Buikpijn?Krampen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amigo1985, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

Ik hoop dat er nog wat meiden wakker zijn op dit tijdstip om me verder te kunnen helpen.. Ik heb sinds vanmiddag ontzettend last van buikpijn, steekachtige krampjes en het gevoel dat mijn darmen zich omdraaien.. Ik heb vanavond gewerkt (horeca), het was een drukke avond en ik merkte dat ik het niet bij gehouden kreeg.. Elke stap die ik zette deed me pijn.. Nu zelfs als ik zit heb ik een aanhoudend irritant gevoel ik mijn buik.. Ik heb geen bloed verloren, maar moet ik iets ondernemen of is dit normaal?

Wie kan me verder helpen? Alvast bedankt..

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zolang je geen bloed verliest zou ik me geen zorgen maken. Ik heb zelf ook in het begin heel veel last van mijn darmen gehad en dat kan ook heel erg zeer doen. Kijk het gewoon even aan, ga lekker op bed liggen. En probeer genoeg water te drinken en vezelrijk te eten zodat je darmen beter aan het werk gaan. En dan gewoon even aankijken. Zoals ik al zei, zolang je geen bloed verliest zou ik me geen zorgen maken. En als je echt niet vertrouwt gewoon de vk bellen

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Dankje wel voor je reactie.. Ik denk idd ook dat zolang ik geen bloedverlies er wel niet veel aan de hand zal zijn.. Tis allemaal zo nieuw en kan het niet plaatsen daardoor zal ik me ook wat meer zorgen maken misschien.. Het is alleen erg vervelend dat het me werk zo belemmerd, ben me echt aan het bedenken of ik morgen wel moet gaan als die buikpijn zo door blijft gaan, wordt er zoo moe van en net wat ik zeg, elke stap is me er eentje te veel..

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja als elke stap je pijn doet zou je allicht kunnen overwegen je in ieder geval morgen ziek te melden. Pijn is natuurlijk niet goed. Ik zou even aankijken hoe het morgenochtend gaat en anders niet aarzelen je toch ziek te melden.

5. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Het begint nu te ploppen in mijn buik????

6. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Hopelijk is de buikpijn ondertussen weer gezakt.
    Het ploppen was bij mij lucht :) dat zich verplaatstte in mijn darmen. Deed ook gemeen zeer.

7. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik werd vanacht rond 1 uur ook wakker met hevige pijn in mn linker onderbuik (boven mn lies). Nu ben ik goed bekend met obstipatie dus het was wel verklaarbaar. Aangezien op die plek je darmen het meest in de verdrukking komen
    Ik kon gewoon niet rechtop lopen of zitten van de pijn. Ook trok het door op mijn rug (zelfde hoogte als aan de voorkant).
    Vorige week vrijdag had ik hetzelfde. Je weet niet wat je overkomt. Door de pijn ook fijne harde buiken....
    Vanochtend contact gehad met huisartsenpost en die vertelden mij dat het hoogstwaarschijnlijk met mn darmen te maken heeft. Aangezien de pijn sterk afnam toen ik ontlasting had gehad. Maar goed, ik hoopte dat ze een tip hadden voor deze klacht. Alles wat ze aandroegen deed ik al.
    En net als wat jij beschrijft doet is het nu gevoelig met lopen, net alsof je darmen een behoorijke opdonder hebben gehad.

Maar ze kon me wel beetje geruststellen dat het niet het kindje is, aangezien ik geen bloed- en vochtverlies had.
    Sinds vorige week vrijag (toen ik er ook last van had) zit ik in de ziektewet vanwege de pijnlijke banden en harde buiken (nav die fijne darmen)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, denk echt goed aan jezelf want deze zwangerschap kan je nooit weer over doen. Ondanks je nog niet zo ver bent heb je wel een kindje in je buik!!!!
    Veel succes en sorry dat het zo'n dramaverhaal van mij was...

8. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Dank jullie wel voor de reacties!!

