Buikpijn! Help!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by BallerinaN, Sep 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorri

dorri Bekend lid

Sep 20, 2006
    916
    0
    0
    ik heb hier ook last van en ben nog maar heel pril zwanger.. het is geen ernstige buikpijn maar toch wel geregeld aanwezig.. zo een zeurderige pijn, soms ook trekkerig en heel soms een steek.. maar nu ik lees dat meerdere dit ervaren lucht dat toch al een beetje op..

lfs, Dorri

2. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Ik heb ook buikpijn.. en ook ik wordt er onzeker van. De buikpijn begon bij mij een dag of 5 voor NOD. Toen dacht ik wow wat ga ik vroeg ongesteld worden maar het kwam maar niet en kwam maar niet en toen ik 3 dagen overtijd was toch maar een testje gedaan en jaaahoor zwanger!!

Buikpijn is niet overgegaan. Is een zeurderig gevoel, beetje trekkerig/beurs/spierpijn gevoel.

Ik ga er nu maar vanuit dat het er allemaal bij hoort maar spannend vind ik het wel..

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik heb precies hetzelfde! Maar het komt met vlagen, dus als ik het even niet meer voel word ik weer ongerust dat ik het niet meer voel! Zucht.... :)

4. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Hoi hoi,
    Ik had al een week voor mijn NOD positief getest. Die hele week had ik buikpijn. Zeurderig. Toch niet ongesteld geworden maar rond de 4/5e week was het zo erg. Soms zat ik op de bank kreeg ik uit het niets een harde steek. Net of er een naald instak van onder. Ik was ook zo bezorgd.
    Nu ben ik 6 weken. Het zeurt nu nog een beetje vooral 'savonds. Ik ben ook onzeker daarover maar de dokter zei dat het erbij hoorde. Logisch ook als je leest wat er van binnen allemaal verandert.

Ik betrapte mezelf er van de week op dat ik me eigenlijk ook weer zorgen ga maken als ik juist niks voel. Hihihi
    Het blijft allemaal zo spannend!

5. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Hahaha ja dat heb ik ook. Als ik het even niet voel denk ik oehhh is dat wel goed?? Ik hoop zelf dat ik wat meer kan gaan genieten na de 1e echo..

6. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Fijn om te lezen dat er meer zijn die zo´n buikpijn hebben!

Hebben jullie de pijn verspreid over je buik of op 1 plek? ik heb vooral rechts onder in mijn buik erge pijn, van die steken. Afgelopen dagen viel het wel mee, maar vandaag is het echt niet grappig meer :(
    Ik herken het ook niet van mijn vorige zwangerschappen, dus maak me echt zorgen of het allemaal wel goed zit en geen bbz is ofzo..........
    Sorry TS, hier heb je helemaal niks aan natuurlijk haha! Laten we maar ons best doen om erop te vertrouwen dat het erbij hoort............

7. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Bij mij is het ene keer daar en andere keer daar. Dus over mn hele buik...

8. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    hmhm ik heb bij mij echt het gevoel dat er iets niet goed is. Misschien blindedarm ofzo? Bandenpijn lijkt het me ook niet, ik voel het gewoon constant en echt een specifieke plek. Wordt ook steeds erger lijkt het wel..........
    Als het morgen nog steeds zo is, bel ik toch maar de vk en vraag om een echo........
    Pfffffffff ik weet echt niet meer wat ik ervan moet denken, word er zo onzeker van..........

9. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Wat vervelend zeg... gewoon bellen als je het niet vertrouwd meis!

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ja bij mij is het ook verspreid over m'n hele onderbuik, dat het alleen op 1 plek zit herken ik niet, ik zou ook gewoon ff bellen als ik jou was! Verder geen bloed verloren oid toch?

11. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Nee verder geen krampen, geen bloedverlies, test is ook nog steeds hartstikke positief. Gisteravond deed het echt zeer, lekker rustig op de bak met een kruik en deken maakte ook geen verschil. Maakt ook niks uit of ik me inspan of helemaal niks doe.
    Nu voel ik het heel licht, dus het is nu wel weer minder geworden.
    Maar ik ga toch straks even bellen, gewoon even uitleggen en dan hoor ik wel wat ze er van zegt!

12. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Wat vervelend mamavane! Snap dat het je onzeker maakt! Ben wel benieuwd wat je vk zegt! Laat je het ons weten? Hoe ver ben je eigenlijk?

Hier de buikpijn ook nog steeds aanwezig! De ene dag erger als de andere en ook verspreid over mijn buik. Sinds 3 dagen ook met vlagen behoorlijk misselijk, dus inmiddels ook pijn in mijn maag.. Pff.. Voor het goede doel toch?! ;) ;)
    Morgen echo!! Ben zo benieuwd! En hoop echt dat alles goed is!!

13. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Hee meiden, als je je ongerust maakt kun je altijd bellen of je eerder op controle mag komen hè! Ik ben met vier weken en een paar dagen naar het ziekenhuis geweest (liep al in ziekenhuis vanwege clomid) omdat ze even wilden kijken of het toch geen bbz was. Bleek gelukkig niet zo te zijn. Wel had ik een cyste in mijn eierstok met een interne bloeding die zou kunnen zorgen voor de extra prikkeling (ik was, naast de buikpijn, ook met regelmaat erg misselijk), maar het kon ook gewoon de baarmoedergroei zijn.
    Tot een week of 6, 7 heb ik echt ontzettende buikpijn gehad (meestal flinke krampen, soms ook steken) en nu nog steeds een pijnlijk gevoel. Soms lichte krampen, meestal meer een soort flinke spierpijn. En alles gaat nog steeds erg goed :)
    Dus, bel even je verloskundige als je je echt zorgen maakt. Daar kun je ook gewoon eerder terecht als je aangeeft dat je flinke buikpijn hebt!

14. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Wat lief dat jullie zo meeleven!
    heb net de vk gebeld, maar ze was niet bereikbaar. Ga het tussen de middag nog een keer proberen! Vandaag trouwens bijna geen buikpijn gelukkig!
    Ik weet niet precies hoever ik ben, heb afgelopen vrijdag positief getest, week ervoor was het nog negatief. Maar ben eind juni voor het laatst ongesteld geweest, dus een erg lange/onregelmatige cyclus. Maar denk zelf ongeveer 4 a 5 weken.
    Als ik de vk gesproken heb, laat ik het even weten!

Fijn Light, dat het bij jou geen bbz is!

15. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    he meiden,

Heb de vk gebeld en ze heeft even met de gynaecoloog overlegd of het zinvol is om een echo te maken, maar ze denken dat de zwangerschap nog te pril is om iets op een echo te kunnen zien (bijv een evt bbz)

Dus heeft ze me geadviseerd om even naar de huisarts te gaan en die even naar mijn buik te laten kijken/voelen, dus daar heb ik een afspraak gemaakt voor vrijdagochtend.

Even afwachten dus, maar er wordt naar gekeken!

16. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Bedankt Light!! Mag morgen gelukkig voor een echo, dus ben benieuwd!

Fijn dat er gekeken gaat worden mamavane! Hou ons op de hoogte!

17. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Spannend BallerinaN, morgen de echo!! Hoe laat heb je m?

Light, doen ze bij jou nog iets aan de cyste dan of niet?

Mijn vk had het ook over een cyste als mogelijke oorzaak van de buikpijn, dus ben heel benieuwd wat de ha vrijdag zegt en ik kan niet wachten tot de eerste echo haha!

18. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Mag om 12.15u! :D
    Heb me dat ook al afgevraagd.. Toen ik de eerste keer bij de gyn kwam zag hij allemaal kleine cysten op mijn eierstokken.. Daarom heeft hij clomid voorgeschreven.. Zou het daar van kunnen zijn..? Zal het morgen wel horen!

Ook benieuwd hoe dat dan bij jou verder verlopen is Light?!

19. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    @mamavane goed dat je gebeld hebt. Nu idd afwachten...

@ballerina yeah een echo leuk! Ben erg benieuwd

Hier ook nog steeds buikpijn met vlagen. Dan een zeurderige pijn en dan weer wat steekjes. Ook erg misselijk vandaag... ach voor een goed doel ;)

20. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    BallerinaN, nog maar 2 uurtjes wachten! ;)
    Spannend, laat je weten hoe het is gegaan?

ik heb na dinsdag eigenlijk nauwelijks meer buikpijn gehad. Nu begin ik me haast al weer zo´n zeur te voelen omdat ik nu wel die afspraak bij de huisarts heb staan voor morgen............Ach ik ga gewoon en dan zie ik wel wat ze zeggen.

Zat me net nog te bedenken: stel dat er dinsdag echt iets gebeurd is wat die pijn veroorzaakte en dat het nu niet meer goed zit, zonder er verder iets van te merken? Ik haal vanmiddag voor de zekerheid nog 1 keer testen bij de kruidvat (heb urine van vanmorgen bewaard) om te kijken of de test nog op is gelopen na de laatste kv test.
    Pfffffff wat stom he om je daar zo druk om te maken en weer testen....... meer dan afwachten kun je toch niet!

Dit is mijn derde zwangerschap en het lijkt bij mij echt wel alsof ik elke zwangerschap ongeruster ben of het allemaal wel goed zit.

Share This Page