buikpijn, hoe zit het nou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guppie81, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb regelmatig buikpijn, soms zeurend waarvan ik vermoed dat het mijn darmen zijn. Soms steekjes, waarvan ik gelezen het dat het goed is en soms ongi achtige krampen. Van de laatste heb ik gelezen dat dat niet goed is, dat het een teken kan zijn van een miskraam, maar ook dat het je baarmoeder is die groeit.

Vanmorgen had ik weer ongi achtige krampjes, ik bestierf het zowat. Wat is nu goede buikpijn en wat niet? Ik heb nog geen enkele keer bloedverlies gehad overigens.

2. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Ik heb ook wel eens ongi achtige kramp, maar mijn 10 weken echo was helemaal prima dus het hoort er gewoon een beetje bij. Je baarmoeder is inderdaad aan het rekken. Maar ik schrik me ook iedere keer weer wild.

In dec heb ik een miskraam gehad en toen had ik een paar dagen van tevoren ook buikpijn. Daarvan kan ik me herinneren dat ik steeds tegen mijn vriend zei "dit is echt niet goed". Dus ik denk dat je het wel weet mocht het écht niet goed zijn.

Veel sterkte!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    thanks voor je antwoord!
    Kan je uitleggen hoe die buikpijn dan ongeveer voelde? Ik had vorige week nare steekjes en werd er verdrietig van, want ik dacht dus dat het mis was. Fijn gevoel heb ik dus...

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Zolang er geen bloedverlies is, hoef je je geen zorgen te maken. Ik had rond de 6-9 weken ook regelmatig last van mijn buik.. Er gebeurt vanalles daarbinnen. Het zou niet goed zijn als je niets zou voelen zei mijn vk dan. Als je een miskraam krijgt dan heb je echt hele hevige krampen... Meestal meteen samen met bleodverlies.

5. Babs2

Babs2 Actief lid

6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ik had ook van die krampen alsof je ongesteld gaat worden. Had zo nu en dan ook wat bruine afscheiding. Zar er eerst ook wel een beetje overin hoor, maar het schijnt er toch echt gewoon bij te horen meid. Maak je er geen zorgen om.

Liefs Babs.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bedankt voor jullie antwoorden!

7. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, had ik zúlke ongi krampen, dat ik echt tegen mijn vriend zei: pfff laat me maar ongesteld worden, want al dat bloed moet er nú echt uit..
    Werd ik dus niet ongesteld, maar was ik zwanger (eindelijk!)

Ik heb echt weken ongikrampen gehad, en was ook vaak onzeker.
    Maar het is in de meeste gevallen echt het groeien van je baarmoeder.

Het staat volgens mij ook onder het kopje: eerste symptomen!

8. belga

belga Lid

16 mei 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf
    ik heb nu in de 5 de week al van krampen voor de zekerheid is er echo gemaakt omdat mijn baarmoedermond wat openstond maar alles was rustig een een heel kleinvruchtzakje was zichtbaar. sávonds was de baarmoedermond weer potdicht. heeft iemand enig idee of het normaal is dat je baarmoedermond zich veel veranderd gedurende dag?

9. belga

belga Lid

16 mei 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf
    ik heb nu in de 5 de week al van krampen voor de zekerheid is er echo gemaakt omdat mijn baarmoedermond wat openstond maar alles was rustig een een heel kleinvruchtzakje was zichtbaar. sávonds was de baarmoedermond weer potdicht. heeft iemand enig idee of het normaal is dat je baarmoedermond zich veel veranderd gedurende dag?

10. belga

belga Lid

16 mei 2007
    41
    0
    0
    verpleegkundige/planner
    Landgraaf

Deel Deze Pagina