Welke anticonceptie?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Minny, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben vorige week bevallen van onze zoon en daarom moeten we over een tijdje toch weer aan anticonceptie gaan denken.
    Het liefst wil ik een spiraaltje, omdat deze ook tijdens borstvoeding gebruikt kan worden en omdat het gewoon heel fijn is om nergens meer aan te hoeven denken de komende 5 jaar.

MAAR... ondanks al deze voordelen, vind ik het gewoon heel eng.

Wat is jullie ervaring met een spiraaltje?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb voor de zwangerschap 6 jaar een Mirena gehad (nouja, 2 Mirena's). Ik werd niet ongesteld, merkte er niks van. Het enige nadeel vond ik dat ik bij het zwanger willen worden heel bang was dat de boel niet meer werkte. Wat nergens op sloeg want ik was in een mum van tijd zwanger ;)

Toch twijfel ik nu ook of ik het nog een keer wil, want over een jaar willen we misschien alweer aan de slag voor een brusje voor Renske. Ik heb gewoon geen zin in gedoe in mijn lijf, met het hele ontzwangeren, borstvoeding geven etc.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb aangeven bij mijn partner dat zolang ik bv gaf ik geen anticonceptie ging nemen dus dat hij er voor moest zorgen.
    Tja inmiddels gestopt met de bv en uiteindelijk weer ongi geworden.
    Ik ben met pijn in mijn hart weer aan de pil begonnen.
    De pijn in mijn hart omdat het dan ineens zo echt wordt dat je nu even niet wil zwanger raken.
    Voor mij de makkelijkste manier ook om straks weer te stoppen als we voor een tweede gaan.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoi Evenstar, dus als ik het goed begrijp is de Mirena je goed bevallen? Valt het inbrengen en de buikpijn mee?

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Ik heb mijn 4e Mirena een paar weken terug laten zetten. Ik ben er erg tevreden over. Het is niet alleen de veiligste anticonceptie methode, maar je bent na een tijdje ook nauwelijks tot niet meer ongesteld. De eerste maanden kun je nog wel last van 'spotting' hebben.

Het plaatsen was voor de bevalling (ontsluiting voor ks) geen pretje. Het was goed te doen, maar deed wel even pijn en je kunt er de uren erna nog pijn van hebben. De laatste keer, na de geboorte van mijn tweeling, was het echter nagenoeg pijnloos. Waren die ontsluitingsweeën toch ergens goed voor ;).

Van de hormonen in de Mirena spiraal heb ik geen last, dat had ik bij de pil wel. En als je weer zwanger wilt worden, hoef je niet zo lang te 'ontpillen' als bij de pil. Bij mij was het vmk-gemiste eisprong-zwanger van tweeling.

Je hebt goede kans dat de plaatsing bij jou nu ook weinig tot geen pijn doet, na een bevalling.

Succes met jouw keuze!

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vond het plaatsen eerlijk gezegd heel pijnlijk. Zowel bij de eerste als de tweede zat ik steeds tegen het flauwvallen aan, en ben ik er echt wel een dagje zoet mee geweest op de bank :$ Maar niks in vergelijking met mijn bevalling, dus wat dat betreft... :D

Het schijnt minder erg te zijn als je al eens (vaginaal) bevallen bent. Ik hoop dat dan maar ;)

Tips: ga niet alleen naar de gyn, en ga niet op de fiets. Ik had dat de eerste keer gedaan en moest met de taxi terug. :)

Deel Deze Pagina