eieren over datum

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lynn, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hallo

    Ik kom er net achter dat ik vanmiddag eieren heb gegeten die al een week over de datum zijn. Ik maak me nu heel veel zorgen! hoe groot is de kans dat dit schade brengt aan ons kindje?

    Ik heb al 2 x een miskraam gehad en ben nu bang dat dit weer zal gebeuren door mijn eigen domme fout.

    Is het mogenlijk te testen op de listera bacterie of is dit niet nodig? Dat je niets hoeft te merken van deze bacterie maakt me erg onzeker :cry:

    Groetjes van Lynn
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lynn,

    ik zou me zeker geen zorgen maken!
    De uiterste houdbaarheiddatum wordt in Nederland altijd met een enorme voorzichtigheid gekozen. Dat wil zeggen dat het produkt vaak veel langer houdbaar is, maar dat de industrie het zekere voor het onzekere wil nemen in verband met eventuele klachten. De kans dat je nu ziek wordt is echt heel klein. Het is niet mogelijk te testen op de listeria bacterie. Ga er maar vanuit dat er niets aan de hand is.

    Mirjam
     
  3. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Bedankt voor het heldere andwoord, ik heb het gisteren voor ik naar bed ging gelezen en heb heerlijk zorgeloos geslapen :D
     

Deel Deze Pagina