Hoi meiden . Zijn er toevallig meiden die ervaring hebben met hele lage (bekken) rugpijn ? En wat er tegen te doen is ? Ik heb bij de beide zwangerschappen last gehad van bekken instabiliteit . Helaas is dat nooit meer helemaal goed gekomen . Alleen nu ben ik ziek en daarbij dus die hele lage rugpijn , maar erger als normaal zeg maar . Kan niet zitten , lopen , liggen enz . Ja , voor 10 minuutjes en dan houdt het weer op . Nu ik ziek ben en me echt hondsberoerd voel , is dat natuurlijk helemaal niet fijn . Het liefst zou ik namelijk gewoon lekker de hele dag in mn bedje liggen Adviesen zijn welkom ! Bedankt meiden . Groetjes Joyce
ik zou echt even naar de dokter gaan. Ik had ook steeds zo'n last van mn onderrug en helemaal toen ik begin van het jaar ziek werd... blijk een hernia te hebben en met fysio gaat het steeds een beetje beter. Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar zou er niet mee rond blijven lopen. sterkte en beterschap. liefs, Daan
Vriendje lief aankijken (of heel zielig haha) en heel laag in je rug/ halverwege billen laten masseren/ heel voorzichtig duwen... Geeft soms verlichting en anders helpt het mij altijd om even ergens anders op te concentreren dan de pijn. Of liggen met je benen iets hoger (kussen onder je knieƫn). Wat mij ook wel eens helpt (het is geen makkie als je veel pijn hebt) om even te fietsen. Oorspronkelijk kreeg ik die tip om mn heupen te ontzien als ze pijn doen, maar het helpt om je spieren op een lichte wijze los te maken en dat helpt bij mij tegen overmatige spierspanning in de hele regio zeg maar! Maar dan wel fietsen met wind mee heuveltje af en niet de zwaarste versnelling hoor... En verder rustig aan doen, warme kruik en jezelf lekker (laten) verwennen, wel bewegen (tegen het stijf worden) maar vooral de zware boodschappen laten voor wat ze zijn en niet overbelasten. Hoop dat je je snel beter voelt!
Dank jullie wel meiden . Ik denk dat ik idd de ha ga bezoeken zodra ik me beter voel ( griep weg is ) . Fietsen is hier geen probleem denk ik want ik heb een hometrainer . Dat ding idd maar eens gaan beklimmen dan . Baat het niet , dan schaadt het zeer zeker niet lijkt me . Mannetje is gelukkig al heel lief voor me . Ik wilde in eerste instantie naar mn werk gaan vandaag ( ondanks dat ik me zo belabberd voel ) , maar mannetje heeft daar een stokje voor gestoken . Verder heeft hij vla , yoghert en andere vloeibare dingen voor me gehaald omdat slikken bijna niet gaat . Groetjes Joyce
Oplossing weet ik niet, maar als het heel erg wordt kan je er zo'n warmte kussentje tegenaan leggen. Ik heb hem ook voor tijdens ongesteldheid....hoef je niets te slikken en het werkt als een tierelier..... Het is alleen tijdelijk....maar ja beetje liggen creperen op bed is ook niks...
lekkere warme kruik wil idd ook nog wel even wonderen doen. ennuh...vriendje lief aankijken is altijd leuk toch... beterschap meis. Liefs, Daan
Ik ben bang dat ik maar beter geen hotpack op mijn rug kan leggen . Heb net mijn temp gemeten en dat is bijna 41 graden Geen wonder dat ik me zo belabberd voel Vanavond dan toch maar even de doktersdienst bellen . Groetjes Joyce
Sterkte met je griep (is dat het?). Vwb je rug zou ik je aanraden om naar een orthomanueel arts te gaan. Ik heb daar zelf heel veel baat bij. Die controleert je rug en zorgt dat alles keurig recht komt te staan. Helpt ook erg goed bij BI. Zorg wel dat je bij een erkende komt en niet bij de eerste de beste manuele therapeut. Een orthomanueel arts heeft een hele gedegen opleiding en doet de behandeling met beleid. Met manueel therapeuten heb ik hele andere ervaringen. En die zijn zo slecht dat mn HA al eens een klacht wegens mishandeling heeft ingediend tegen de betreffende therapeut.
Lijkt me idd niet zo verstandig om op je hometrainer te gaan zitten met zo'n temperatuur Wens je heel veel beterschap, hoop dat je snel opknapt en je rugpijn weer minder wordt - beter nog; over gaat!
Ik kreeg als tip van de huisarts om op mijn rug te liggen en met mijn handen mijn benen onder mijn knieen op mijn buik te leggen en zo een paar minuten houden. Ik weet niet of het helpt maar ik heb voor mijn rugpijn ook veel gehad aan mensendieck.
Nog steeds ziek hier Koorts is wel gezakt , maar dat is wel het enige wat verbeterd is . Mja , nog even volhouden . Groetjes Joyce