Buikpijn! Help!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by BallerinaN, Sep 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ja hoor, hier ook herkenbaar!

Leuk mamavane, 20 oktober! Dat begint er al aan te komen, spannend!!

2. urfebe

urfebe Fanatiek lid

Sep 25, 2014
    2,529
    1,234
    113
    Female
    BallerinaN, ik was ook heel blij met de 3+ uitkomst. En dat was niet eens ochtendurine. Des te eerder mag ik naar de VK hoop ik :)

Mamavane, ik hoop ook dat het lukt voor 20 okt! Veel plezier ook met toeleven naar jullie bruiloft!

3. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    ja 20 oktober duurt niet zo lang meer!! Nog 3 weekjes en dan is het al zo ver! Nog druk bezig met de laatste voorbereidingen, regeldingetjes enz. we hebben er erg veel zin in en ik hoop zo dat het dan ook nog zulk prachtig weer is net als nu!
    ook hoop ik dat ik nog in mn jurk pas..........pas tot nu toe nog steeds al mn kleren wel hoor en merk er nog niks van, maar zul je net zien dat de jurk dan niet meer past;)

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    hmm ik heb vandaag ook al de hele dag last van wat felle steekjes onderin mijn buik.. voelt niet echt aan als kramp.. Echt korte felle pijnscheutjes.. Zijn daar meer ervaringen mee?

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Je darmen moeten ruimte maken, dus alles gaat van binnen verschuiven voor een naderende groei van je kleintje. De 1 voelt er niks van en de ander heeft er wel veel last van. Ook je baarmoeder moet zich ontwikkelen, dus je lichaam heeft veel te verwerken.

Hier zit ik zo'n 4 dagen voor me NOD en heb ook sinds gister zeurend gevoel in buik, onderrug en zij. Herken dat niet van mijn eerste en voor een ongie, is het veel te vroeg. Ik had vorige week zondag op maandag ei-pijn, dus vind het wel spannend worden nu :)

6. urfebe

urfebe Fanatiek lid

Sep 25, 2014
    2,529
    1,234
    113
    Female
    Spannend ladylola, ik zal voor je duimen!

Woman1988 geen zorgen. Bij mij zijn het inmiddels ook zo nu en dan korte steekjes in m'n buik. Geen zeurende krampen meer. Zoals Lola al zei gebeurt er inderdaad veel, alles groeit en maakt ruimte. Zolang je niet krom ligt van de pijn lijkt het me geen probleem.

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    bedankt voor jullie berichtjes! :)
    LAdylola, spannend! wanneer ga je testen?

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Dank je samsoko😊 ik zie dat jij ook in blijde verwachting bent. Geniet ervan!
    En woman, het zal voorlopig spannend zijn. Het is ook een kwetsbaar iets, zwanger zijn! Geniet van ieder moment. Voor je het weet is het voorbij en gaan ze al discussie met je😂

Ik hoop vrijdag te kunnen testen. Heb geen hoge verwachtingen, maar wel stiekem de hoop😊

9. babycomp

babycomp Actief lid

Aug 10, 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo

ik wil toch ook even reageren op dit topic. allen die al zwanger zijn gefeliciteerd! en voor degene die dit heel graag willen, ik hoop dat het snel lukt!

ik heb eigenlijk ook een vraag. ik ben zwanger 4 weken en 4 dagen door middel van icsi.
    ik heb al anderhalve week lage rugpijn en nu weet ik dat dat erbij hoort. zeurende rug pijn. maar nu voel ik al aantal dagen een drukkend gevoel alleen links onderin men rug. wat uitstraalt soms na men bil.

is dit ook normaal of herkennen jullie dit? ik ben zo bang voor bbz tenminste ben overal bang voor omdat ik me de hele dag gek loopt te maken. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

bedankt alvast.
    groetjes

10. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    @babycomp geen ervaring zelf met bbz. Maar het zou heel goed kunnen dat het er allemaal bijhoort. Als je het niet vertrouwd kan je altijd de vk of huisarts ofzo even bellen want stressen is ook niet fijn voor je baby.

