beste , ik had gisteren een afspraak met gyneacoloog . ben trouwens gisteren te weten gekomen dat ik een zoontje verwacht . omdat ik op tv heel veel mooie foto's zie van 3 d echo's zie, zou ik ook wel graag eens zo een echo laten doen . mijn gyenaacoloog wou het echter niet doen omdat ze zegt dat je op een 3d minder duidelijkheid ziet of het kindje al dan niet gezond is . klopt dat wat ze zegt? ik zou toch zo graag eens zo een echo laten doen . oja, voel nu mijn kindje zo een 2 tal weken bewegen . vandaag heb ik hem echter nog niet gevoeld . is dat normaal zo vroeg in de zwangerschap, of moet ik me zorgen maken? liefs de gelukkigste toekomstige mama van de wereld
Hoi Natasha, Een 3D echo, het staat nog een beetje in de kinderschoenen om te kijken of het kindje gezond is. Met een 3D echo zie je nog niet alles omdat het een hele bijzondere techniek is om uit te voeren en niet altijd even goed in beeld te brengen is. De garantie van gezond kunnen ze zowel bij een 2D als 3D niet geven. Wel halen ze ernstige of grote afwijkingen eruit. Maar doof of slechtziendheid niet bijvoorbeeld. De 3D echo is wel super om te zien, hoewel ik ook van zwangeren hoor dat het niet goed te zien was of soms de verrassing er al een beetje af was. Als je het leuk vind voor de foto's of een filmpje, kan je het altijd doen. Informeeer wel even naar de kosten. Het leven voelen. Vanaf 28 weken is het de bedoeling dat je het elke dag gaat voelen. Het kan voor de periode zijn dat je het een dagje niet of minder voelt of zelfs een paar dagen. Dit kan komen omdat je er minder opgelet hebt, druk bent geweest of net ziek, ligging van de baby of de placenta. Mocht je ongerust zijn, kan je altijd even bellen met het ziekenhuis. Succes en geniet van je zwangerschap, je bent namelijk al over de helft. groetjes, Japke