Ik heb vanacht slecht geslapen en de pijn zit nu aan de linker en rechterzijde, en onder mijn navel heb ik ook een vage pijn.. Elke stap die ik zet doet me pijn.. Vanavond moet ik werken om 6 uur, hoop dat het nog weg trekt.. Iemand misschien een tip??

9. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Als het nog zo'n pijn doet dat je amper een stap kan zetten, zou ik toch even de VK bellen en je verhaal doen.

10. Alita

Alita Niet meer actief

banden???!!

11. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Yeps, het zullen inderdaad de banden zijn.. Heb net toch de VK even gebeld, vooral omdat het de eerste is en ik niet weet wat normaal is en ik bij iedere stap die ik zette pijnscheuten kreeg.. Heb alles uitgelegd en volgens haar zijn het de banden en heb ik daar erge last van.. Kan niets anders doen dan rustig aan doen en een paracetamol slikken.. Ben toch blij even gebeld te hebben..

12. Alita

Alita Niet meer actief

aah fijn voor je!! Zou alleen niet zo die paracetamol slikken meid...tenminste is mijn mening ik vindt dat persoonlijk niet zo fijn. Als je teveel pijn hebt meld je je ziek, toch?
    Maar het is normaal die bandenpijn tenminste in bepaalde mate dan wel natuurlijk, mischien aangeven op het werk dat je rustiger aan kunt doen?

13. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    De vk gaf het advies om een paracetamol te pakken.. Heb er nog geen gepakt, het gaat nu.. Ik ben inmiddels ziek na huis gegaan, werk in de horeca en helaas is 2 stappen minder snel zetten geen optie bij ons.. Dus heb overlegt en ben na huis gegaan en probeer nu goed te rusten en te hopen dat het overgaat..

14. Alita

Alita Niet meer actief

goedzo.....luister naar je lichaam meid is erg belangrijk nu!!!

Als het niet gaat dan gaat het niet!!!

15. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bandenpijn kan echt verschrikkelijk zijn. Bij de eerste ben ik echt een heel aantal keer bijna tegen de vlakte gegaan, net niet flauwgevallen van de pijn.
    Ik zou ook zeker een paracetamol nemen als het zo pijnlijk blijft. Want pijn kan ook juist ten nadele werken, dat je je niet genoeg ontspant, wat juist bij bandenpijn soms even heel goed helpt. (Tenminste, dat is dus mijn ervaring. Ik ben ook niet zo anti-paracetamol tijdens een zwangerschap)

16. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ook een lekkere warme kruik tegen je onderbuik wil nog wel eens helpen bij bandenpijn. Ik heb er bij de eerste ook erg last van gehad en het enige dat dan werkte was met een paracetamol en een kruikje op bed gaan liggen. Veel sterkte in ieder geval.

17. Vaantje

Vaantje Lid

29 jan 2010
    25
    0
    0
    #17 Vaantje, 8 feb 2010
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
    Ikzelf heb hier ook (enorme) last van, voornamelijk op de momenten vlak voordat ik dus naar het toilet moet, (blijkt dan achteraf) (obstipatie is een bitch!).. dan verga ik werkelijk van de buik krampen, zweet aanvallen, pijn, pijn, pijn etc, niet fijn in iedergeval.

Eenmaal na het toilet te zijn geweest blijf ik wel lichtelijke kramp(jes) houden, ook met rechtop staan merk ik dat ik onbewust vaak buk vanwege de buikpijn.

De VK heb ik hierover gebeld en die heeft mij toen aanbevolen wat meer rust te nemen zodra ik de krampen op voel komen, door gewoon te gaan liggen (en indd vezelrijk te eten).
    Maar dat zie ik mezelf niet zo snel doen op kantoor ;) dus dan ga ik ff rustig achterover zitten en ff ontspannen.

Het is sowieso zeker dat het van de darmen afkomt, maar wat rust tussendoor bij het voelen van de krampen wordt zker aangeraden!

PS) en nu pas lees ik ook pag 2. :) .... (had nog niet eerder gezien,... leuk ik als junior member ;))

Deel Deze Pagina