Nu al een aantal rondes ervaar ik het volgende. Enkele dagen na de eisprong heb ik buikpijn. Het ene moment lijkt het heel de onderbuik, het volgende moment zit het rechtsonder. En soms...is het ineens even weg. Wanneer ik moet plassen en aan wil zetten tot is er geregeld ook een fikse steek. Daarna is het weer minder. Deze klachten houden meestal een paar dagen aan en trekken dan weer weg. Iemand die dit misschien herkent, of iets soort gelijks? Ik ben trouwens in september 2015 al gestopt met de pil.
Nee ik herken het niet, ik heb altijd alleen een paar uur voor de eisprong pijn aan de kant waar het eitje springt. Is het geen (sluimerende) blaasontsteking?
Daar lijkt het niet echt op. Tenminste niet ten opzichte van de eerste en laatste keer dat ik dit had. Hoef niet heel vaak te plassen en buiten dit ook geen klachten.
Weet je zeker dat je eisprong dan al is geweest? Het zou wellicht ook met hormoonverandering na de eisprong te maken kunnen hebben
Ik heb de eisprong vastgesteld met ovulatietesten. En ik temperatuur. Twijfelde ook of het niet alsnog een eisprong was, maar de ovulatietest gaf geen piek aan.
Je zegt dat je dit sinds een aantal rondes hebt. Is het sinds je miskraam? Want na elke zwangerschap, hoe kort hij ook was, wordt je cyclus als het ware 'gereset'. Dan kun je ineens allerlei andere klachten ervaren dan ervoor.
Dit is van deze maand. Temperatuur voor eisprong is ook relatief hoog. Heb veel vrij gehad en pas rond 09:00 wakker. De buikpijn nu op 2,3 en 4 dpo gehad. Raar genoeg met fitnessen geen last ervan. Het is trouwens niet sinds mijn miskraam, nu sinds 2 of 3 rondes.
Ik vind deze kaartjes altijd erg lastig aflezen... vind er ook niet super duidelijk en eisprong in te zien. Maar je temperatuurt dus niet iedere dag op hetzelfde tijdstip als ik je goed begrijp? Dan is het sowieso niet betrouwbaar en zou het dus zomaar kunnen zijn dat je eisprong inderdaad een paar dagen later is en de pijn die je voelt de laatste groeispurten van je eitje zijn.
Ik temperatuur wel op hetzelfde tijdstip. En wat betreft eisprong zien, twijfelik zelf ook wat. Alhoewel dat ik dat ook niet heel duidelijk terug heb gezien in mijn grafiekjes toen ik wel zwanger was. In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik ga het in de gaten houden en indien nodig eens aan de bel trekken.