11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat geweldig babycomp! Meteen de eerste poging?
    Kan me voorstellen dat jij je onzeker voelt. Bij ISCI is een heel traject aan vooraf gegaan. Ik kan je niet vertellen waarom dat is. Een prille zwangerschap is een heel onzeker iets.
    Toen ik na 2.5 jr zwanger raakte van de eerste, ben ik heel bang geweest voor een MK. Pas na de 12 weken echo dacht ik ja het zou weleens goed kunnen zijn.
    Ik ben toen serieus op en af heel blij geweest tot de 20 weken echo. Aan mijn onderschrift kan je lezen hoe en wat. Wat mij is overkomen, gebeurd de meesten niet, maar door je voorgeschiedenis ben je heel onzeker. Ik hoop voor je dat het er gewoon bij hoort. Je loopt toch bij een gyn? Ik neem aan dat je komende week een echo krijgt. En als je het echt niet vertrouwd dan bel je nu toch?

12. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Babycomp: zie dat je een goede echo gehad hebt! Wat fijn!! Gefeliciteerd!

Jeetje wat heftig ladylola! Fijn dat het nu goed gaat met jullie meisje!

Hier nog steeds elke dag buikpijn... Pfffff!!!! Ben het echt beu! Heb ook last van obstipatie, dus zal daar allemaal wel mee te maken hebben! Hoop dat het snel minder wordt! Volgende week 9 weken echo, dan gelijk maar is vragen om iets van movicolon ofzo..! Hoop dat alles goed is..!! Spannend! :D

13. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Hier minder buikpijn als in het begin. Wel erg last van obstipatie waardoor ik soms nog buikpijn heb. Vorige week de 1e echo gehad en deze was perfect :)

Hoe is het met jullie?

14. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Fijn Dufel, dat je een goede echo hebt gehad!

Vervelend zeg, nog steeds die buikpijn en obstipatie........Geen pretje!

Hier geen buikpijn meer, wel af en toe behoorlijke bandenpijn, als ik opsta van de bank, of gisteravond in bed toen ik flink moest hoesten. Zo zeer!

Wat hebben jullie allemaal al vroeg een eerste echo gehad! Ik heb nu een afspraak staan voor 17 oktober. Ze wilde me eigenlijk pas nog later inplannen maar heb gevraagd of het alsjeblieft voor onze bruiloft mocht, dus nu mag het de 17e!
    En ik had het er met haar over dat mijn eigen vk al even gekeken had maar dat er nog niet veel te zien was en zij vertelde me dat ook bij hun niet zoveel te zien is bij een termijn van 6 a 7 weken (zoals een hartje enz) omdat dat allemaal nog veel te klein zou zijn.
    Maar dat is dan toch raar? Als ik zie dat verschillende meiden hier al zo´n vroege echo gehad hebben incl kloppend hartje!

15. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Ja die bandenpijn is ook herkenbaar. Ik heb het ook als ik me snel omdraai in bed ofzo.

Ik had eigenlijk ook pas laat mn 1e echo. Alleen wilde ik zelf niet 6 weken wachten. Daarom heb ik de echo van 2 okt zelf betaald. Ik was toen 7 weken en 3 dagen en er was een prachtig hartje te zien. Kindje zelf leek meer een klein garnaaltje hahah maar het ging ons erom dat we wilde weten of het tot zover goed zat en of het hartje goed was. Ze zeiden ook tegen ons dat de kans op een miskraam nu is afgenomen (tuurlijk kan het altijd nog misgaan) maar gezien het hartje klopt. Deze echo heeft ons veel rust gegeven en was die 40 euro echt 100% waard.

23 okt is dan de termijnecho en dan kunnen ze echt beter de termijn bepalen.

