Baby is te klein.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ilonaw, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonaw

    ilonaw Actief lid

    6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Vandaag telefoontje gehad van de verloskundige.Moet ik vrijdag naar het ziekenhuis om nog een echo te laten maken en daarna direct door naar de gyn.

    Ik moet zeggen dat ik me best zorgen maak.Weet iemand hier wat ze nu verder gaan doen?

    Ik voel me echt k*t op het moment.En maak me echt veel zorgen.
     
  2. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ha hahaha ons berichtje bijna tegelijk neergezet...het is ook nooit goed ook he? Te klein, te groot...
    Hoe klein zou je kleintje zijn? De mijne zou met 40 weken ongeveer 7-8 pond zijn...ook weer niet goed volgens de gyn...
     
  3. ilonaw

    ilonaw Actief lid

    6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    De laatste keer zou het twee weken achter lopen en ongeveer 1400 gram zijn dat was 14 dagen terug
     
  4. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi Ilona
    Bij mijn eerste zwangerschap zeiden ze ook dat het kindje te klein geboren zou worden. Ik ben toch echt bevallen van een zoon van 8 pond! Dus probeer je niet teveel zorgen te maken, het zijn en blijven echo's en die geven nooit het precieze beeld weer.
    Succes!
     
  5. iris maas

    iris maas Lid

    3 jan 2007
    49
    0
    0
    bejaarderverzorgende
    kudelstaart
    hey hallo,

    2 jaar geleden ben ik bevallen van mijn zoon die ook aardig klein was 2790 gram.
    ik werd ook al vroeg in de gaten gehouden omdat het een kleintje was je hoeft je je er niet druk om de maken je hebt nou eenmaal kleine en grote kinderen hij is nog steeds klein maar dat ben ik en mijn man ook.
    maar verder doen hij alles goed dus geeft niets.
     
  6. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik word vrijdag ingeleid (38 weken en 2 dagen zwanger) omdat we een klein kindje verwachten!
    De verloskundige vertrouwde het niet omdat de hoogte van de baarmoeder met 30 en 33 weken hetzelfde was.. beide 27 cm! Ze is vanaf die tijd bijna niet meer gegroeit.

    ze heeft ons door gestuurd voor een groeiecho. Volgens de metingen van de echo is ze idd aan de kleine kant.
    Met 34 weken geschat op 1900 gram en met 36 weken 2100 gram.. ze groeit dus zo'n 100 gram per week..

    Sinds 34 weken zwangerschap moest ik 3 keer per week naar het ziekenhuis, 2 x ctg en 1 keer controle. en sinds vorige week moet ik om de dag voor de ctg, vandaag de laatste gehad!

    Als het kindje niet goed groeit zullen ze je zeggen dat je veel plat moet gaan liggen en geen huishoudelijke klussen meer moet doen alleen het hoognodige zoals jezelf verzorgen..

    En als het echt kantje boord is word je opgenomen in het ziekenhuis zodat je bedrust krijgt!

    Heel veel succes! hopelijk zit je vlos ernaast!
     
  7. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb het ook gehad kailynn bewoog niet goed meer en toen bleek op de echo bij 36 weken dat ze in suit lag en te klein was, ik moest gelijk blijven in het ziekenhuis en kreeg bed rust excl. dus mocht wel naar wc en 1x er dag douchen kailynn werd toen geschat op 2200 gram en liep zo 3weken achter in groei en haar hoofjes omtrek zat onder de onderste groei lijn. ze is 2.5 weken later ghaald en woog 2715 gram maar de dag erna nog maar 2495. maar alles is goed gekomen ze mocht gewoon na 4 dagen mee naar huis en zit nu mooi in alle gemiddelde groei curvers.

    1 advies doe niks meer en rust goed uit is voor jou en de kleine goed!
     
  8. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Het is zo verschillend. Met 34 weken kreeg ik een echo, o.a. voor de groei en ligging en daar bleek muppet 1700 gram te wegen. Klein maar fijn noemden ze dit, het onderste randje van de curve. Nu schat de gyn op gevoel onze beeb als lekker dikkertje! Het is en blijft in beide gevallen een schatting. Maar inderdaad rust, heel veel rust doet veel voor de kleine.
     
