hoe wordt je ongesteld..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tanja8, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hey meiden,

Misschien een heeeelllleeee domme vraag.
    Maar wordt je ongesteld naar aanleiding van je eisprong? Dus als je ei pas dag 40 is.. dat je dan dus ongeveer dag 54 ongesteld wordt? Dus 14 dagen daarna? door hormonen enzo?

Misschien is het heel logisch en ben ik een beetje de weg kwijt :p haha

Maar wil het graag weten:)

2. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    He tanja8,
    dat klopt inderdaad. Je wordt ongesteld als een ei niet bevrucht is. Dat proces heeft ongeveer 14 dagen nodig. Heb je lange cyclussen?

3. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
  4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik heb al jaren lang een regelmatige cyclus. 28 dagen. je kan de klok er op gelijk zetten.
    En nu dus 3 dagen te laat.. Maar had ook later vruchtbaar slijm volgens mij deze maand dus vandaar mn vraag :)

Dan zal ik dus wat later ongesteld worden denk ik.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Na je ei stijgt het hormoon progesteron. Dit houdt je baarmoederslijmvlies in stand. Als je ei bevrucht wordt en innestelt, dan zorgt het hormoon hcg dat je lichaam progesteron aan blijft maken (door het gele lichaam). Vindt er geen bevruchting plaats dan wordt er ook geen extra progesteron meer aangemaakt (op een gegeven moment). De concentratie daalt dan zo ver dat je lichaam het baarmoederslijmvlies niet meer in stand kan houden.
    Op een gegeven moment geeft je lichaam zich over, als je het zo mag noemen. Dit is ongeveer 14 dagen na je eisprong: je wordt dan ongesteld...

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Je wordt ongeveer 14 dagen na je eisprong ongesteld maar het kan ook eerder zijn (in mijn geval 11 dagen na mn eisprong)
    Je ongesteldheid wordt getriggerd door een dalend progesteron gehalte...
    Progestron wordt aangemaakt door het gele lichaam (de rest folikel nadat je eitje is gesprongen) wanneer dat gele lichaam dood gaat en je niet zwanger bent dan wordt je ongesteld...
    Zo kan ik het me herinneren uit mn biologie lessen van vroeger :p (en wa tmn gyn uitgelegd heeft :p)

7. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ah wat goed meiden bedankt voor de antwoorden:)!!

ik wacht rustig af...

8. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zat met dezelfde vraag, leuk dat het nu is beantwoord. ik wacht ook nog af in spanning...

Deel Deze Pagina