Buikpijn maand na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bureau, May 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Ik ben bijna een maand geleden bevallen en ik heb de hele dag door buikpijn. Het is een lastig te beschrijven buikpijn.. Mijn buik doet vooral zeer op het moment dat ik ga zitten, het is een duwende/drukkende pijn die op het moment van gaan zitten wat naar boven "schiet" en die ook met lopen aanwezig is. Ook als ik sta en wat pers (bijvoorbeeld om een scheet te kunnen laten), doet mijn buik zeer.

Ik vroeg 2.5 weken na de bevalling aan de verloskundige die bij de bevalling was of het normaal is dat ik nog buikpijn heb en ze zei dat dat wel kon en dat het ook kon doordat ze na de bevalling nog op mijn buik hebben lopen duwen (om bloedverlies te checken). Gister belde ik de vk waar ik bij liep (was niet bij de bevalling, ik werd op het laatste moment medisch) en die zei dat het niet iets is wat er nog bij hoort en dat ik beter de huisarts dinsdag kan bellen.

Zou jij misschien weten wat dit kan zijn en of het vaker voorkomt?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Bureau,

het is inderdaad wat lang na de bevalling om nog zo'n last van je buik te hebben. Je baarmoeder is al lang weer achter je schaambot verdwenen en hoort toch niet meer zo gevoelig te zijn. De buikpijn die je beschrijft klinkt ook niet meer echt als pijn van je baarmoeder. Let er goed op of je koorts hebt. Indien je verhoging of koorts hebt, zou ik de huisartsenpost of de verloskundige bellen. Je moet altijd alert zijn bij buikpijnklachten of het niet komt door een achter gebleven stukje placenta/vlies bv of een baarmoeder ontsteking. Dat laatste herken je eigenlijk wel door een buikpijn die niet te verdragen is en sterk stinkende afscheiding.
    Maar het kan ook gewoon van je buikspieren komen. Dus inderdaad verstandig om dinsdag even de huisarts te bellen.

Groetjes BRigitte

Share This Page