  9. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    ons kleintje woog met 32 weken 1400gr,en dat was volgens de gyn ook wat te klein maar nog niet verontrustend,moest wel aan de monitor gaan liggen en alles was in orde.heeft heel de zwangerschap zon 2 weken achtergestaan.
    nu met 33 weken woog hij 1900 gr,dus was hij 250 gr per week aangekomen,en staat nu nog maar 1 weekje achter.
    dus je niet te veel zorgen maken
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm hier hetzelfde..

    laatste vk-controle was het "hmm het lijkt wat klein.. ik wil graag dat je een echo gaat laten maken in het ziekenhuis"

    dus ik in de stress natuurlijk
    sinds die tijd ook een stuk strenger op mn rust trouwens
    elke avond (behalve de gym en zwemavond dan) op tijd naar bed.
    en niet te veel helpen met klussen.
    kom eigenlijk niet verder dan wat kleine huishoudelijke klusjes meer.
    boodschappen, wassen, opruimen etc
    en odmat we nog aan het verbouwen zijn.. is dat ook nog eens met de franse slag zegmaar.

    Afgelopen maandag had ik dus de echo.
    Dat was op zich erg leuk.. toch weer een kans om je beebje te bekijken.
    omdat ik verder was dan 30 weken (en jij dus ook) mag de echoscopiste geen uitslag geven van de echo
    dat MOET een gyn. doen.
    vandaar de aansluitende afspraak.
    dat is niet iets heel bijzonders maar kennelijk wettelijk zo geregeld.
    (dat was bij mij vergeten dus die had ik gister.. )
    wat bleek: alle maten waren prima.. enkel maagje zat onderaan de curve
    maar dat is niet per definitie een probleem.

    en wat bleek nog meer (eigenlijk niet meer dan logisch.. maar niemand die het even vantevoren gezegd had): nu moet er over 2 weken nog een echo gemaakt worden zodat ze kunnen vergelijken hoe het zit met de daadwerkelijke groei
    omdat er nu geen vergelijk is.. kunnen ze enkel het formaat bekijken.

    blijkt over 2 weken dat babybeer wel klein is maar gewoon wel goed groeit is er niets aan het handje.. blijf ik gewoon bij de vk onder controle
    blijkt dat ze in die periode te weinig gegroeid is moet ik onder controle bij een gyn.
    en krijg ik inderdaad waarschijnlijk verplicht rustiger aan doen en dat soort dingen.

    dus maak je voorlopig niet te zenuwachtig.. en neem gewoon lekker genoeg rust
    slaap tussendoor af en toe een uurtje.. en dan heeft je beeb in ieder geval de rust om lekker te groeien.
    en verder gewoon even afwachten.

    als er echt paniek was geweest.. had je wel a la minute naar het ziekenhuis gemoeten.

    de uitleg van de gyn gister was dan ook: op zich heb je kleine babies en grote babies.. en dat is allemaal geen probleem
    het word pas vervelend als we verwachten dat een baby 8 pond word.. en die blijkt ineens net 6 pond te wegen.
    dus een klein beebje kan prima... niets om je zorgen over te maken.
    zolang het maar gestadig blijft groeien :)
     
  11. Mars

    Mars Actief lid

    11 feb 2007
    160
    0
    0
    Groot of klein, geloof me, het is echt nooit precies wat ze willen volgens mij. Mijn tweeling is vanochtend weer gemeten en komen allebei rond de 1400 gram uit, véél te groot voor hun zwangerschapsduur (zéker voor een tweeling)... ach ja. Probeer je er niet te druk om te maken, stress is nu ook niet goed voor je kindje en echo's kunnen er ook flink naast zitten. Bij mijn meisje vanochtend meette ze de buikomtrek en die was gelijk aan 32 weken, dus ik zei 'dat lijkt me wel errug bizar', vervolgens meette ze het nog eens op, want ze vond het zelf ook wat veel en toen was het nog 'maar' 30 weken 4 dgn, het ligt dus net aan hoe ze meten, maar ze kunnen er wel flinke fouten in maken hoor!
     
