Onze kleine meid mag nu beginnen met brood, alleen ... ze doet er niks mee! Ze stopt het in d'r mond, (ze vind het volgens mij nog vies ook) bestudeerd het nog eventjes en besluit dat ze er niks mee kan. Vervolgens ligt het op de grond. Hoe kan ik het het beste geven? Ik heb de korstjes gegeven, stukjes in haar mond gedaan, maar niks lukt. Iemand tips??
je kunt ook proberen om het een beetje in de melk te soppen, misschien dat ze het dan wel lekker vindt!
ik lees even met je mee, onze dochter mag ook brood en we hebben een korstje geprobeerd, hier sabbelt ze op en dan beland het op de grond. ben ook best bang dat ze het niet weg kan krijgen.
Je kunt proberen het telkens aan te bieden en waarschijnlijk beland het binnenkort vanzelf in het mondje Tot die tijd spelen ze er wat mee
Precies, blijven aanbieden en op een gegeven moment 'valt het kwartje'... Wij gaven hier wel de zachte stukjes ook, die zijn eerst misschien gemakkelijk 'weg te krijgen'! Succes.. voor je het weet eet ze 's morgens en 's middags 2 boterhammen!
Hoelang heb je het al geprobeerd? Kindjes mogen gerust de tijd krijgen ergens aan te wennen hoor! Ik zou zelf echt niet gaan dopen in melk en al dat soort gekke truucjes, maar gewoon geduldig blijven aanbieden en het is al heel knap dat ze het in dr mond stopt, ze heeft alleen nog niet uitgevonden dat het eetbaar is. Broccoli bijvoorbeeld heeft hier 3 maanden geduurd voordat ze doorhad dat je het kon eten, daarvoor gruwelde ze ervan als ze het voelde met haar handjes en mondje.
Brood eet hij hier nu pas echt, de eerste weken gebeurde er niets, na een tijdje een halve boterham ofzo. Geduld! Geef je meisje de tijd.
Is toch ook logisch... Ik zou ook niet zomaar iets in mijn mond stoppen wat me gegeven wordt, wil dan ook eerst weten wat het is. Gewoon aan blijven bieden dus, lekker laten ontdekken, en daar hoort ook voelen, likken, ruiken, knijpen, gooien, uitsmeren en vervolgens misschien eens proeven bij! Dopen in melk en al dat soort spul, niet mijn ding..
Hier zijn we ook eerst begonnen met een paar dagen een broodkorstje. Hij vond daar ook niet zo veel aan, sabbelde er een beetje op, maar verloor al vrij snel de interesse er in. Ondertussen eet hij elke middag 2 boterhammen. Dat is eigenlijk heel geleidelijk gegaan: van een halve naar een hele en sinds een tijdje twee. Ik had ook het idee dat hij echt een boterhammetje met 'iets erop' veel leuker vond dan zo'n stom korstje
Niels krijgt tussen de middag ongeveer een half boterhammetje zonder korstjes met een beetje jam erop. Ik snij het in heeele kleine stukjes want hij vind het doorslikken nog wat raar voelen. Ik voer zo'n hapje met een lepeltje. Hij gaat er dan op zitten sabelen en slikt het door als het helemaal zacht is. Daarna krijgt hij nog een korstje in zijn handje om helemaal zelf te ontdekken. Daar eet hij amper van, maar hij vind het reuze interessant.
ze mag brood, maar het moet nog niet, dus geen zorgen maken als ze het nog niet eet. Gewoon aan blijven bieden en het liefste zo puur mogelijk, zodat ze de smaak van een boterham leert kennen. Op een gegeven moment komt het vanzelf. Hier mochten we het ook aanbieden met 6 mnd, maar dat was veel te vroeg. Uiteindelijk pas bij 8 maanden ging het goed. Wij zijn direct begonnen met bruin volkorenbrood en dat vind hij nog steeds erg lekker.
Zou het persoonlijk niet in heeele kleine stukjes snijden, dan heb je meer kans dat ze moeten kokhalzen en zo... Stukjes minimaal zo groot als een postzegel, dan leren ze dat ze erop moeten kauwen. Of gewoon in repen snijden en zelf laten eten!
Wij zijn er zaterdag mee begonnen, we hebben het in stukken voor hem neergelegd en hij pakte, stopte het in zijn mond, kokhalsde vreselijk, maar vond het wel interessant en bleef het pakken en proberen, maar het was meer spelen dan eten, maar dat vind ik niet meer dan logisch, het is nieuw voor hem. Zondag precies hetzelfde en maandag kreeg hij al wat stukjes makkelijker weg. Ik deed een friemeltje op mijn vingertop en meneertje at het zo van mijn vinger af.. Gister en vandaag geen brood, want dan ben ik aan het werk en is hij bij oma, morgen gaan we weer verder met brood.. Ik geef overigens gewoon alleen brood, ik doe er nog niks op, leer hem eerst puur brood eten, boter en beleg komt later wel (is ook enigszins eigenbelang, omdat de helft op de vloer en op zijn kleren beland, droog brood ruimt makkelijker op)
Hier heeft het tot 11 maanden geduurd voordat hij 5 stukjes at. Hij vond het gewoon niet interessant en kokhalsde erg snel en veel. Binnen 2 weken zat hij toen op 2 boterhammen
Ik geef ons ventje af en toe halve boterham in de hand, zodat ie beetje kan wennen.(Mag vanaf 6 maand met brood beginnen) Hij stopt het in zn mond, vind het helemaal niets.. is de halve boterham helemaal aan het ontleden, en dan vind ie het weer best haha. Ach, hij mag nog even voor ie echt brood moet eten
ik deed vandaag een korstje om te kijken wat hij ermee doet maar vindt het hardstikke eng. bleef plakken aan zijn gehemelte en moest ook echt hoesten(kokhazelen denk ik) hij vond het wel lekker en interessant. hoe kan ik het beste aanpakken? niet dat ik al wil beginnen maar meer een kennismaking.
5 maanden is wel enorm vroeg voor brood... Zou ik toch nog ff neit doen hoor. Ik ben sowieso voor bijvoeding vanaf 6 maanden.. Maar sowieso brood voor de 6 maanden is echt te vroeg. Hier dacht ik met 7-7,5 maand begonnen met brood. Een goede tip is om wat ouder brood te gebruiken (dus niet dagvers) want dat plakt stukken minder.