Combinatie van verschillende dingen die mij ongerust maken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Iloonn, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloonn

Iloonn Nieuw lid

31 jan 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Op dit moment ben ik 25 weken zwanger van de eerste.

Eigenlijk verloopt alles heel goed, heb niet echt last gehad van dingen, tot 2 weken geleden.
    Toen bleek bij de controle dat mijn bloeddruk aan de hoge kant was, de verloskundige had verwacht dat deze gedaald zou zijn. Nu moet ik eerder terug komen op controle. Als mijn bloeddruk dan nog hoog is, dan wordt ik doorverwezen naar de gyneacoloog. Hier ben ik wel een beetje ongerust door geworden.

Verder merk ik dat ik als een gek vocht vasthoudt. Vooral met het warme en benauwde weer van de afgelopen dagen (en dan mogen we de zomer nog door). Ook tintelen mijn vingers veel (hier heb ik al langer last van), pas ik eigenlijk alleen nog maar in mijn slippers en voel ik steken en een soort druk onderin bij mijn vagina.

Ook heb ik de afgelopen week ontdekt wat 'harde buiken' inhouden. Een paar keer per dag. Ze deden ook een beetje zeer. Daarna bleef er een zeurende spierpijn over (daar leek het in ieder geval op), over heel mijn baarmoeder.

De combinatie van bovenstaande dingen, is dat iets waar ik me zorgen om moet maken / iets mee moet doen?
    Bijvoorbeeld rustiger aan doen?

Ik ben wel bang voor zwangerschapsvergiftiging of zo.

Wat in ieder geval wel fijn is, is dat de baby veel beweegt. Ik hoef maar even te zitten en mijn buik gaat op en neer. :)

Groetjes Ilona

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik kan niks zeggen over de bloeddruk want ik weet niet wat de verloskundige heeft gemeten. Het kan een momentopname zijn.

Zeker met het warme, benauwde weer van de laatste dagen zien we vaak dat zwangere vocht gaan vasthouden. Heel vervelend maar weinig aan te doen. Voeten omhoog en veel water drinken.

Ga je bij je hogere bloeddruk ook nog hoofdpijn krijgen, sterretjes zien, misselijk worden en een bandgevoel onder de ribben krijgen moet je de verloskundige bellen.

Die druk in de vagina kan komen door spataderen in de schaamlippen, dus bekijk ze even.
    Die druk kan ook komen door die kleine, doordat die laag in de buik ligt.

Je baarmoeder kan inderdaad soms eens gaan samentrekken waardoor je harde buiken krijgt. Je mag er 10 op een dag hebben, heb je er meer moet je meer rust nemen. Komen ze regelmatig terug dan moet je ook de verloskundige bellen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina