Heb 3 nov curettage gehad, en heb sinds gisteren last van buikpijn: beetje linksonder, af en toe wat hoger. Heeft dit misschien met de eisprong te maken of is er iets niet ok? Is een drukkend, soort opgeblazen gevoel, net als toen ik zwanger was, maar dan op een andere plek... Marieke
Hoi Marieke, wat naar voor je dat je een curettage hebt gehad. De buikpijn is niet zo vreemd, je baarmoederwand moet in ieder geval herstellen omdat het 'slijmlaagje' ook is weggehaald bij de curettage. Die moet ook weer opnieuw aangemaakt worden. En misschien zitten er hier en daar nog wat wondjes. Ik zie dat het pas 23 dagen geleden is voor je. Ik had ook een tijd lang een wat zeurend gevoel. Dat veranderde na mijn eerste menstruatie, hoewel de 'voortekenen' van de menstruatie heftiger waren dan normaal. Als je je zorgen maakt zou ik zeker de huisarts of je verloskundige bellen. Sterkte met herstellen Amber
Oh, ik zie dat de pijn pas gisteren begon (sorry). Het klinkt alsof je lichaam zich weer klaarmaakt voor een eisprong of menstruatie. groetjes, Amber
Mij werd verteld dat de 1e menstruatie na je curretage echt heftig is. En uit eigen ervaring weet ik dat dat in mijn geval ook zo was. Echt veel heftiger en pijnlijker dan voor de zwangerschap. Binnenkort weer ongesteld (hoop eigenlijk van niet), maar hoop dat het dan wat minder heftig is. Niet om je bang te maken, maar in mijn geval was er na de curretage ook nog weefsel blijven zitten en moest ik nog een keer gecurreteerd worden. Maar dat bleek al na 1 1/2 week na de 1e curretage. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon even de verloskundige bellen. Succes.
Thanx! Vandaag al weer een beetje beter, zal eitje wel geweest zijn of zo Weefsel kan het niet zijn gelukkig, ben al voor nacontrole geweest, echo gemaakt. Alles was ok, zat alleen nog een heel klein beetje bloed 5mm en dat komt er vanzelf met ongi wel uit.. Bedankt voor het reageren Marieke