben gemaakt . Ik vind het allemaal nogal vreemd en verbeeld me steeds dat ik misschien wel zwanger ben. Toen ik vorige keer net ongesteld was (27 januari dus) kwam een collega naar me toe en vroeg of ik zwanger was. Haar man zou dat aan mij hebben gezien. Hij schijnt het tot nu toe altijd goed gehad te hebben. Hij kan dat blijkbaar zien aan je haar, je ogen, hij heeft er blijkbaar een zintuig voor?? Deze vraag heeft me wel lang bezig gehouden zeg. Pfff wat kun je jezelf toch gek maken
Net niet echt een vraag gesteld (handig!!). Ik vraag mij af als er geen eisprong is, wordt ik dan wel ongesteld, zodat ik wel weet wanneer de nieuwe cyclus begint?
Ja helaas word je wel gewoon ongesteld ook als er geen eisprong is. Heb ik nu al meerdere cyclussen meegemaakt. Het opgebouwde baarmoederslijmvlies wordt dan gewoon afgestoten.
Yep! Als je geen eisprong hebt, wordt je inderdaad gewoon ongesteld. Het baarmoederslijmvlies wordt dan sowieso afgestoten. Dus... als je ongesteld wordt, wil dat niet automatisch zeggen dat je een eisprong hebt (zoals sommigen denken). Je vorige ongesteldheid was wel een gewone ongesteldheid? Anders kun je voor de zekerheid nog even een zwangerschapstestje doen natuurlijk. Want tijdens een zwangerschap krijg je geen eisprong.
Op zich wel fijn dat ik dan gewoon ongesteld wordt, want dan weet ik wel wanneer m'n nieuwe cyclus begint. Vorige ongesteldheid was normaal. Ik sinds ik gestopt ben met de pil maar 2 a 3 dagen ongesteld. Meestal heb ik flinke buikkrampen zodat ik pijnstillers moet nemen. Afgelopen keer had ik ze niet nodig. Wel wat buikpijn, maar niet heel erg. Maar ik temperatuur ook en die is nu laag (zoals anders tussen de menstruatie en de eisprong). Hij schommelt wel behoorlijk, maar dat is ook normaal voor mij.
Temp vanmorgen nog steeds laag, terwijl ik gisterenavond echt dacht dat m'n eisprong eraan zat te komen: drukkend gevoel onderin m'n buik, veel afscheiding (maar weer niet echt rekbaar) en het idee dat m'n borsten iets voller werden. Mijn man dacht dat ook en hij zei vanmorgen dat mijn huid sinds een week of twee zacht aanvoelt. Hmmm... volgens mij ergens gelezen dat dat een teken van zwangerschap kan zijn. Wie heeft hier ervaring mee? En kan het dat mijn temperatuur laag blijft en ik toch zwanger ben omdat ik geen eisprong heb? Ik heb nog geen test gedaan, m'n man vindt dat we nog even moeten wachten.
Temperatuur nog steeds laag. Wie weet wanneer ik ongeveer ongesteld zal worden als ik geen eisprong heb deze cyclus?