  12. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Mijn zoontje is 10 dagen te vroeg geboren en woog 2730 gram.
    Niks aan het handje en hij is harstikke gezond. Bij mij hebben ze er nooit iets over gezegd, alleen: ja het word een 5-6 pondertje. That's it!

    Ik zou me nu nog niet teveel zorgen maken hoor. ;)
     
  13. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Ik ben bevallen met 40 weken 4 dagen. Ze hadden die kleine geschat op 6,5 / 7 pond. Bij de geboorte was ze krap 5,5 pond (2620gram). Toch hebben we meerdere echo's gehad (zonder reden hoor) en nooit heeft iemand gezegt dat ze te klein was.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mars: ik den kdat ze hier ook gewoon verkeerd gemeten heeft ofzo...

    inmiddels nieuwe vk geweest
    en natuurlijk die echo gehad
    en nog even onder handen van de gyn geweest die niet enkel de echo besprak maar zelf ook nog even wilde voelen..
    daar kwam in beide gevallen uit dat het eigenlijk allemaal netjes op schema zit.
     
  15. ilonaw

    ilonaw Actief lid

    6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Ik ben dus vanochtend naar het ziekenhuis geweest.
    Ik word nu onder strenge controle gehouden ze komen om de dag langs om alles op te meten.Ik mag Niks meer doen in huis.
    Dat wordt erg moeilijk om dat ik er doordeweeks er alleen voorsta.Dus krijgt vriendlief het in het weekend erg druk.

    Ik word zo als het er naar uitziet ook ingeleid dat het een paar weekjes eerder komt.

    Er blijkt ook nog eens dat ik te weinig vruchtwater heb.De beeb zit nu op de 1800 gram.
    Dus erg klein.
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm tja je vriend heeft weinig keuze denk ik

    je moet nu ook verplicht in bed blijven of dat nog net niet?

    lijkt me heel vervelend als je echt NIETS meer mag doen.

    ik vond "rustig aan doen" al een hele aanpassing zegmaar :)
    inmiddels na een week of 2 bevalt het wel hoor.. maar nog minder doen.. dat lijkt me echt lastig
    want je ruimt toch gauw nog ff de vaatwasser in sochtends.. en de was en dergelijke moeten ook gedaan...

    (en zit nu na een dag niets doen op werk.. ook alweer half te slapen... )

    heb je wel iemand die even boodschappen voor je kan doen en zorgt dat je toch een warme maaltijd binnen krijgt en dergelijke?
     
  17. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    meid laat je niet gek maken, bij mij zeiden ze eerst ook van het kindje is veel te klein daarna was ie opeens veel te groot en toen waren zijn beentjes tekort en daarvoor was het zelfs een kindje met het downsyndroom(vruchtwaterpunctie laten doen maar gelukkig was alles in orde)......uiteindelijk is elyesa geboren met 3050gr en 50cm een heel normaal kindje dus.
     
  18. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    bij mij kijken ze er niet eens naar heb 1x een echo gehad voor de placenta en toen werd de baby op een kleine 4 pond geschat weet zo even niet meer hoeveel gram.Bij ons maken ze alleen steeds een probleem dat z'n hoofdje erg klein is, vraag ik dan is dat erg of kan dat iets zijn. Nee, maar het is aan de kleine kant en daar kan je 't dan mee doen... :(
     
  19. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    bij mij kijken ze er niet eens naar heb 1x een echo gehad voor de placenta en toen werd de baby op een kleine 4 pond geschat weet zo even niet meer hoeveel gram.Bij ons maken ze alleen steeds een probleem dat z'n hoofdje erg klein is, vraag ik dan is dat erg of kan dat iets zijn. Nee, maar het is aan de kleine kant en daar kan je 't dan mee doen... :(
     
  20. ilonaw

    ilonaw Actief lid

    6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Verplicht in bed blijven hoeft nog net niet.

    Gelukkig heb ik lieve ouders en schoonouders die me komen helpen.
     

Deel Deze Pagina