Hallo, Deze week hebben wij de 20weken echo gehad maar omdat de baby erg diep en ongelukkig lag en ik overgewicht heb waren een aantal dingen slecht of zelfs niet te zien. Daarom moeten we maandag terug komen. Ik vroeg me af of ik zelf iets kan doen om er voor te zorgen dat het dan wel wat beter te zien is? Tijdens de echo lag de baby muisstil, ik heb weleens gelezen dat mensen een half uur van te voren een Mars of energysnoepje nemen zodat de baby dan wat actiever wordt. Is dit een fabeltje, of misschien zelfs helemaal geen goed idee? Zijn er dan eventueel andere dingen die zouden kunnen helpen? Ik ben natuurlijk erg bang dat we volgende week weer zo weinig kunnen zien... Bedankt alvast!
Hoi NooNoo, het is gewoon dikke pech als je kindje heel onhandig ligt. Dat gebeurt nu eenmaal wel eens... Het kan goed zijn dat je kindje op die manier in een heel lekkere houding en op een heel lekker plekje ligt en dan bestaat de kans dat je kindje maandag toch weer zo ligt. Maar inderdaad hoeft het soms maar net iets te draaien zodat toch weer net even het een en ander gezien en gemeten kan worden. Of een Mars eten oid helpt weet ik niet. Je kunt het proberen, het kan in ieder geval geen kwaad. Kom in ieder geval met een iets vollere blaas. Mocht dit blijken niet handig te zijn, kun je altijd nog gaan uitplassen. Groetjes Brigitte
Brigitte, heel erg bedankt voor het snelle antwoord! Ik zal er een Mars en een flink glas sap in gooien voor we gaan en dan maar hopen dat ik het kan ophouden en dat de kleine zich wel wil laten zien. Nogmaals bedankt!!