Ik ben nu 6 weken zwanger en heb echt vreselijke lage rugpijn. Weet niet hoe ik moet zitten of staan. Liggen gaat het beste. Iemand hier ervaring mee en/of eventueel tips?
Herkenbaar, ook erg last van gehad in die periode! Warmte hielp goed, dus warme pittenzak erop of lekker warm douchen. Zo rond 7/8 weken was het over
Liefste zou ik warm bad nemen maar lees her en der dat dat niet mag de eerste 12 weken. Niet warmer dan 38 graden 😕
Heb er ook enorm last van gehad! En heb dus wel erg vaak in bad gezeten.. ik had geen idee?! Dan kon ik even ontspannen. Achteraf was het mis.. maar de gyn drukte me op het hart dat dit niet kwam door iets wat ik 'verkeerd' heb gedaan. Pittenzak inderdaad.. ik vond warmte echt enige wat hielp.
Ik had het de week voor mijn positieve test (ik benoem het zo omdat het bij mij toch een hormonaal iets lijkt te zijn, het kwam twee keer in mijn cyclus voor, rond de eisprong en tijdens / na de menstruatie). Mijn klachten lijken wel erg op spit en mijn onderrug is altijd al een zwakke plek geweest. Ik heb de eerste vier dagen niks kunnen doen (behalve op de bank liggen en Grey's kijken ), zelfs opstaan vanaf de bank of gaan zitten was enorm pijnlijk. Ik heb toen op aanraden van de dokterspost PCM geslikt (had zo graag Dyclofenac gepakt, maar dat durfde ik niet aangezien ik nog niet wist of ik zwanger was of niet) en die PCM heeft wel verlichting gegeven. Wat verder bij mij hielp was inderdaad warmte (douche of pittenzak) en zodra ik kon, weer bewegen en lopen voor zoverre dat kon en tot het weer pijn ging doen. Probeer ook je rug zo recht mogelijk te houden als je zit, en niet ingezakt op de bank (dat is lastig, I know). Ik heb een klein elektrisch dekentje wat ik elke avond in bed heb aangezet, en die schakelt na 1,5 uur uit. Ideaal en dat hielp ook. Veel beterschap!!
Had ik ook mijn vk vergeleek het met een inwendige verbouwing die aan de gang is. Bij mij hiel ook een warme kruik of even een warme straal op de rug
Bijzonder om dit te lezen, sterkt mijn gevoel dat ik echt zwanger ben wel. Rond mijn menstruatie altijd wel een gevoelige rug. Maar nu ontzettende rugpijn, vooral laag in de rug. En ik had vanmorgen dus een positieve test (wel hier op het forum navraag over gedaan, geloof het zelf nog niet) Dacht dat die rugpijn kon duiden op de menstruatie die toch gaat doorzetten, maar lees hier meer over die rugpijn in het begin.
Warmte hielp bij mij wel iets en inderdaad Letten op je houding. Helaas was het bij mij niet snel over en toen ik met 14 weken nog nauwelijks kon zitten of lopen door pijn in het bekken bleek ik flinke bekkenpijn te hebben. Bij de vk bij zowel 8 als 12 weken aangekaart maar dat zouden de hormonen zijn waardoor ik nu wat meer kwaaltjes had en vooral omdat mijn lichaam het herkende. Vermoeden van de fysio (waar ik dus met 16 weken een afspraak kon maken) is dat mijn bekkenpijn een erfenis is van de bevalling aangezien ik bij de eerste geen last van mijn bekken heb gehad. Overigens was mijn rugpijn zo laag dat het al mijn heiligbeen (en dus bekken ipv rug) bleek te zijn.