buikpijn + last knip na bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by jipenjanneke, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

May 2, 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo
    ik ben op 8 dec bevallen, was lange bevalling van 22 uur met een knip. Daarna nog 1 uur gewacht op placenta en 1 uur gehecht, dus niet echt een superleuke ervaring. Na 2 weken heb ik een baarmoederontsteking gehad. Nu ben ik weer begonnen met werken. Ik heb nog dagelijks last van mn knip en constant buikpijn. kan niet fietsen, langer dan een km wandelen of mn zoon optillen. ben al tig keer bij de dokter en in ziekenhuis geweest. nu moet ik donderdag weer. vind het wel spannend. weet niet goed wat de oorzaak is van de klachten en wat ze er aan kunnen doen. de knip (liteken) is wel goed genezen. heeft iemand anders ook deze klachten? en wat is daar aan gedaan? mn huisarts zegt dat de knip wellicht opnieuw moet worden gehecht, maar dat lost volgens mij de buikpijn niet op. heb ook geen blaasontsteking gehad. ben benieuwd naar jullie reacties.
    bedankt
    groetjes

2. Mamavr

Mamavr Lid

Feb 13, 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    De buikpijn klachten heb ik niet maar wel de pijn aan de knip. Bij mij. Is het niet goed gehecht, te weinig eigenlijk wat nog elke dag veel pijn doet en ik ben al 5 maanden geleden bevallen. Heb een zalf gekregen voor het litteken maar die helpt eigenlijk niet. Hoe was het bij de dokter?
    Sterkte!

3. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Buikpijnen heb ik ook wel een poosje nog gehad na de bevalling, maar de pijn van d eknip niet, dat was na 10 dagen wel over. ( alleen als ik 's avonds naar de wc moest deed het nog wat zeer)

4. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

May 2, 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    afspraak bij gync inmiddels gehad. hij zegt dat er medisch gezien niks aan de hand is. moet het meer tijd en rust geven. hij zegt dat het psychisch is. ben ik het niet mee eens. ben nu aan t twijfelen over een second opinion. advies gync was trouwens meer sex dan kwam alles goed. heel bijzonder..... wordt vervolgt.

5. kloontje

kloontje Actief lid

Oct 9, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meer seks moet je zien als een soort massage. Het littekenweefsel word gemasseerd en hierdoor soepeler.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,149
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Heb je we het gevoel dat je (langzaam) minder last krijgt?

Ik kon na vier maanden echt wel weer fietsen hoor, dus ik denk niet dat ik er zoveel last van heb gehad als jij. Maar ik merkte het zeker nog wel. Na een dag iets meer lopen, voelde ik het litteken echt zitten. Ook seks is maanden niet echt fijn geweest. Als we eenmaal bezig waren wel, maar het eerste binnenkomen, leverde toch altijd weer een steek op. Waarbij ik wel moet opmerken, dat hoe voorzichtiger mijn man deed, hoe meer last ik er van had. Hij moest het een beetje doen zoals je een pleister aftrekt, gewoon in één keer naar binnen.

Het heeft bij mij bijna een jaar geduurd, maar ik heb er nu echt geen last meer van. Gedurende die tijd heb ik ook vaak getwijfeld of het wel goed zou komen. Ook bij de dokter gezeten. Als je er middenin zit, weet je natuurlijk ook niet hoe het verder gaat. Maar ik kon wel steeds terugkijken en denken 'ik heb er alweer minder last van dan een maand of twee geleden' Dus ging ik er dan maar weer vanuit dat het toch wel weer langzaamaa beter nog weer een stapje beter zou worden.

Daarom ben ik dus wel nieuwsgierig of jij ook een langzame verbetering voelt.

Verder vraag ik me af of die knip en de buikpijn met elkaar te maken hebben. Het kunnen natuurlijk best twee aparte dingen zijn, ook al hebben ze dezelfde oorzaak.

Of iets psychisch is of niet, is natuurlijk lastig te zeggen. Lichamelijke klachten zijn voor de persoon gewoon altijd echt, ook als de oorzaak niet lichamelijk is. Je voelt het toch in je lijf? Maar van een eventuele geestelijke oorzaak die erachter zit, ben je je vaak niet bewust. Daarom krijg je juist lichamelijke klachten. Dat jij er in eerste instantie van overtuigd bent dat het niks psychisch is, hoeft dus niet onmiddelijk te kloppen. (Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat het wel klopt hoor! Ik denk alleen dat je het niet gelijk kunt afwijzen. Als er maar een kleine kans is dat je psyche dit veroorzaakt, is het toch goed om dit voor jezelf eens te onderzoeken.)
    Op zich niet verkeerd dus om ook die optie voor jezelf goed te overwegen of geestelijke spanning (voor een deel) bijdraagt aan je klachten? Ben je na de zwangerschap onzeker over je lichaam? Baal je van de manier waarop de bevalling is gelopen of kun je het een plekje geven? Ben je angstig om weer te gaan vrijen? Of zijn er misschien andere dingen die je dwars kunnen zitten?

7. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

May 2, 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is de bevalling 16 weken geleden. De buikpijn is sinds 3 weken verdwenen. Fietsen gaat meestal wel goed. Ik merk toch dat ik na te veel inspanning weer last krijg en dan dus bij fietsen of te lang wandelen. Bevalling heb ik inmiddels wel goed verwerkt. en gelukkig gaat het nu ook veel beter. gisteren voor het eerst weer een menstruatie gekregen. Nu wel behoorlijk last van mn schaambeen / bekken ? Heel vervelend maar weet niet of dat met elkaar in verband staat. kortom het gaat veel beter zolang ik maar rustig aan blijf doen.

Share This Page