Leuke ideeen om het te vertellen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miracle, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle

Miracle Lid

25 jan 2006
    33
    2
    8
    Vrouw
    Begeleider in gehandicaptenzorg
    Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van de derde en nu zoeken we weer een leuke manier om het te vertellen. Bij de eerste hadden we de ouders een kaartje gegeven van babyhandjes en bij de tweede had onze oudste een shirt met "Geef me een Kus ik wordt zus!" Dat was erg grappig, want ze hadden het niet meteen door. Maar nu weer iets origineels bedenken. Wie heeft een idee? Mijn man is over drie weken jarig, dus eigenlijk wil ik daar wel iets mee doen. Bijvoorbeeld vlaggetjes met echo er op, maar kan nergens onbedrukte vlaggetjes vinden.

Ben benieuwd naar jullie ideeen!

Groetjes

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij zijn van plan om met de tweede een fotokader te geven waar je twee foto's in kan doen. In de ene zal er een mooie foto zitten van onze dochter en in de andere zal er een kaartje in zitten met daarop. Word verwacht rond 11-04-2011 en daarbovenop een groot vraagteken. Lijkt mij een beetje leuker dan afkomen met...'wij moeten iets vertellen..." ze weten dan al vlug hoe laat het is.

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik lees even mee voor inspiratie :D Duurt nog wel even voordat wij het vertellen, maar des te langer hebben we om er over na te denken hoe origineel we het doen haha.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    zo'n geboortetaart als verjaardagstaart doen?

Wij hadden van die roze/ blauwe chocoladeflikken bij de koffie gedaan om het te vertellen.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik had trouwens wel iets grappigs gelezen op internet: was iemand die had een speentje aan de onderkant in een moorkop gedrukt. Dat is wel origineel! Zitten wij over na te denken om voor mijn schoonouders te doen... (die moeten niet een al te lastige hint, want dan snappen ze em niet hehe)

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Kun je niet gewone vlaggetjes doen en dan de echo een paar keer kopieren en die gewoon erop nieten. Iets minder mooi, maar zeker zo effectief.

Ook hebben ze bij de hema een shirtje met jip en janneke die over een wieg heengebogen staan met groot SURPRISE eronder. Die hadden wij voor onze dochter, toen wij voor de echo gingen paste mijn ouders op en had die klaargelegd voor als ze wakker werd, helaas waren wij eerder thuis dan dat zij wakker was, dus hebben het maar gewoon verteld :D

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb een shirt besteld voor Ties met "mijn mama heeft een baby in haar buik"!

als ik zwanger ben, wacht ik tot de mensen aan wie ik het wil vertellen bij ons thuis zijn. Dan haal ik Ties uit bed als ie wakker wordt, laat zijn slaapzak aan (met dat shirt eronder) en vraag het bezoek of zij zijn slaapzak willen uittrekken terwijl ik zogenaamd nog even iets moet pakken.

dan ontdekken ze het vanzelf wel :D

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hadden voor de vrienden tompoucen besteld met een foto van de echo erop en dit ipv taart gedaan met de verjaardag van mijn man. Bij het vertellen aan onze ouders en zusjes hebben we fotolijstjes gegeven met een gedichtje erin.

9. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb nog wel een idee maar stuur het je wel even in een privé berichtje. Mijn familie zit ook op deze site en mocht het bij ons ooit zover komen dat we in verwachting zijn van de 2e dan wil ik het op deze manier bekend maken.

Degene die het wil weten kan me een pb sturen,haha.

10. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    wij hadden bij deze zwangerschap(3e) de 2 kids een shirt aangedaan met; wij krijgen versterking!
    mensen moesten er echt over nadenken en hele reacties op gehad!

trouwens bij www.hipdesign.nl (laten wij geboortekaartje maken) hebben ze ook vlaggen die je zelf kan ontwerpen!

11. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik had een pak roze muisjes en een pak blauwe muisjes ingepakt in cadeaupapier en dit aan mijn moeder gegeven.....
    Ze was heel erg verrast :)

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de eerste kreeg mn vader een speentje en een kaart en mn moeder een fles met blauwe en roze muisjes gemengd. Die link was vrij snel gelegd, maar mn moeder had al eerder een vermoeden omdat ik een opmerking had gemaakt over de aanwezigheid van een KDV op de nieuwe locatie van mn werk.

Schoonmoeder hebben we gebeld, die bleek uiteindelijk bij schoonzus te zitten, dus daar naar toe gebeld en het gewoon maar verteld (voor haar was t nummer 15 ;) ). Maar op de achtergrond gilde mn schoonzus "wanneer moeten we jullie spullen verhuizen????" (we zaten te wachten op groenlicht ivm hypotheek etc). Dus schoonma heel droog: "Nee joh, je wordt weer tante!!!"
    Toen kon de foon echt wel een kilometer van je oor af :D

Wat we nu gaan doen weet ik nog niet, eerst de echo van eind volgende week maar eens even afwachten. Ben dan 6+4 dus da's nog erg vroeg.

13. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Als je misschien creatief bent kan je zelf vlaggentjes maken.
    Dat heb ik ook voor me zoonje gedaan toen hij 1 werd.

Of misschien een leuk idee als je het op de verjaardag van je man doet om kaartjes te makn en iedereen een kaartje te geven met de afdruk van de echo met een leuke tekst er bij zoals van "wie had dit gedacht de 3de wordt verwacht".

Ik noem maar wat.

X Tam

14. Meara

Meara Niet meer actief

Bij de eerste een speen aan oma en opa en oma van mijn man. Zus een doosje met een rijstkorrel en een gedichtje. Mijn vader en zijn vrouw een foto lijstje met een stip erin.

Nu een gedichtje op het bord voor mijn moeder. Opa en oma gewoon gezegt volgens mij. Mijn vader weer hetzelfde lijstje in zijn handen gedrukt die ik stiekem van de kast pakte. De rest gewoon verteld.

15. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    bij de verjaardag van je partner met een blad vol augurken met slagroom erop rond gaan. het is een doordenker maar ik hou daar wel van.

16. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    wij hebben een voor de opa`s en oma`s een fotoboekje gekocht met daarin een foto van mijn 2 positieve testen. de gedachten van het fotoboekje was met name zodat de echo`s en eerste foto`s daarin kunnen.
    maar wij hebben het dan ook eerder vertelt dan de echo.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik zag laatst op internet een opa en oma pakket (ff googlen). Of een tijdschrift voor opa's en oma's.

18. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Mams en paps & stiefmams een knuffeltje gegeven met kaartje om gebonden;
    Lieve Oma (en Opa),
    Wil jij (willen jullie) op mijn knuffeltje passen tot ik er ben?
    ps. ik ben nog wel heel klein dus hou het nog even geheim..

Hint was duidelijk :D

19. Awerty

Awerty Lid

19 jun 2010
    40
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    Wij hebben kaartje laten versturen met de tekst nog ... nachtjes slapen en dan hebben wij er een (achternaam) bij. Vooral omdat ze dan heel erg moeten gaan rekenen is het grappig. Kaartjes kan je op internet zat zelf ontwerpen en vaak worden ze dan ook gelijk verstuurd zonder afzender dus is de verrassing nog groter!

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij hebben mijn schoonmoeder laten zien dat we een heel leuk nieuw boekje hadden gekocht om aan onze dochter voor te lezen, namelijk deze:

Prenatal |

mijn vader weet het nog niet want die is op vakantie en komt donderdag terug, dan gaan we het ook zo bij hem doen hihi.

Deel Deze Pagina