Hallo allemaal, Ik ben nu 12 weken zwanger en heb ontzettend last van ...... darmen/maag? Het is een gevoel of ik een baksteen van 20 kg meesleep en voel me opgeblazen. Hierdoor heb ik weinig honger en als ik iets eet dan voel ik me vrij snel hierna nog slechter. Ook heb ik last van verstoppingen. Heb hier al alles voor geprobeerd ( actimel, peperkoek, lijnzaad, warm water in de ochtend, pruimen en natuurlijk de medicijnen van de dokter zoals lactulose, moviculon en clysma) Momenteel kan ik eigenlijk niet zelf meer naar de wc gaan. Ik neem dan een drankje in wat ze normaal gebruiken voor darmonderzoek en met wat geluk komt de dag erna nog iets eruit. Gisteren een maagspiegeling gehad en in de maag en 12-vingere darm was niks gevonden. Zijn er mensen die dit beeld bekend voorkomen en mij kunnen helpen?
dat zware gevoel in je maag/darmen komt me bekend voor. Toen ik ongebeer net zover als jij was, had ik het ook. Het is niet leuk. Er is helaas weinig aan te doen. Dit hoor bij de zwangerschap. Als het goed is moet het binnen een paar weken over zijn. Verstoppingen ken ik gelukkig niet. Ik merk ook inderdaad wel dat ik er wel aardig wat voor moet doen om de boel op gang te houden en dat lukt heel aardig met veel water, fruit etc. Je zou misschien vezels kunnen proberen (poeder in een zakje). Ik weet even niet hoe het heet. Is op recept verkrijgbaar en geeftt zeker resultaat. Mag ook tijdens de zwangerschap gebruikt worden! Die kun je 2 weken gebruiken en dan moet je je darmen weer normaal kunnen functioneren. Succes!
hee ik had precies hetzelfde, echt een baksteen in me buik. maar bij mij drukte t erg op de blaas, bleek achteraf dus een blaasontsteking,. ik wil je niet bang maken hoor, maar misschien heb je er iets aan. het gevoel is na de blaasontsteking weggegaan. doe zoiezo maar rustig aan. want ik merkte ook veel verschil als ik wat rustiger liep enzo. groetjes van sjaan
Als je echt veel last van verstoppingen hebt kan je proberen een week helemaal geen koemelk te nemen. Ik heb zelf koemelkallergie en herken je klachten als zodanig. Als je na een week wat verbetering merkt, kan je er eventueel mee doorgaan. Ik ben nu inmiddels al zover dat het kindje is ingedaald. Door de druk op mijn bekkenbodemspieren is de stoelgang bij mij lastiger geworden. Wat bij mij helpt is elke 2 dagen een kopje sennapeulenthee. Verkrijgbaar bij Gezond en Wel winkels ed. Voor elk kopje 6 peulen in een zeefje/thee-ei, kwartier laten trekken in heet water en opdrinken. Maar ik zou het ook zeker tegen de vk zeggen.
Hallo, Je klachten komen me wel bekend voor. De verstopping is heel vervelend maar als je je voeding aanpast, kun je er aardig wat tegen doen. Eet veel fruit en groente ( vezels ) en beweeg veel en drink veel. Die maagpijn zou ik wel serieus nemen hoor. Ik heb zelf blijkbaar veel te lang met iets doorgelopen waarvan iedereen dacht ( inclusief ikzelf ) dat het erbij hoorde. Luister iig naar jezelf. Als jouw gevoel zegt dat het niet goed zit, ga dan naar een arts. Met name het beroerd zijn en pijn hebben na het eten komt me bekend voor. Ik bleek galstenen te hebben en heb er zolang mee doorgelopen dat ik een alvleesklierontsteking kreeg. Het is iig geen maagzuur, wat je hebt, want dat wordt juist minder direct na het eten. Ben je ook misselijk na het eten en heb je pijn in je maagstreek/rug?