16. urfebe

urfebe Fanatiek lid

Sep 25, 2014
    2,529
    1,234
    113
    Female
    Hier is de buikpijn redelijk weg. Nog af en toe eens wat steekjes, maar die zijn echt niet noemenswaardig. M'n nieuwe kwaal is misselijkheid. De hele dag door :( echt vreselijk. Kan wel eten, dat lijkt juist steeds even tijdelijk de misselijkheid weg te halen, maar de hele tijd (kleine beetjes) eten is ook geen optie, want daar word ik dan ook weer misselijk van. Hopelijk nog 4 weken en dan vermindering...

17. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Misselijk hier ook helaas.........eerst viel het overdag mee, en werd het naar mate de dag vorderde steeds erger, maar nu gewoon de hele dag door, voel me soms zo beroerd.........
    en inderdaad, iets kleins eten helpt vaak wel even, maar de hele dag door eten werkt hier ook niet, word ik ook alleen maar misselijk van.
    En (etens) geurtjes kan ik ook zo slecht tegen op het moment.
    Ik hoop ook dat het met een paar weekjes beter gaat!

Samsoko, klopt jouw banner qua zwangerschapsduur? Ik weet niet precies hoever ik ben (lange onregelmatige cyclus), maar ik heb op 12-09 positief getest en de vk rekent dat ik toen ongeveer 4 weken was, dus zal nu op iets meer dan 7 weken zitten denk ik. Jij hebt op 26-09 positief getest, 2 weken later dan ik en je bent nu bijna 8 weken! Of heb je pas laat voor het eerst getest?

18. urfebe

urfebe Fanatiek lid

Sep 25, 2014
    2,529
    1,234
    113
    Female
    Mamavane ik heb pas vrij laat getest. De test gaf toen ook meteen 3+ weken aan. Ik heb eigenlijk na het stoppen met de pil maar 1 'normale' cyclus gehad, dus ik heb twee weken lang gedacht dat het gewoon lang duurde voor ik weer ongesteld werd. Ook had ik een rekenfoutje gemaakt, ik dacht dat mn eerste cyclus 35 dagen had geduurd, maar die duurde 29 dagen :p whoops! Ik bedacht dus pas toen ik 2,5 week over tijd was dat het misschien eens tijd werd om te testen haha.
    12-8 was de eerste dag van m'n laatste menstruatie. Maar ik moet de termijnecho nog afwachten hoor, wie weet ben ik een stuk korter zwanger.

19. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Ah zo! Ik dacht ook al, of jij bent korter of ik ben misschien wel langer haha! Maar denk dat het dan toch wel aardig klopt ;)

(Bij mijn eerste zwangerschap had ik trouwens met een digitale cb ook direct 3+ en van kv direct een knaltest, terwijl 4 weken daarvoor de eerste dag van mijn laatste menstruatie was. (9 dec 1e dag ltst menstr, en op 8 januari de test) Dus 3+ kon eigenlijk niet eens haha! En bij de termijnecho kwam het ook mooi overeen gerekend vanaf menstruatie. Dus misschien snel hcg opgebouwd?)

20. urfebe

urfebe Fanatiek lid

Sep 25, 2014
    2,529
    1,234
    113
    Female
    Oh inderdaad zeg! Wat gek van die cb test toen. De 3+ was voor mij uiteindelijk niet verrassend. De termijn is nu gerekend vanaf 1e dag laatste menstruatie, maar aangezien ik nog niet kan zeggen of ik een regelmatige cyclus had zou het best kunnen zijn dat de termijn nog aangepast wordt. Ik moet nog 2 weken wachten voor de intake :( duuuuuurt laaannngg. Hoewel ik nu weer op een wolkje zit door het te leuke cadeautje van MvM. Ik voel me weer even op en top zwanger haha. Tralala, voel me gelukkig! :) Ondanks de vlagen misselijkheid.

Share This Page